18 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb geen speciale moederfiets. Ik heb de Gazelle Miss Grace. Middenmotor, dus stabiel. Een vorkstandaard, handig wanneer je je kindje in het stoeltje zet. En een stuurslot, zodat je stuur niet wegdraait als je je kindje vastmaakt.
Goede motor/accu. Ik fiets altijd op de ecostand en dan kan je echt wel ruim 100 km fietsen.
Alleen de ruimte tussen het stuur en het zadel is wat krap met het kinderzitje voorop. Dat vergt dus wat oefenwerk met op en afstappen.
Ik heb daarom een maat uitgekozen waarbij ik goed met mijn voeten bij de grond kan.
3 jaar geleden
Reactie op Karen37
Ik heb geen speciale moederfiets. Ik heb de Gazelle Miss Grace. Middenmotor ...
Helder verhaal dank!
3 jaar geleden
Reactie op Tokki
Ik heb van een familielid die pechhulp levert (ook voor fietsen doen ze dat ...
Goed te weten
3 jaar geleden
Ik heb ook lang gezocht en bij veel fietsenwinkels langs geweest: en uiteindelijk gegaan voor de gazelle heavy Harley.
zou wel kiezen voor een middenmoter. Die zijn wel duurder dan een voorwielmoter maar wel veiliger.
Bij een voorwielmoter word je als ware vooruit getrokken en een middenmoter geeft eerder ondersteuning.
3 jaar geleden
Ik heb de bsp la dolce vita. Fijne van een echte mama fiets is dat je veel meer cm tussen stuur en zadel hebt dan bij een normale fiets. Dus meer ruimte met het stoeltje
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Heb veel fietsen vergeleken en proefritjes gemaakt. Bij de gazelle bloom vond ik het stuur vrij zwaar. De keuze is op de Cortina family fiets (mamafiets) gevallen. Fiets ligt, en ook goed te fietsen als de accu leeg is. Succes met je zoektocht. Mijn advies is: ga eens naar een goede fietsenwinkel, fiets een rondje op een paar fietsen zodat je het kunt ervaren. Fietsstoeltje van Yepp heb ik via marktplaats, scheelt je toch weer een hoop in aanschaf. Succes ermee