18 Reacties

2 jaar geleden

wat leuk ik dacht dat ik de enige zou die zou gaan cruisen.... maar Nee nog geen ervaring wij gaan morgen vrijdag op vakantie en zaterdag op de cruise....weet niet wanneer je gaat? Als je gaat als ik terug ben dan kan ik wel tips geven hoe ik het ervaren heb.

2 jaar geleden

Reactie op miszkrissie

wat leuk ik dacht dat ik de enige zou die zou gaan cruisen.... maar Nee nog ...
Wat leuk! Wij stappen zondag al op, in Rome! Wat staat er allemaal op je packing list? Neem je zelf eten mee voor de kleine?

2 jaar geleden

Reactie op eza1988

Wat leuk! Wij stappen zondag al op, in Rome! Wat staat er allemaal op je pa ...
Wat toevallig welke boot heb je? Wij komen zondag ook in Rome ...ja ik neem wel voor de zekerheid potjes mee ...ja en veel rompers en hydrofielen doeken groot en een dyran tentje om in te spelen

2 jaar geleden

Wat toevallig! MSC Seaside heet de boot, en jullie? Ik ben zo benieuwd!! Hopelijk valt het mee😃 eerste keer vliegen ook, spannend!

2 jaar geleden

Reactie op eza1988

Wat toevallig! MSC Seaside heet de boot, en jullie? Ik ben zo benieuwd!! Ho ...
Ooo wat leuk dat is heel toevallig wij ook met de MSC Seaside...ja ik ben ook heel benieuwd ook het vliegen indd heel spannend

2 jaar geleden

Het is echt een mooie cruise boot ☺️

2 jaar geleden

Hey Eza! Wij hebben ook een cruise gemaakt met onze dochter (toen 6 maanden precies). 2 tips.. een draagzak-/doek mee! Zeker op het dek heb je hoogte verschillen met trappen, steeds met de lift is vervelend, kan best druk zijn. En bij het verlaten vanuit de havens gaat een cruiseschip vaak toeteren, dit geluid is op het dek echt loeihard! In je hut of eigen balkon is dit minder heftig voor de oortjes! Jullie kindje zal veel aandacht krijgen! Het personeel is veelal Aziatisch en vinden de babytjes aan boord maar al te leuk! Veel plezier!

2 jaar geleden

Wij hebben al een keer een cruise gedaan zonder baby en vonden het fantastisch!! Toevallig ook de MSC seaside, maar dan in het Caribisch gebied vanuit Miami. Super mooi schip! We zouden het ook gaaf vinden om met de baby te doen, dus ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Is het een beetje te doen en gaan jullie dan ‘s avonds vroeg naar de hut als de baby moet slapen? Of slaapt de baby in de kinderwagen?

2 jaar geleden

Reactie op miszkrissie

Het is echt een mooie cruise boot ☺️
Jaaa heel mooi!

2 jaar geleden

Reactie op japii

Wij hebben al een keer een cruise gedaan zonder baby en vonden het fantasti ...
Wat toevallig hetzelfde schip! Tot nu toe bevalt het heel goed, ze kijkt haar ogen uit en krijgt ontzettend veel aandacht van iedereen. Wij hebben een kamer geboekt in het MSC Yachtclub gedeelte, dan heb je ook een wat rustiger restaurant, zwembad etc. We hebben tot nu toe vroeg gegeten met haar en daarna met babyfoon aan bij een wijnbar gaan zitten op 200m van de kamer. Dat ging super goed. Ze hebben zelfs dagelijks wisselende babymenu’s, dus ook qua vers eten komt ze niets tekort. Ik vind het een aanrader!

2 jaar geleden

Reactie op eza1988

Wat toevallig hetzelfde schip! Tot nu toe bevalt het heel goed, ze kijkt ha ...
Wat super goed om te horen! En het Yachtclub gedeelte is denk ik wel een aanrader met baby idd. Handig ook met de babyfoon. Denk dat wij het ook maar eens gaan overwegen!

één jaar geleden

@eza1988, wij gaan over 3 weken op dezelfde cruise met onze baby van dan 9 maanden. Hoe vonden jullie het met baby? Kon je ook geprakte papjes krijgen en hoe kon je een flesje opwarmen?

één jaar geleden

Ik ben ook geïnteresseerd in een cruise voor volgend jaar. Dan is mn dochtertje 2,5 jaar. Even los van kind.. zijn er ook rustigere plekken op een cruise? Als ik rondje google/social media zoek op cruises, zie ik veel drukke plekken, restaurants en uitgaansgelegenheden.. Ik kan door ziekte niet goed tegen felle geluiden en prikkels.. En zoek liever wat rustigere plekjes of activiteiten op. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Heb je op je kamer nog veel last van geluid? Of valt dat erg mee?

één jaar geleden

Ik heb afgelopen maand een cruise gedaan met mijn 1,5 jarige dochtertje! We zijn naar het Caribisch gebied geweest, opstap vanuit Miami. MSC Seascape. Ze hielden super goed rekening en het personeel zorgde er echt wel voor dat er aan niets ontbrak. Bedje was mooi opgemaakt en werd netjes verschoond, betreft eten stond de kinderstoel altijd al klaar en er waren ook verschillende menu's voor baby's en hele kleintjes. Nadeel bij deze boot was wel dat de liften vaak buiten gebruik waren, vooral in de drukke tijden zoals wanneer je op en af het schip kon. Daar sta je dan met je kinderwagen.... En tevens was het bij deze cruise zo dat onze dochter nergens in het zwembad mocht als ze niet zindelijk was. Ze hadden een heel klein badje ergens in een hoekje met nog geen 2cm water. Daar mocht ze in, verder nergens in. Maar dat zijn volgens mij de regels binnen Amerika mbt hygiëne.. verder is een draagdoek zeker aan te raden ivm de trappen. Geniet ervan!!

één jaar geleden

Wij hebben afgelopen mei een cruise vakantie gedaan met onze dochter van net 1. Het personeel is enorm lief en meedenkend met kinderen. Eten is er echt genoeg voor kleintjes, hapjes hoef je echt niet mee nemen. Veelal hebben de cruise schepen speciale restaurants alleen voor gezinnen, hier moet je even naar informeren. Het is daar rustiger en het eten is erg kind proof. En inderdaad draagzak mee, want het is vaak mega druk in de liften waardoor je moet je kinderwagen lang staat de wachten. Veel plezier!

één jaar geleden

Reactie op Jaim93

@eza1988, wij gaan over 3 weken op dezelfde cruise met onze baby van dan 9 ...
Wij hebben een hele goede ervaring gehad, maar ik denk dat dit ook kwam omdat we MSC Yachtclub hadden geboekt, een soort executive lounge waar je toegang had tot een apart zwembad en aparte restaurants, waar het dus een stuk rustiger was. We hebben bijna iedere avond in dat restaurant gegeten en ze kookte dan ook voor ons dochtertje, ze hadden een apart menu. Ze kreeg toen nog poedermelk dus vroegen regelmatig voor kokendwater die we in een thermoskan bewaarde tot wanneer we het nodig hadden.

één jaar geleden

Reactie op eza1988

Wij hebben een hele goede ervaring gehad, maar ik denk dat dit ook kwam omd ...
Bedankt voor je reactie! Ik vroeg me idd al af hoe dat met warm water (voor onderweg) ging aangezien je geen waterkoker mee aan boord mag nemen. Is het kokendwater dat je krijgt dan geen kraanwater? Want dat kun je in het buitenland toch niet drinken? Misschien een stomme vraag hoor😜

5 maanden geleden

Reactie op Babyfeb22

Ik heb afgelopen maand een cruise gedaan met mijn 1,5 jarige dochtertje! We ...
Hi! Wij zijn wrs van plan ook deze cruise te gaan doen. Ons zoontje is dan ook 1,5. Was de laatste dag te doen met je dochtertje? Want we vliegen dan in de avond dus we zijn de hele dat nog oppad. En wat deed je toen met de koffers?