10 Reacties
één jaar geleden
Heb het even uitgezocht. Het wordt afgeraden om in te slikken, vanwege fluoride, maar klein beetje mag wel. Ik denk dat ik biologische tandpasta ga kopen, want mijn dochter is zo koppig gaat het echt niet uitspugen
https://www.tandarts.nl/mondzorg/preventie/fluoride-tandpasta-spoelen-spugen-doorslikken
één jaar geleden
Daar is het voor gemaakt🤣 geen enkel kind gaat dat netjes uitspugen op die leeftijd, zelfs onze oudste zoon van 3 spuugt niet alles uit. Daarom is het kinder pasta, en vroeger slikten we fluoride tabletjes dus als ze het via de pasta binnen krijgen lijkt me dat ook helemaal prima toch?
één jaar geleden
Daarom moet je dus met peutertandpasta poetsen, idd die van Elmex oid. Want dan is het niet schadelijk.
één jaar geleden
Ik slikte het jaren en jaren door en er nooit slechter van geworden 🤔 Geen aanrader natuurlijk...
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Mijn kindje doet dit ook. Ik heb het aan mn tandarts gevraagd. Zij zei dat ...
Oh jawel hoor , mijn kinderen poetsen als jaren met de natuurlijke tandpasta en nog nooit 1 gaatje of iets gehad . Fluoride is juist pestzooi voor de tandjes. Maar dat gaat een tandarts niet zeggen want dan heeft ie geen werk meer .
één jaar geleden
Fluoride is voor niemand gezond. Het helpt bij het beschermen tegen gaatjes. Dat is zeker zo. Maar het is niet onschuldig helaas. Zelf gebruiken we tandpasta zonder fluoride met xylitol. Gezonder, maar of het net zo goed beschermd… ik weet het niet. Toch voelt het op dit moment beter om een plantaardige tandpasta te gebruiken.