12 Reacties

één jaar geleden

Ik denk persoon niet dat het daar mee te maken heeft. Ik heb een zoontje van februari ‘22 en die eet ook bijna niet meer.. wil het liefste alleen flessen.. heb al een paar keer gedacht dat het een fase is maar hoelang zal die duren? Het gaat al een tijdje zo.. terwijl die altijd wel goed gegeten heeft. Ik ben ook wel benieuwd of er meerdere dit herkennen 😊

één jaar geleden

Twijfel vooral niet aan jezelf, zoals we zelf hebben ervaren alles is een fase 😉

één jaar geleden

Hier een dochter van 24 februari 22 en ook niks meer willen eten boterham gaat met veel moeite terwijl ze voorheen 2 a 3 boterhammen at, avondeten is ook drama paar hapjes voorheen was dat ook veeel meer! Enige wat ze graag wilt zijn rozijntjes🤭 hopelijk is deze fase gauw voorbij t is iedere keer weer drama. Je doet het goed mama! Twijfel niet aan jezelf!

één jaar geleden

Ja hier ook nu een week. Onze dochter haar hoektanden komen door. Ik denk dat het daarmee te maken heeft

één jaar geleden

Dochter van januari '22 heeft precies hetzelfde. Niet alleen met eten maar ook drinken is een stuk lastiger. Ontbijt gaat goed daarna drama. Soms inderdaad de twijfel maar het is een fase. Ze is nog steeds heel vrolijk en actief daar hou ik me aan vast. Succes.

één jaar geleden

Hier dochter van begin maart. Sinds een week wil ze geen avondeten meer, terwijl dit altijd heel goed ging! Brood en fruit is altijd al drama, wat betekent dat ze nu heel weinig eet op een dag.. wil geen strijd aan gaan, maar vind het ook lastig om me erbij neer te leggen dat ze met een lege maag naar bed gaat.

één jaar geleden

Als ze tandjes krijgen willen ze vaak ook niet eten. Ik geef mijn dochter paracetemol, en geef dan vaak een potje of pureer ( of soep) en ze krijgt dan vaak wat waterijsjes ( lekker koud) wat ze tegen de zere plek in de mond kan drukken, fruitzakje ipv fruit. Een knuffeltje waar ze in kan bijten. En ze kunnen best wat hebben hoor ; ) En sterkte! Het lijkt me een hele omslag zo zonder partner en een pittige periode wat je achter de rug hebt/ in zit 💕 Even eerlijk? Ik denk niet dat je kindje depressief is, en tuurlijk heeft hij vast door dat er iets anders is maar daarvan gaan ze niet minder eten ( dan zou je ander gedrag/ signalen zien)

één jaar geleden

Hier ook weinig avondeten, we laten hem het avond eten volledig zelf eten i p.v hem voeren/afleiden en hopen dat er zonder strijd wat naar binnen gaat. Dat ging een aantal dagen goed, nu sinds een paar dagen soort van gefrustreerd raken, met eten en lepel of vork gooien, hem uit de stoel halen en op schoot ging er vandaag met moeite een paar happen in. Lijkt ook wel moeheid te zijn en we hebben het avondeten al een half uur vervroegd. Hij was altijd een goede eter. Ik zit er ook mee in mn maag, hij word s'avonds of snachts ook wakker van de honger, ik geef hem dan een papfles, ze zeggen dat je het niet moet doen het voedingcentrum geloof ik omdat je het dan in stand houd maar ik kan hem toch niet laten krijsen?🙈 Hoe lossen jullie dat op als jullie kindje wakker word van de honger nadat ie weinig/geen avondeten heeft gegeten?

één jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Als ze tandjes krijgen willen ze vaak ook niet eten. Ik geef mijn dochter p ...
Eens! Hier ook trouwens een week slecht eten gehad. Ik probeer dan vooral wat wel werkt. Nu eet hij bijv zijn groentes al tijdens het koken (koude erwten en wortels gaan goed) en sinds twee dagen gaat het alweer beter. Tandjes zijn echt pretbedervers!

één jaar geleden

Reactie op inimini2

Eens! Hier ook trouwens een week slecht eten gehad. Ik probeer dan vooral w ...
En heel veel sterkte met alles. Zo n grote verandering raakt iedereen lijkt me. Dikke knuffel voor jou!

één jaar geleden

Hier ook regelmatig zonder avond eten naar bed. Zodra het eten voor haar nog komt tilt ze haar bordje op en zegt ze 'klaar' 🥲. Steeds iets anders geven zijn we mee gestopt. Ik denk dat alles kinderen wel zo'n fase hebben. Als ze echt trekt heeft merken we dat wel.

één jaar geleden

Tandjes inderdaad, hier hetzelfde. Vandaag hield ze het eten ook lang in haar mond of begon ze tijdens het kauwen te knarsen. Wij moeten alleen de achterste kiezen nog. Maar dit heeft ze vaker gehad bij doorkomende tandjes. Deze duren wel echt het langst