11 Reacties

één jaar geleden

Oja, het is trouwens geen strijd. Als hij niet eet, ook prima. Het leuk en gezellig aan tafel houden gaat lastig gezien hij gewoon 20 minuten huilt aan tafel...

één jaar geleden

Ik had hier laatst een gesprek over met het cb. Het is ook een fase. En die zeiden niet dwingen probeer een gezond alternatief bij aan te bieden. Bijvoorbeeld ipv van 1 soort groenten 2 of 3 soorten en dat ook bij fruit. Zonder eten naar bed gebeurt hier niet. Want dan wordt ze zoizo wakker van de honger. Ik blijf groente gewoon aanbieden maar maak ook verborgen groenten klaar. (bijvoorbeeld bij pasta of rijst spinazie/erwtjes/broccoli saus of tomaat/wortel/paprika saus.)soms doe ik er ook nog fruit doorheen. En met fruit als ze erg moeilijk doet doe ik het gewoon in een blender en maak er een smoothie van of knijpfruit van. En geef los er toch nog bij. En ook maak ik regelmatig zelf spreads voor op brood met groente of fruit waardoor ze genoeg binnen krijgt. Hier is het per dag verschillend de ene dag gaat het goed de andere dag wat minder.

één jaar geleden

Als ze hier moeilijk doen pasta met kip/ gehakt en de groentes dan door de blender Verder kan je vermecceli koken in water afgieten en dan melk erbij paar min nog opwarmen en vinden ze heerlijk. Of een soepje met wat brood. Succes

één jaar geleden

Mijn dochter wil dan vaak wel een potje. Of simpele aarappeltjes/groente prakkie. Met veel aspecten wordt er rekening gehouden met ritueeltjes. Zoals met naar bed gaan of juist met wakker worden. Kinderen gaat goed op vastigheid en weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat daarom de lunch ook goed gaat. Wetende dat er een broodje aan komt, zoals elke middag (even een aanname). Misschien proberen even iets minder te variëren en juist wat meer vastigheid?

één jaar geleden

Hier ook zon lastige eter. Die knop ging met haar verjaardag ineens om. Al het eten is ineens "eng" geworden. Met name groente of saus (in alle vormen, dus ook uit de blender). Dus hier ook kale pasta 🥴 als ik er wat overheen doe (zelf een potje wat ze wel lust bijv. dan weigert te pertinent). Maargoed qua tips: serveer wat lekkers (fruit wat hij lust), wat groente (niet teveel variëren zodat het bekend word) en daarnaast wat anders van de pot mee wat vult (aardappel, rijst, chili etc.). Als ik nu al weet dat dat niet zo vult dan serveer ik er een broodje bij. Dat broodje kunnen we dan wel in de saus dopen en dat accepteert ze wel. Zo probeer ik het eten gezellig te houden en in elk geval elke maaltijd iets welkoms voor haar te serveren en wat om te blijven proberen. Oh en soms geef ik haar een potje op een bordje met een lepel. Dat lust ze wel en is ze lekker druk mee, maar wel een zooi 🤣.

één jaar geleden

Hier een alles eter, maar laatst kreeg ze voor het eerst een simpele avg en juist dat ging er niet in. Daarna in de blender gedaan en wat kruiden erbij gedaan en toen is het alsnog opgegaan. Dus misschien experimenteren met andere kruiden?

één jaar geleden

Hier ook ineens 😅 Ik heb toevallig net wat spullen in huis gehaald om smoothies te maken. Ik hoop dat ze zo toch haar vitamines binnen krijgt

één jaar geleden

Hier eentje die geen aardappelen en groente eet, maar wel pasta of rijst vol met gesneden groente en vlees 😂 wij eten dus meer pasta of rijst tegenwoordig en op dagen dat we toch aardappel eten of hij echt niet wil dan krijgt die in de plaats van z’n yoghurt een bordje pap. Door de pasta/rijst met groente weet ik dat hij het wel binnenkrijgt Gewoon tomaatjes of komkommer hoef ik ook niet te geven

één jaar geleden

Wat lastig! Ik heb toen onze dochter nog klein was het boek Op! Van Jet van Nieuwkerk gekocht. Er staan leuke recepten in om te proberen; als je wil kan ik die wel naar je mailen :) Zo maakt ze bijvoorbeeld broccoli avocado saus met basilicum gepureerd. Als je dat over de Volkoren pasta heen doet hebben ze een volwaardige maaltijd 👌🏻 Ik heb ook veel inspiratie van Instagram gehaald. Zo heb ik onlangs courgette-aardappel cakejes gemaakt. Ik noem ze koekjes ;) en mijn dochter wil altijd wel een koekje 😋 Wij eten nu ook veel wat onze dochter eet.. het is even weinig variatie.. vanmiddag als lunch toevallig bami (Volkoren) met banaan en courgette. Een combi van niks maar zo heeft ze groente en fruit binnen met de lunch en ze zat heerlijk te smullen. Succes iig 🍀

één jaar geleden

Reactie op Lot4

Wat lastig! Ik heb toen onze dochter nog klein was het boek Op! Van Jet v ...
Leuk account: https://instagram.com/yummy_little_belly?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

één jaar geleden

Tandjes? Dan eten ze vaak ook veel lastiger. Fijn fijn fijn prakken. Of: spinazie in de blender en door de pannenkoeken mix heen Soepgroenten + tomaten in de blender en door de macaroni heen Wortel patatjes Suc6