Eeuwige twijfelaar hier !! Nood aan raad of eigenlijk gewoon meningen van anderen.
Ik worstel heel erg met de vraag “2e kindje of niet”. Bij mijn eerste hebben we ook heel lang getwijfeld, maar nu denk ik vaak “waarom al die twijfel?” Had het liever sneller gedaan! Ben ondertussen bijna 37 (dus klok voel ik tikken - ook omdat ik de leeftijd tussen beide nu al aan de hoge kant ga vinden).
Ik mijn hoofd:
Ja een tweede, want wauw wat een geweldig leuk en lief kindje hebben wij!
Ja een tweede, want zonder broer of zus is ook maar alleen.
Ja een tweede, want het is onbeschrijfbaar hoeveel vreugde ik haal uit mama zijn.
Maar ook:
Nee beter niet, want iedereen zegt me hoe zwaar ze het hebben sinds hun tweede.
Nee beter niet, want ze is nu op een leeftijd dat we terug kunnen gaan reizen, dat ze zelfstandiger wordt .. en met nog een erbij wordt het moeilijker en duurder.
En zo gaat het in mijn hoofd maar door. Eeuwige strijd. Graag hoor ik van anderen hoe ze hiermee omgaan of wat voor hun net de beslissing in de ene of de andere richting deed vallen.
Heb helaas enkele vriendinnen die de twijfel doen toenemen door uitspraken als “als ik het had geweten, had geen 2e kindje, 1 is beste van 2 werelden, toch ouder zijn maar tegelijk nog van het leven genieten als vrouw/man of als partners”.