5 Reacties
één jaar geleden
Ik volg. Wij gaan in de zomervakantie vliegen. Ik hoorde dat een speen of iets drinken kan helpen bij het dichtklappen van de oren. En ik dacht zelf aan iets van filmpjes downloaden zodat ik in nood een filmpje voor haar op kan zetten. Verder genoeg te eten meenemen en lekker veel rondlopen denk ik🙈 als die van jou al kan lopen dan vindt hij dat vast heel leuk
één jaar geleden
Wij gaan in mei voor de 2e keer op vakantie met het vliegtuig. Eerste keer was hij 6 maanden en nog een stuk rustiger 🤣, dus ik ben nu heeel benieuwd.
Het is inderdaad aan te raden een flesje te geven of speentje of bijvoorbeeld knijpfruit tijdens het stijgen en dalen. Dat zorgt voor het klaren van de oren.
Wij hadden verder de tablet volgezet met filmpjes zodat hij daarnaar kon kijken. Al is de tablet niet veel aan geweest, want hij was zo afgeleid door alles wat er gebeurde in het vliegtuig zelf haha.
Wij hebben een Deryan slaapzak. Hij wilde er niet in slapen en heeft op de terugreis totaal niet geslapen 🙊. Maar goed, dat is dan maar even zo..
Nog wat andere tips:
- Ga met een schone luier het vliegtuig in. Soms duurt het best een tijd voor je mag opstaan en dan staat er direct een lange rij voor de wc’s.
- Gebruik laagjes bij het kleden van je kindje. Soms was het ineens koud en soms erg warm in het vliegtuig.
- Neem alle “belangrijke” dingen van je kindje mee in de handbagage. Zoals alle knuffeltjes, genoeg speelgoed en alle speentjes die meegaan. Je zou maar net die ene speen of knuffel kwijtraken op het vliegveld 😅.
- Neem een draagzak mee voor de zekerheid. Je kan je buggy vaak meenemen tot aan de gate, maar bij aankomst op het vliegveld kun je je buggy pas ophalen bij de bagageband. Wij hebben hier echt van geleerd.. we hadden ‘m niet mee en hebben echt 20 tot 30 minuten op Schiphol moeten lopen met een baby op onze arm 🥵.
- Go with the flow. Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter je kindje ook is.
Hoe lang is het vliegen naar jullie bestemming? In september vlogen we 4,5 uur en dat ging echt prima! Nu is het maar 2/2,5 uur vliegen, dus dat is nog fijner haha.
één jaar geleden
Reactie op zoveelliefde
Wij gaan in mei voor de 2e keer op vakantie met het vliegtuig. Eerste keer ...
Wauw bedankt voor alle tips! Vooral de draagzak inderdaad, want met 11 kilo op de arm houd je het geen 30 minuten vol haha. We gaan naar lanzarote dus ongeveer 3 uur vliegen. Hadden jullie de normale kinderwagen mee of een goedkope buggy?
één jaar geleden
Reactie op Daphne1601
Wauw bedankt voor alle tips! Vooral de draagzak inderdaad, want met 11 kilo ...
Haha nee inderdaad. Toen woog hij al 8 kilo ofzoiets.. ik had een spierpijn de dagen erna 🤣.
Leuk zeg Lanzarote! Heel leuk eiland!
Wij hadden een op het laatste moment toch een buggy mee. We wilden eerst de wagen mee, maar die bestaat uit 2 delen en moet je direct met je bagage inchecken. Dus een buggy gebruikt die mijn schoonzus nog ergens had liggen haha. Uiteindelijk hebben we via het hotel een betere buggy gehuurd, want dat ding was zo oncomfortabel 🙊.
één jaar geleden
Wij zijn net terug van onze eerste vliegvakantie met onze dochter van 14 maanden. In totaal 4 (korte) vluchten. Het ging prima!
Tips:
* wij kochten een speciale reis buggy die je als handbagage kan inchecken, zo heb je de buggy altijd bij de hand
* speciale nieuwe speelgoedjes die je kindje voor het eerst daar te zien krijgt, lekker nieuwsgierig en dus even zoet mee
* veel snacks
* enkele leuke filmpjes op de iPad voor wanneer het net even te lang duurde of om te helpen in slaap vallen
* voldoende reserve kleren (wij hadden al maanden geen ongelukjes met vuile kleren, maar tijdens de vlucht een pamper vol en door turbulentie mochten we niet van de stoel - resultaat was dat nadien alles doorgelekt was)
* ik had “wegwerp” verschoon kussens mee om ons kindje op te leggen tijdens verschonen (ivm hygiëne). Ik gebruikte hiervoor honden toilet doeken