25 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee..

3 jaar geleden

Een aerosleep matras bestaat uit 2 delen: het matras en de aerosleep (het harde gedeelte wat je erop legt). Dit harde gedeelte mag er dus niet op de eerste weken. Het wordt zo geadviseerd en dat zou ik wel gewoon serieus nemen en naar luisteren. Het matras kan je dus gewoon gebruiken met een matrashoes erom. Wij hebben ook aerosleep en ik volg gewoon daarover op wat de kraamzorg zegt. Die hebben er meer verstand van als ons 😉

3 jaar geleden

Kruik kan te alle tijden knappen of gaan lekken. Op een aero sleep kan het water niet weglopen omdat er een plastic laag onder zit en verbrand je kindje levend. Toen ik 5 jaar geleden in de kraamzorg zat moesten het er ook afhalen bij gezinnen het is gewoon gevaarlijk helaas

3 jaar geleden

Reactie op Suus2505

Een aerosleep matras bestaat uit 2 delen: het matras en de aerosleep (het h ...
Ik heb zo'n aerosleep beschermer voor een 'normaal' matras... Die beschermer mag dan niet? Ondanks dat dit allemaal gaatjes zijn?

3 jaar geleden

Reactie op plotsklaps

Ik heb zo'n aerosleep beschermer voor een 'normaal' matras... Die bescherme ...
Nee mag ook niet. Zit plastic in waardoor water niet weg kan

3 jaar geleden

Ik schrik hier best wel van. Ik vind het ook slechte voorlichting van de winkel. Maar als ik het goed begrijp hoeven we in principe geen ander matras te kopen voor de eerste weken? Het matras bestaat uit twee delen? Dat is mij niet opgevallen toen ik het matras uitpakte. Zal straks eens kijken.

3 jaar geleden

Die aerosleep is inderdaad met het soort ‘laagje’ wat op de matras zit. Die moet ervanaf de eerste paar weken. Daarna kun je m gewoon gebruiken zei mijn kraamzorg. Je hoeft dus geen nieuwe te kopen, is echt alleen de soort ‘topper’ wat je ervanaf haalt

3 jaar geleden

Reactie op Yara🫶🏻

Die aerosleep is inderdaad met het soort ‘laagje’ wat op de matras zit. Die ...
Dat is een geruststelling, thanks 😊

3 jaar geleden

Natuurlijk joh, lekker tegen de kraamzorg ingaan, want ze verzinnen het voor de grap😅. Baby’s koelen echt gauw af en die gaatjes geven dus minder warmte dan een normaal matras. Daarnaast kan een kruik altijd gaan lekker en het is de bedoeling dat je zo’n kruik vult met kokend water… die leg je me de dop naar het voeteneind tussen het lakentje en dekentje in, maar ja, als dat gaat lekker en het blijft in die stomme gaatjes hangen, heb jij een kind dat voor de rest van zijn/haar leven verbrand is! Aerosleep is sowieso overrated BS, ik heb voldoende eerlijke verkoopmedewerkers gesproken die liever een normaal matras aanbevelen, ook al verdienen ze op aerosleep meer.

3 jaar geleden

Zou maar luisteren. Zon aeromatras of topper zijn niet aan te raden voor pasgeborenen. Te koud. Zelfs voor zomerbabys. Een kruik op zon laag is ook niet bevorderlijk. Als je perse zon matras wil, doe er dan een normaal laken over de eerste weken.

3 jaar geleden

Natuurlijk joh, lekker tegen de kraamzorg ingaan, want ze verzinnen het voo ...
Zoals ik zei in mijn opening: "Qua afkoelen vind ik het zelf onzin, aangezien het afhangt wat je daar weer onder doet" Als je er bijvoorbeeld een wollen deken oid onder legt, dan geeft dat de warmte. Baby mag niet rechtstreeks op het wol liggen, vanwege verstikkingsgevaar, dus wilde daar die aerosleep hoeslaken over doen.

3 jaar geleden

Reactie op Yara🫶🏻

Die aerosleep is inderdaad met het soort ‘laagje’ wat op de matras zit. Die ...
Maar de aerosleep hoeslaken is toch 'iets' anders? Aangezien ik juist lees dat dat goed is voor: "optimaal ademen, warmteregulatie en vochtabsorptie"

3 jaar geleden

He! Ik heb ook de Aerosleep matras gekocht, omdat het veiliger zou zijn. En nu lees ik dit. 😨 Ik heb ook twee delen en twee covers erbij gekocht. Wat is het advies?

3 jaar geleden

Reactie op plotsklaps

Maar de aerosleep hoeslaken is toch 'iets' anders? Aangezien ik juist lees ...
Yes dat klopt maar tot de tijd dat je kindje niet zijn of haar eigen lichaamstemperatuur kan reguleren zorgt de aerosleep voor een te snelle afkoeling door de goede ventilatie. Zodra het kindje zijn of haar eigen temperatuur goed kan behouden mag die gewoon weer erop worden gelegd. Als het goed is kan de ‘soort topper’ van het matras af en behoud je het gewone matrasje☺️

3 jaar geleden

Nog even terugkomen op dit onderwerp. Ik ga de topper er dus afhalen voor de eerste weken/ maanden. Maar ik heb dus wel die speciale hoeslakens. Is het dan handig om daaronder een molton hoeslaken of molton onderlegger te doen? Ook ter bescherming van het matras.

3 jaar geleden

Ik heb speciaal alles van aerosleep (bedbumper, matras, hoeslaken,…) gekocht omdat ze dit in de winkel hadden aanbevolen. Het was een stuk duurder dan de gewone zaken. Maar als je het de eerste maanden beter niet gebruikt, is het dan niet logischer om het gewoon in zijn geheel niet te gebruiken? Dan koop je beter toch gewoon iets anders die je dan ook de maanden daarna doorgebruikt of zie ik het verkeerd?

3 jaar geleden

Ik heb de topper van Aero sleep en matras van de ikea. En voor beide hoeslakens erbij die erbij horen. Kraamzorg kijkt zelf maar wat ze erop doet. Heb idd wel gehoord dat de Aero sleep idd int begin niet mag ivm zelf warm kunnen houden.

3 jaar geleden

Reactie op G89

Ik heb de topper van Aero sleep en matras van de ikea. En voor beide hoesla ...
Wij hebben het precies zo gedaan ☺️

3 jaar geleden

Reactie op cavalli

Ik heb speciaal alles van aerosleep (bedbumper, matras, hoeslaken,…) gekoch ...
Ja maar wij hebben dus ook alles van aerosleep gekocht op aanraden van een verkoopster in een winkel. Maar je kunt de topper er dus afhalen. Dat willen wij de eerste week of weken doen. De hoeslakens van aerosleep hebben van die gaatjes. Het enige wat ik er nu bij wil kopen is een molton onderlaken of molton onderlegger. Ik ga straks even de Kraamzorg bellen om te overleggen.

3 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ja maar wij hebben dus ook alles van aerosleep gekocht op aanraden van een ...
Eerste 6 weken mag de topper hoeslaken niks gebruikt worden van aerosleep. Ik ben kraamverzorgster geweest🙈