34 Reacties

4 jaar geleden
Hoe heet die van kruitvat? Ik slik de foliumzuur van kruidvat zelf maar slik liever eigenmerk

4 jaar geleden
Ik slik zelf de gravitamon, dat zijn 100 tabletten voor €16.99 geloof ik. Maar hoor er niet zoveel mensen over, meer over de davitamon.... Maar goed, over het algemeen heb ik altijd alles van kruidvat eigen merk, van de paracetamolletjes tot neusspray. Altijd tevreden over, alleen tijdens zwangerschap slik ik de gravitamon dus... Misschien gewenning ofzo, heb ook niet het idee dat het allemaal zoveel verschil maakt

4 jaar geleden
Hoe heet die van kruitvat? Ik slik de foliumzuur van kruidvat zelf maar sli ...
Multi Zwanger! Het is voor zowel tijdens de zwangerschap als ook nog eventueel voor daarna als je borstvoeding geeft 🤗 En momenteel dus een actie van 2e potje voor de helft van de prijs (althans hier in Den Haag, maar zover ik weet gelden de acties bij Kruidvat doorgaans landelijk)

4 jaar geleden
Reactie op Mazaarzale
Ik slik zelf de gravitamon, dat zijn 100 tabletten voor €16.99 geloof ik. M ...
Gravitamon ken ik ook niet idd! Maar grote kans dat als je het qua samenstelling vergelijkt, het ook weer gewoon exact hetzelfde is. Volgens mij is het enige verschil idd gewoon de merknaam..

4 jaar geleden
Waar je naar moet kijken bij is de opneembare vorm van de vitamines. Die van de kruidvat bevat vitamines waar de vorm niet goed opneembaar van is. Vitamine b12 is toegevoegd als cyanocobalamine. Dit is een stabiele vorm van vitamine b12 maar het lichaam moet deze vorm zelf nog omzetten naar de actieve vorm van vitamine b12, methylcobalamine. Hierbij gaat vaak al een deel verloren omdat dit niet altijd goed gaat. Je kunt dan beter kiezen voor een product met de vorm methylcobalamine van vitamine b12. Dit wordt veel beter opgenomen door het lichaam.

4 jaar geleden
Reactie op R-T
Waar je naar moet kijken bij is de opneembare vorm van de vitamines. Die va ...
Wat davitamon betreft, geen idee welke vorm vitamines dit product heeft. Dit staat er namelijk niet bij. Ik gok dat deze de best opneembare vormen bevat. Waarschijnlijk daarom ook het prijsverschil.

4 jaar geleden
Reactie op ndvndv
Dat zit in beide!
O 🙈 nouja dan maar een poosje flexitariër... Ik zie en proef het niet, dus maar niet teveel bij stilstaan. 😋

4 jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
O 🙈 nouja dan maar een poosje flexitariër... Ik zie en proef het niet, dus ...
Ja je zou ook de variant zonder visolie kunnen nemen natuurlijk! Wel even bij je verloskundige navragen hoe belangrijk dat is misschien, sowieso waar je qua voeding op moet letten als zwangere vegetariër!

4 jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
O 🙈 nouja dan maar een poosje flexitariër... Ik zie en proef het niet, dus ...
Ik liep hier ook tegen aan als vegetariër! Ik heb uiteindelijk de Davitamon compleet zwanger zonder visolie gekocht en bij Holland & Barrett Omega 3 van algen besteld, dit is een goede vervanging zonder de visolie :)

4 jaar geleden
Reactie op Anka12345
Ik liep hier ook tegen aan als vegetariër! Ik heb uiteindelijk de Davitamon ...
Ja ik dacht toch echt dat ik die ook had... Ik zal er met het nieuwe doosje eens op letten maar normaal let ik daar op.

4 jaar geleden
Haaii! Nu wil ik niet bijdehand doen en de “verkoopstertje” uithangen😋, maar probeer eerst even te googlen. Ik ben namelijk zelf drogist en krijg dan ook heel veel trainingen over voedingssupplementen. Huismerken(Kruidvat,DA,Etos noem maar op)/Davitamon/lucovitaal/dagravit het zijn allemaal commerciële merken met veel synthetische stoffen er in verwerkt maar ook andere vormen van de vitamines(vandaar goedkoper). Ik zou jezelf goed laten adviseren welke merken je beter zou kunnen gebruiken voor de beste opname. Het kan namelijk zijn dat je die commerciële huismerken bijna niet opneemt en dan dus ook weer uitplast. Zelf gebruik ik Orthica Prena Fem. 😊

4 jaar geleden
Ik slik vitakruid wel een stukje duurder maar echt top en bepaalde dingen zitten er ook niet in zoals glucose. Ik betaal voor een combi dag en nacht iets van 36

4 jaar geleden
Reactie op Roootje2021
Ik slik vitakruid wel een stukje duurder maar echt top en bepaalde dingen z ...

.

4 jaar geleden
Reactie op Serina!
Haaii! Nu wil ik niet bijdehand doen en de “verkoopstertje” uithangen😋, ma ...
Ik gebruik die ook! Orthomoleculaire vitamines zijn het meer dan waard!

4 jaar geleden
Reactie op Serina!
Haaii! Nu wil ik niet bijdehand doen en de “verkoopstertje” uithangen😋, ma ...
Mee eens. Ik heb zelf van Golden Naturals en die vind ik fijn: geproduceerd in Nederland, goed opneembaar, vitamine K (ontbreekt in veel multi’s) en er zit geen synthetische troep in. De prijs neem ik voor lief. Het is voor een goed doel en dan denk ik maar: het beste voor m’n kleintje. Is een ander verhaal als je je dat niet kunt veroorloven, vind ik. Dan moet je een keuze maken die bij je budget past.