21 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben deze ook en hebben ze ook gewoon uitgekookt. Op advies van de kraamzorg. Alleen de spenen en het groene ventiel maar heel kort, half minuutje ofzo.

4 jaar geleden

Ohh ik kook ze ook elke dag paar minuten uit. Maar zie nog geen beschadigingen gelukkig. Heb het kleine flesje.

4 jaar geleden

Waarom zou t niet mogen? Wij hebben een magnetron sterilisator van dr brown

4 jaar geleden

Was wel van het plan als me kind iets ouder is gewoon te laten drogen op zo n droogrekje

4 jaar geleden

Ik zie nu wel lelijke plekken in me fles kijk, heb nu maar 4 nieuwe besteld en heb de stellisator van difrax past net niet dus doe hem nu op ze zij neer leggen ipv staan.. difrax had hij namelijk eerst... Ik las ook dat je beter geen water kan opwarmen in de magnetron voor de fles dat doe ik ook gewoon elke keer.... maak me ineens zo onzeker straks krijg die schadelijke stoffen binnen

4 jaar geleden

ik heb gehoord dat je ze niet in kokend water mag leggen maar vlak voor het water kookt, je het vuur moet uitzetten en dan 3 min in het water

4 jaar geleden

Reactie op Francesca00

ik heb gehoord dat je ze niet in kokend water mag leggen maar vlak voor het ...
ja ik las dit dus net ook maar doe het nu al 2 weken zo.. nu zag ik vandaag dat de flessen beschadigd zijn naja iig lelijk.. dus heb nieuwe besteld maar wil graag weten of dit kwaad kan.. heb nu 1 nieuwe net gehaald die hebbik net in de magnetronstellistor gedaan inclusief ventiel.. maar weet niet of dit wel mag is tevens een stellisator van difrax ga niet weer n nieuwe kopen

4 jaar geleden

vind het namelijk niet echt schoon ruiken uit de magnetron

4 jaar geleden

Ik gebruik de Dr Brown magnetronzakken om deze flesjes te steriliseren. Werkt goed! Bekijk Dr. Brown's Magnetron sterilisatiezakjes - 5 stuks op: https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-magnetron-sterilisatiezakjes-5-stuks/9200000101914785?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

4 jaar geleden

Oh hier heeft de kraamzorg gezegd dat het gewoon in de vaatwasser mag of met afwasmiddel en een flessenborstel 🙈. Heb steeds een blinkende fles

4 jaar geleden

Op de site van Dr Brown staat dit duidelijk beschreven. Met name de ventielen kunnen hier niet goed tegen met risico op lekken.

4 jaar geleden

Reactie op Mbaby

Oh hier heeft de kraamzorg gezegd dat het gewoon in de vaatwasser mag of me ...
Dit heeft onze kraamzorg inderdaad ook gezegd, alleen voor het eerste gebruik even uitkoken..

4 jaar geleden

Wij spoelen na elk gebruik de flessen om met koud water, daarna met heet water. En bergen de flessen op in de koelkast. 1x per week gaan de flessen in de magnetron sterilisator.

4 jaar geleden

Reactie op Samsha

Dit heeft onze kraamzorg inderdaad ook gezegd, alleen voor het eerste gebru ...

4 jaar geleden

Reactie op Marschut

Op de site van Dr Brown staat dit duidelijk beschreven. Met name de ventiel ...
ja dat zag ik gisteren.. ik lees nooit beschrijvingen en doe gewoon wat ik denk nu is dat dus niet zo slim geweest en heb ik 4 nieuwe flessen besteld 👍😂

4 jaar geleden

ja dat zag ik gisteren.. ik lees nooit beschrijvingen en doe gewoon wat ik ...
Bij mijn 1e zoontje kwam ik er ook achter na het lekken 😉😜

4 jaar geleden

Reactie op Marschut

Bij mijn 1e zoontje kwam ik er ook achter na het lekken 😉😜
ja ik keek gisteren naar die 4 flessen denk wat zien die er slecht uit... ik vergeleken met de difrax die hij eerst had ik denk volgens mij doe ik wat fout.. nou zo er achter gekomen en wil niet er straks bacteriën achter blijven dus maar 4 nieuwe gekocht en die stelliseer ik 1 keer in de magnetron daarna lekker de vaatwasser in😂

4 jaar geleden

Bij ons ligt de fles elke dag in kokend water uit de cooker met een beetje afwasmiddel. Er is echt nog niks te zien aan de fles. Kraamzorg zei dat we beter dat kunnen doen als mee te vaatwasser in omdat de fles dan langer wordt blootgesteld aan die warme temperatuur.

4 jaar geleden

Hier bij ons ook, ik kook ze elke dag uit. Flesjes blijven gewoon goed hier.

4 jaar geleden

Wij hebben magnetron sterilisator. Echt ideaal!