3 Reacties
één jaar geleden
Hier ook. Het woordje 'nee' zorgt regelmatig voor driftbuien en een boos kind op de grond wat hysterisch huilt
Ik probeer hem altijd uit te leggen waarom iets niet mag en een alternatief te bieden. Bijv. je mag niet op de straat spelen maar we gaan nu wel naar de speeltuin. Niet dat hij dit op deze leeftijd helemaal begrijpt, maar zo probeer ik mezelf het vast aan te wennen voor de toekomst.
Als ik een off-day heb probeer ik het woord 'nee' te negeren en zeg ik bijv. ik zet dit glas even terug op tafel
Vooral als hij driftig op de grond ligt vind ik het wel eens lastig wat te doen of hoe te reageren
één jaar geleden
Hier hetzelfde. Als het niet gaat gelijk zij het wil kan ze zich helemaal opspannen en vuisten maken en erna heel dramatisch op de grond gaan liggen huilen. Ik probeer het dramatisch gedeelte te negeren en regelmatig is het dan ook binnen de minuut gedaan. Ik probeer haar dan ook af te leiden dat ze er niet meer aan denkt.
Hier is het vaak met de kast met maisvingers. Ze wijst er naar en komt aan mijn benen staan om haar te pakken en ik zeg dan nee waarop zij boos wordt. Dan probeer ik samen een toren te maken tot ze terug vertrokken is met spelen want ze kan wel goed zelfstandig spelen.
één jaar geleden
Jep herkenbaar mijn dochter gaat over strekken, om zich heen slaan met spullen gooien. Vaak probeer ik dan af te leiden of negeren en even laten afkoelen.