5 Reacties
één jaar geleden
Wauw zo herkenbaar dit!
Vandaag is ie 17 maanden en sinds zaterdag ook dramaaaaa bij op bed gaan. Normaal was ie nog wel een poosje wakker maar was ie een beetje aan het spelen (de dag verwerken ofzo) en hoorde je m niet.. nu is het hysterisch en ontroostbaar huilen, echt alsof ie in paniek is. Alleen met s avonds naar bed gaan, zijn dutje gaat prima en valt ie meteen in slaap..
Uiteindelijk halen we hem maar uit bed omdat hij zichzelf helemaal over de zeik helpt, laten m nog even rondlopen en dan is meneer hartstikke vrolijk en klaarwakker. Na een minuut of 10 proberen we m wat melk te geven en weer op bed te leggen en begint het hele circus opnieuw.. zo gaan we een paar keer door tot hij wel de melk opdrinkt en uiteindelijk gaat slapen, vandaag was dit ook half 10.
Lang verhaal kort, ik heb gelezen dat de 18 maanden slaapregressie vaak als de pittigste wordt gezien en denk dat we hier middenin zitten. Even doorzetten, het is uiteindelijk allemaal een fase 😂
één jaar geleden
Ons zoontje heeft ook moeite met het slapen. Heeft te maken met sprong 10 en slaapregessie . Wat een feest...
Met in bed leggen, raakt hij helemaal overstuur. Hier helpt het om wat licht in de slaapkamer door te laten en bij hem te blijven tot hij in slaapt valt. Ons zoontje slaapt dan binnen 15 minuten in. Als wij dit niet doen dan blijft hij erg overstuur huilen.
Overdag slaapt hij max 1.5 uur. Dit blijkt voldoende te zijn voor hem. Hij is geheel de dag vrolijk en druk met spelen en veel contact aan het maken met zijn omgeving.
één jaar geleden
Hier ook n late slaper! We zitten nu tussen 1 en 2 dutjes in. Bij 1 gaat ie op tijd slapen en bij 2 niet. Gisteren heb ik m wat warmer gekleed toen ie bleef spoken en toen viel ie daarna in slaap. 🤷🏼♀️ ik leg overigens ook altijd een boekje in bed. Daar vermaakt ie zich vaak zelf nog even prima mee.