50 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Gewoon dat het zo traag is, zo afwijkend van mijn eigen schema doordeweeks. ...
Ik herken het! En vind het verschrikkelijk moeilijk om niet in te grijpen.. maar dan denk ik ook: wie zegt dat zoals ik het doe goed is en zoals het soms bij papa gaat niet goed is. Kindjes zijn vrolijk en blij, eten goed (wellicht op een ander tijdstip) en ze hebben de grootste lol samen. En zoals al is gezegd, als ze echt honger hebben dan melden ze zich wel :) Loslaten ;)

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Mag ik hier nieuw leven in klagen? We hadden ons voor het eerst in een jaa ...
Ohh ik herken het helemaal! Ik snap ook dat andere mensen het misschien niet zien als een probleem maar hier gaat het meer om het principe om je kind boven jezelf te zetten. Dus eerst je kind voorzien van alles wat hij nodig heeft voordat papa gaat roken en koffie drinken. Weet niet of het bij jou ook zo is maar ik snap dat je het irritant vindt als het niet gaat op jouw manier. Heb ik ook 😂

één jaar geleden

Reactie op SaartjeJansen

Ohh ik herken het helemaal! Ik snap ook dat andere mensen het misschien nie ...
Mooi dat ik niet de enige ben. ☺️ Ja manlief vind weleens dat Teun zich maar aan hem moet aanpassen. Nou, nu is Teun nog heel makkelijk, en ik moet ook leren dat het echt niet een keer erg is om toch het uiteten door te laten gaan, ondanks een moe kind wat s middags niet wilde slapen en we een middag weg waren. Want hij huilde niet, zeurde niet, was alleen moe maar blij. En lag uiteindelijk maar een halfuur later op bed ... Maar ik kijk naar onze vermoeide dreumes en ik hoef dan na het pannekoeken eten geen dessert meer. Manlief wel. Kan me voorstellen dat peuters daar veel pittiger op gaan reageren...

één jaar geleden

Lag nét in bed gisteravond toen mevrouw (13 mndn) haar hele bed onderkotste. Om 03 deed ze dit weer even over... En vanmorgen om 7.10 een poepluier tot in haar nek... ugh. Die kleine is gewoon al voor de 3e keer flink ziek in 4 weken tijd. (In de afgelopen 25 dagen ongeveer 4 of 5 niet ziek. De rest wel) En mn man is ook ziek..alweer. pff... heftig dit

één jaar geleden

Even klagen Vandaag een familie verjaardag achter te rug. Ons zoontje is bestempeld als "spekkig", "Hollands welvaren" en "je kunt wel zien dat hij eten lekker vind". Serieus. Begint dat bodyshamen al bij kinderen van 1? Van de ene kant denk ik, ach laat maar lullen. Maar van de andere kant..ik ben zelf van jongs af aan al onzeker over mijn lichaam, iedereen weet dat, en zulke opmerkingen kan ik echt niet hebben. Maargoed, klaar met klagen. Ik hoop dat ze op een dag snappen dat zulke opmerkingen onnodig zijn.

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Even klagen Vandaag een familie verjaardag achter te rug. Ons zoontje is b ...
Oh ZO irritant.. bij mijn oudste dochter ging dat ook zo. Mijn moeder heeft er nog steeds een handje van om tegen mijn 3jarige te zeggen ‘oh wat heb je toch dikke billen!’ Het is liefkozend bedoeld, maar kan je niet wat anders bedenken? 😅 Ik snap je frustratie.. hoop voor je dat ze het snel door hebben dat zulke opmerkingen idd onnodig zijn.

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Even klagen Vandaag een familie verjaardag achter te rug. Ons zoontje is b ...
O mijn oma ook altijd... Terwijl ik nooit te dik of te zwaar ben geweest. Wel hele luie darmen door vroeggeboorte, dus ja, na een week niet naar de wc krijg je best een bolle buik... Maar dat draag je als kind wel de rest van je leven mee, dat commentaar. Vooral als meisje.

één jaar geleden

Mijn moeder heeft 1 keer over de oudste gezegd dat ze wat voller is en ik heb haar meteen gezegd dat ik dat niet wil horen. Ze heeft dit tegen mij als kind ook gezegd. En ik heb daar heel lang een slecht gevoel door gehad. Zij gaat mijn dochter dat niet geven.

één jaar geleden

Reactie op Carolineketje

Mijn moeder heeft 1 keer over de oudste gezegd dat ze wat voller is en ik h ...
You go girl! Heel goed om dit gewoon te zeggen en te doen.

één jaar geleden

Mijn man werkt heel veel, dus ik ben thuis en moet veel alleen doen. Prima, maar als ik dan een keer vraag of hij een dagje haar alleen wil verzorgen, dan zegt ie oke, maar sta ik uiteindelijk nog alles zelf te doen. En als ik er dan wat van zeg dan is het vaak; nou ik heb toch een luier gedaan. Pff heel irritant. Ook irritant; bij de oudere generatie; "ooh doet je man ook gewoon een luier". Eh ja het is ook zijn kind 😑