13 Reacties

3 jaar geleden
Na een hele kuur nystatine zonder succes kregen we daktarin van de huisarts, ondanks dat dit pas bij oudere baby’s wordt voorgeschreven. De reden daarvoor is dat jongere baby’s mogelijk kunnen stikken in daktarin als er grotere hoeveelheden achterblijven in het mond / in de keel.
Wat ik deed is: mondje helemaal schoonmaken met een hydrofiele doek (dat scheelt al enorm in de afbouw van spruw), daarna met daktarin op mijn vingertop doen, goed opletten dat er geen grotere hoeveelheden opzitten en dan met mijn vinger door zijn mondje. En dat een keer of 4 achter elkaar.
Het helpt trouwens wel snel! 🙂

3 jaar geleden
Als het daktarin orale gel is met hele kleine beetjes (grootte van een erwt) de plekjes in haar mond insmeren.

3 jaar geleden
Er zijn wel waarschuwingen bij gentiaanviolet: in hoge dosering kankerverwekkend. Je zal lage dosering gebruiken, maar ik schrok ervan.
https://www.ntvg.nl/artikelen/gebruik-van-methylrosaniline-gentiaanviolet-bij-spruw#

3 jaar geleden
Ik moest het op mijn tepels smeren na elke voeding. Voor baby kregen we Daktarin gel om op zijn tong te smeren. Deze niet gebruikt omdat we het eerste probeerden met een natuurlijk middel Molkolsan. Hiermee werd het na 1 dag al minder op zijn tong. Op mijn tepels wel door blijven smeren. Heb je ook spruw op je tepels?

3 jaar geleden
Reactie op Olenka
Ik moest het op mijn tepels smeren na elke voeding. Voor baby kregen we Dak ...
Ja nu wel :( echt verschrikkelijk.. de baby's hebben er tot nu toe geen last van ondanks dat ik vind dat er heel veel op hun tongetje zit.. maar mijn tepels staan echt in brand als het ware. Ik ga zo de huisarts bellen. Ik heb hun mondje in het weekend elke keer schoongemaakt met wat bessensap op een gaasje.
Hopelijk zal de huisarts iets voorschrijven dat snel effect gaat hebben!

3 jaar geleden
Ik heb voor mij de schimmelzalf gebruikt van de Kruidvat ( werkte fantastisch) en gelukkig had mijn dochter het niet ( ik kolfde)