5 Reacties
één jaar geleden
Wij zijn toevallig gisteren nog bij CB geweest en ook dit soort plekjes benoemd. Eerste stap is vette/voedende creme bijvoorbeeld Cetomacrogol. (Weet niet of dat lijkt op lanette) als dat niet werkt na 2 weken naar huisarts voor lichte hormonenzalf
één jaar geleden
Reactie op Manon19966
Wat helpt daarbij goed?
Bij eczeem vette creme gebruiken als dat niet werkt naar de huisarts gaan die heeft je dan zalf. Ik gebruik sheabutter, frambozenzalf en bepanthen baby eczeem zalf. En wanneer het heel erg is gebruik ik de hormooncreme van de huisarts.
Als het psoriasis is maandag gelijk naar de huisarts gaan daar krijg je dan zalf voor een ook dat moet je goed vet houden.
Want dat is weer iets anders dan gewoon eczeem.
En absoluut geen producten met alcohol en parfum gebruiken.
Altijd het etiket lezen.
Dat geld voor bad/douche producten en ook voor je wasmiddel van je kleding.
Heb dat laatst nog een discussie over gehad op het kdv ivm de billendoekjes. Ze zeiden dat hij ph neutraal was maar er zat wel parfum in verwerkt..
Ik gebruik alleen maar doekjes op waterbasis voor zowel het gezicht als voor de billetjes.
En niet elke dag in bad of onder de de douche. En als je ze in bad doet bijvoorbeeld ongeparfumeerde ph Vriendelijke badolie gebruiken.
Hopelijk heb je er iets aan.
Ik gebruik verder eigenlijk alleen weleda baby (calendula).
één jaar geleden
Ik zou ook gewoon gelijk naar de huisarts gaan. Mijn zoontje heeft exceem, niet zulke rode plekken, maar veel jeuk. heb hormoonzalf (alleen voor de echte rode plekken) en een recept voor koelzalf gekregen (ook voor cetomacrogol, maar vond dat minder prettig smeren). Veel smeren, was de tip. Op recept gratis bij de apotheek, dus scheelt een hoop crèmes zelf kopen.