13 Reacties

3 jaar geleden

Lijkt eczeem, Levy heeft dit ook, alleen niet op zijn gezicht. Hier werkt Bepanthen eczeem crème goed! Binnen 30 minuten jeuk verlichtend

3 jaar geleden

Ziet er uit als eczeem. Ik gebruik overdag frambozenzalf en voor de nacht bepanthen baby eczeem crème

3 jaar geleden

Voor mij lijkt het eerder op een allergie 🤔 het verschil zie je vaak aan de droogte. Eczeem zijn rode uitgedroogde plekken, allergie zijn vaak bolletjes die jeuken en warm zijn. Heeft hij onlangs iets nieuws van medicatie/voeding/kleding...? Ik zou geen vaseline smeren in beide gevallen, dit kan verstikkend voor de huid werken. Bepanthen baby kan je anders proberen? Of een oliebad? Dit wordt ook aangeraden bij volwassenen.

3 jaar geleden

Was je alles neutraal? Volgens mij is dit allergie. Al op koemelk getest? Ik heb zelf exceem bij lactose

3 jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Was je alles neutraal? Volgens mij is dit allergie. Al op koemelk getest? I ...
Kan koemelk allergie ineens opkomen? Hij de eerste 3 maanden nergens last van gehad?

3 jaar geleden

Kan het ook niet als bijwerking van vaccinatie zijn?

3 jaar geleden

Reactie op freumpie

Kan het ook niet als bijwerking van vaccinatie zijn?
Ja hier dacht ik ook al aan die heeft hij vorige week maandag gehad alleen ik weet niet of eat kan. Morgen maar weer naar de HA om verder te kijken.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook. Begon met een paar kleine rode vlekjes en nu een paar dagen later zitten de vlekken op meer plekken. Toevallig moest ik gister bij het consultatiebureau zijn en de kinderarts dacht aan een schimmel. Ik moet een week lang deppen met Molkosan en mocht dat niet werken een week smeren met biologische kokosolie. Ga ook even bij jezelf na of je gewisseld bent met wasmiddel. Anders even tijdelijk Neutral wasmiddel gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Mi1234

Ja hier dacht ik ook al aan die heeft hij vorige week maandag gehad alleen ...
Mijn neefje had dit namelijk ook na vaccinatie. Ben benieuwd wat het uiteindelijk is. Heeft hij er last van?

3 jaar geleden

Reactie op freumpie

Mijn neefje had dit namelijk ook na vaccinatie. Ben benieuwd wat het uitein ...
Jaa hij is wat humeurig en wil de heletijd krabben! Hoelang na de vaccinatie heeft je neefje er last van gekregen?

3 jaar geleden

Reactie op Mi1234

Kan koemelk allergie ineens opkomen? Hij de eerste 3 maanden nergens last v ...
Ik lees nu ook dat hij onlangs vaccinatie heeft gehad misschien allergie op 1 van de ingrediënten? Wat bij mij werkt met heftige exceem is vaseline lanette creme. In bad doen met neutrale zeep en even alles wassen met neutraal.

3 jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Ik lees nu ook dat hij onlangs vaccinatie heeft gehad misschien allergie op ...
Ja ik heb alles gewassen en doe hem in bad met olie! Bedankt voor je tip! Ik ga morgen gelijk ook de huisarts bellen want het is zo zielig

3 jaar geleden

Reactie op Mi1234

Jaa hij is wat humeurig en wil de heletijd krabben! Hoelang na de vaccinati ...
Na een paar weken pas maar duurde bijna een maand voordat t weg was. Maar dat leken net waterpokken was ook soort allergie ergens op. Niet zo heftig als ik bij jou op de foto zie. Sneu voor zo’n kleintje. Hopen dat t snel opknapt joh!