10 Reacties

4 jaar geleden

Ik wilde er tijdens mijn eerste zwangerschap mee starten, maar het werd me afgeraden vanwege de zwangerschap en de heftige emoties die boven konden komen. Uiteindelijk daarna in therapie gegaan!

4 jaar geleden

Wat ik begreep is dat ze liever geen EMDR traject willen starten omdat je vol zit met hormonen en er dan eventueel heftiger op kan reageren en dat weer stress kan opleveren wat dan weer niet goed is voor de kleine. Ook kan je door invloed van hormonen meer vanuit hormonen reageren dan uit je eigen gevoel. Mocht je twijfelen vraag dan aan je therapeut of huisarts om verder advies en uitleg

4 jaar geleden

Ik heb zelf ook PTSS, en heb EMDR gehad en om heel eerlijk te zijn denk ik dat je kindje meer last heeft van je dagelijkse pijn en lasten dan van de behandeling. Want na de behandeling zal zowel jij als je kindje rust hebben, en ik zou het dus gewoon doen. Ja EMDR is een zwaar proces, maar leven met het trauma wat je tot nu toe gedaan hebt is een zwaarder proces geweest, en ook dat heb je overwonnen/doorstaan. En hoe fijn zou het zijn om gewoon rust te hebben? Zowel in je hoofd als in je lichaam? En hoe fijn zou het zijn als je kindje die rust ook ervaart?

4 jaar geleden

Zelf loop ik ook bij een psycholoog en voel me soms ook schuldig naar m’n kindje toe als ik wat meer klachten heb, mijn therapeut geeft eig hetzelfde als Demi aan, het kan er maar beter uit zijn. Alles wat je vast houdt hou je ook bij je. Soms is heel erg verdrietig zijn of boos zijn goed zodat het maar uit je lichaam is. Hoe dat precies zit met EMDR weet ik niet, Idd een goed advies om dit met de praktijk erover te hebben! ♥️ sterkte en you rock 🦋😉

4 jaar geleden

Heb ook EMDR door PTSS en heb gevraagd aan mijn behandeleaar en huisarts etc. Die zeiden dat ik het beste door kon gaan met mijn behandelingen maar heb wel afgesproken met mijn behandelaar dat als het mij teveel wordt ik eerder wil stoppen met de sessie en als het helemaal teveel wordt wel via een andere wijze geholpen wil worden tot ik ben bevallen.

4 jaar geleden

Dankjullie wel voor jullie reacties hier kan ik wat mee. Heb zelf ook navraag gedaan maar Ieder deskundige om mijn heen met wie ik in aanmerking ben gekomen heeft een andere mening en of advies... heel erg confused. Dus ik dacht vraag het liever aan mensen die het zelf hebben ervaren/meegemaakt/doorstaan.

4 jaar geleden

Wij doen EMDR op het werk en laten het afhangen van de last die de cliënt ervaart van haar trauma. Indien er hoge lijdensdruk is dan kan EMDR juist zoals Demi zegt voor verlichting zorgen wat de zwangerschap alleen maar ten goede komt. Is het een trauma wat minder last veroorzaakt dan kun je het in overleg uitstellen..

4 jaar geleden

Ik heb zelf EMDR therapie gehad. Ik ben geen expert, maar ik zou er zelf niet aan beginnen tijdens de zwangerschap. Zeker de eerste paar sessies waren heel heftig, met heel heftige emoties. Heel uitputtend ook, ik moest steeds opgehaald worden door een vriendin omdat ik niet zelf naar huis kon na de sessies. Ik denk dat deze stress/emotie niet goed kan zijn voor het kindje. Maar ik zou er met je therapeut over praten, want er is duidelijk een reden dat je het overweegd om nu te doen. Dus als je nu erg vast loopt in je leven, door gebeurtenissen uit het verleden, is het misschien wel beter om te doen. Ik zou verschillende psychologen/deskundigen vragen.

4 jaar geleden

Ik en mijn therapeut hebben er gekozen om te wachten met na de bevalling van dit kindje. Dit omdat de emdr therapie als onderwerp had om het verwerken van mijn verloren kindje met 18 weken zwangerschap

4 jaar geleden

Ik denk dat het eraan ligt hoeveel last je er in het dagelijks leven van hebt en wat de trauma's zijn of het verstandig is om aan te pakken. Ik heb veel traumatherapie gehad omtrent seksueel misbruik, miskraam door geweld etc en hierbij is me destijds echt aangeraden om dit allemaal aan te pakken voordat ik zwanger zou willen worden. Een bevalling had voor mij hertraumatiserend kunnen zijn als ik het niet aangepakt had..