9 Reacties

één jaar geleden

Misschien soya melk met een smaakje?

één jaar geleden

Zou het sowieso door der pap heen doen, desnoods met een beetje kaneel.

één jaar geleden

Havermelk in pap doen (evt met drupje honing oid?) Dan is de smaak inderdaad beetje verborgen. Hier drinkt de jongste ook nog geen losse melk of Havermelk. Ik zou met sojamelk uitkijken, het is tegenwoordig niet meer zo positief als vervanger, maar maak je eigen keuze🤗. https://kind-en-voeding.nl/is-soja-slecht/

één jaar geleden

Melk voor de vitamines is ook niet helemaal juist als je het hebt over gewone melk of soja melk bijvoorbeeld. Wij gebruiken hier nog steeds kunstvoeding nummer 2. Heb gevraagd bij het consultatiebureau, waarom ze adviseren over te stappen. En de arts gaf als beste reden aan dat het goedkoper is als ze hun vitaminen verder uit vaste voeding halen. Dat vonden wij geen goede reden om over te stappen. Je kunt weer tijdelijk plantaardige kunstvoeding of op basis van geitenmelk proberen?

één jaar geleden

Geitenmelk misschien een optie?

één jaar geleden

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar hier helaas ook veel oorontstekingen bij mijn zoontje. Het klopt dat een voedselallergie verband zou kunnen houden met oorontsteking, echter is dat niet alleen koemelk, maar ook tarwe, eiwit, soja, haver en nog wat andere voeding zou de boosdoener kunnen zijn. Zelf heb ik het idee dat je dan ook wel iets anders aan je kindje zou moeten merken (uitslag, spugen, diarree, etc.), maar ik ben natuurlijk geen arts. Heeft jouw dochtertje daar wel last van? Mijn zoontje niet, dus zijn ontstekingen worden echt toegeschreven aan de ligging van de buis van Eustachius, het vocht achter z’n oren dat niet weg kan en de (helaas) genetische aanleg, ik had er zelf als kind ook heel veel last van. Hij krijgt gelukkig binnenkort buisjes, dus we hopen dan dat hij van al het ongemak af is. Maar, proberen het op deze manier aan te pakken kan natuurlijk ook! Alleen kan soja dus ook het allergeen zijn, en schiet je mogelijk met sojamelk ook niets op. Misschien is geitenmelk inderdaad een goede optie? In ieder geval veel succes, hoop dat je dochtertje er snel vanaf is!

één jaar geleden

Je hebt kokosmelk, amandelmelk, haver melk even uitproberen wat ze lekker vind

één jaar geleden

Alpro groeimelk? Is in haver en soja.

één jaar geleden

Alleen oorontstekingen als symptoom van een koemelkallergie lijkt me stug. Zijn er meer symptomen? Als je een alternatief wil voor koemelk zou ik kijken naar amandelmelk. Ietwat zoeter en bevat meer dan havermelk.