9 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit sinds vorige week ook. Verloskundige gaf aan dat vrouwen altijd vocht vasthouden aan t einde. Maar in combinatie met andere symptomen (hoge bloeddruk, hoofdpijn, misselijk, band gevoel om de bovenbuik, sterretjes of wazig zien, eiwitten in urine) kan het ook wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Ik zou even bellen wat de verloskundige of gynaecoloog zegt, voor een eventuele extra check op bloeddruk en nagaan of je andere symptomen hebt.

4 jaar geleden

Ik heb oedeem in mijn benen en door de zwangerschap is het nog erger. Helaas weinig aan te doen. Behalve steunkousen dragen en met de benen omhoog. Maar blijf wel voldoende in beweging. Niet de hele dag met de benen omhoog natuurlijk 馃槄

4 jaar geleden

Bel naar verloskundige.. laat je voor de zekerheid checken..

4 jaar geleden

Ik heb gelukkig geen andere symptomen op een pijnlijke buik door extreme beweger en banden/bekken pijn waardoor ik soms letterlijk scheef loop. Vandaar ook de hele ochtend op de bank. Ik ben trouwens 36+4

4 jaar geleden

Ik heb dit ook, bij verloskundige het advies gekregen 3 koppen brandnetel thee te drinken, en bij je voeteinde van het bed een dik kussen onder je matras te leggen. Zo kan het vocht beter worden afgevoerd ! Sinds ik dit doe kan ik mijn schoenen weer aan 馃槀

4 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds week 28.. in combinatie met hoofdpijn en een verhoogde bloeddruk maar nog steeds gelukkig geen zws vergiftiging.. Als ze heel veel pijn doen helpt het bij mij om ze heel koud af te spoelen... Ze spreken bij de gyno pas van oedeem zodra je hele randen in je benen en voeten heb staan.. in het begin had ik dat niet en nu heb ik niet eens enkels meer en zie je alles in me voeten en been staan.. Als je op je voet drukt en het wordt wit en dan weer je eigen huidskleur hou je veel vocht vast..

4 jaar geleden

Ik drink brandnetel thee. Spoel me voeten na het douche af met koud water. Douch met appelazijn en ik eet soms bleekselderij. Je hebt ook van die hot/cold kompressen bij de action kan je je voeten koel mee houden en belangrijk je voeten om hoog doen ze moeten hoger als je knie毛n liggen.. Al deze dingen trekt vocht weg uit je lichaam. Zorg dat je je voeten niet te warm hebt. Door de warmte komt de vocht sneller terug. Hopelijk kan je hier wat mee!

4 jaar geleden

Hier ook veel last ! Ookal doe ik bijna niets op een dag. Voeten omhoog, veel drinken en zout vermeiden 馃槉

4 jaar geleden

Ik heb er ook last van, de laatste weken ineens veel meer. Ze zijn ook helemaal paars als ik 5 minuten gestaan heb 馃え het wordt ook steeds erger. Ben nu 39.4 dus ik denk gewoon de eindsprint die de hormonen nu trekken