13 Reacties

3 jaar geleden
Voor mij lijkt het eerder op een allergie 🤔 het verschil zie je vaak aan de droogte. Eczeem zijn rode uitgedroogde plekken, allergie zijn vaak bolletjes die jeuken en warm zijn. Heeft hij onlangs iets nieuws van medicatie/voeding/kleding...?
Ik zou geen vaseline smeren in beide gevallen, dit kan verstikkend voor de huid werken. Bepanthen baby kan je anders proberen? Of een oliebad? Dit wordt ook aangeraden bij volwassenen.

3 jaar geleden
Was je alles neutraal? Volgens mij is dit allergie. Al op koemelk getest? Ik heb zelf exceem bij lactose

3 jaar geleden
Onze dochter heeft dit ook. Begon met een paar kleine rode vlekjes en nu een paar dagen later zitten de vlekken op meer plekken. Toevallig moest ik gister bij het consultatiebureau zijn en de kinderarts dacht aan een schimmel. Ik moet een week lang deppen met Molkosan en mocht dat niet werken een week smeren met biologische kokosolie.
Ga ook even bij jezelf na of je gewisseld bent met wasmiddel. Anders even tijdelijk Neutral wasmiddel gebruiken.

3 jaar geleden
Reactie op Mi1234
Kan koemelk allergie ineens opkomen? Hij de eerste 3 maanden nergens last v ...
Ik lees nu ook dat hij onlangs vaccinatie heeft gehad misschien allergie op 1 van de ingrediënten? Wat bij mij werkt met heftige exceem is vaseline lanette creme. In bad doen met neutrale zeep en even alles wassen met neutraal.

3 jaar geleden
Reactie op Mi1234
Jaa hij is wat humeurig en wil de heletijd krabben! Hoelang na de vaccinati ...
Na een paar weken pas maar duurde bijna een maand voordat t weg was. Maar dat leken net waterpokken was ook soort allergie ergens op. Niet zo heftig als ik bij jou op de foto zie. Sneu voor zo’n kleintje. Hopen dat t snel opknapt joh!