8 Reacties
één jaar geleden
Wat vaak bij mijn oudste (3j) helpt, is op voorhand waarschuwen. Ze kan dan wat aan het idee wennen. En hoe meer ik het doe en hoe ouder ze wordt hoe beter het verloopt. Gisteren wou ze bij mama blijven, ik heb uitgelegd dat het niet gaat en dat ze bij oma en opa gaat en dan naar school. En uiteindelijk geen drama gemaakt als het tijd was.
Nu hoe jonger ze zijn, begrijpen ze het concept tijd niet zo goed en is het allemaal wat moeilijker.
Het is ook een fase waarin ze heel aanhankelijk zijn. Geen idee hoelang die duurt, maar ik denk wel hoe vaker ze ergens gaan en jij dan terug komt, hoe beter ze er mee gaan kunnen omgaan.
Mijn zoontje van 15maand is oké om bij mijn schoonmoeder te gaan, maar is krijsen en tieren bij kind en gezin om zich te laten wegen en meten.
Het gaat wel beteren, heb er vertrouwen in 🙂
één jaar geleden
Ik ga ook uitleggen voor dat we vertrekken dat we naar de opvang gaan en dan noem ik de leidster die ze zal zie, dat ze daar buiten gaat spelen en wat naam van de kindertjes. Ik heb het gevoel dat ze het best goed snapt. Soms als het kan neem ik even de tijd om naar het speelgoed te wijzen als we daar zijn, of als het kan zet ik haar neer bij wat speelgoed om samen er naar te kijken/even spelen. Dan leg ik uit dat ik weg ga en haar later weer op komt halen. Soms heeft ze dagen waar ze minder zin heeft maar wanneer ik weg loop kan ik door het raam zien dat het huilen al over is - dus het is vaak heeeel kort. Weet je of je kindje lang blijft huilen?
één jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties. Hij herstelt blijkbaar redelijk snel als ik weg ben. Ik ga eens proberen om hem meer voor te bereiden. Ik denk niet dat hij dat echt al snapt, maar op termijn misschien wel!
één jaar geleden
Is een fase. Bij mij is het soms een maand niet en dan weer een maand wel. Ik geef haar altijd een kus en een kroel en dan geef ik haar weg zwaai ik en loop ik weg. Ik maak het voor haar en mezelf alleen maar moeilijker als ik langer blijf staan
één jaar geleden
Reactie op Manon19966
Is een fase. Bij mij is het soms een maand niet en dan weer een maand wel. ...
Ja misschien moet ik inderdaad wel sneller weggaan. Ik probeer hem wel altijd snel weg te geven maar hem dan te troosten zonder hem vast te hebben. Dinsdag proberen snel weg te gaan
één jaar geleden
Reactie op Myrthe1994
Ja misschien moet ik inderdaad wel sneller weggaan. Ik probeer hem wel alti ...
Ja ik snap dat je hart dat je ingeeft. Mijn hart breekt ook wel een beetje als ik wegloop haha. Alleen ik weet dat ik haar onmogelijk kan troosten als ik haar niet vast heb. Dus kan ik maar beter een kus geven zwaaien en weglopen… wle fijn idd om te horen dat het dan ook wel na een paar min weer over is en ze lekker gaat spelen
één jaar geleden
Heel herkenbaar, maar ik weet dat het snel ophoud. Als thuis iemand komt oppassen is het huilen al voorbij voordat ik de auto in of fiets op stap.
Op de opvang hetzelfde verhaal. Daar weet hij al dat als we erheen gaan dat mama dus weggaat dus is het snel huilen, maar zodra hij daar lekker kan spelen is alles weer goed
Hoort bij de leeftijd denk ik. Heel lang geen last van gehad!