24 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Kan volgens mij perfect. Waarschijnlijk zal wel je melkproductie dan op gang komen.. en dat kan vrij pijnlijk zijn, maar is dan gewoon doorbijten en eventueel een beetje afkolven om de druk te verminderen

4 jaar geleden

Het is ook mijn plan om alleen de eerste 3 maanden volledige borstvoeding te geven en daarna over te stappen op of alleen flesvoeding of allebei, ik heb de afgelopen 4 jaar volledige borstvoeding gegeven en heb er gewoon geen trek meer in om als enige die volledige zorg op mij te dragen. Dus ik denk dat dat makkelijk kan, alleen de colostrum en van daar uit over te stappen.

4 jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

Het is ook mijn plan om alleen de eerste 3 maanden volledige borstvoeding t ...
Colostrum is echt alleen het begin melk dus voor maximaal een week echt alleen begin melk

4 jaar geleden

Colostrum is echt alleen het begin melk dus voor maximaal een week echt all ...
Ja i know, ik bracht het alleen meer vanuit mijn eigen perspectief en wat daar de optie in is. Ik heb het laatst aangekaart bij mijn verloskundige, dat ik dat als optie zie en zij raadde het mij af. Maar als jij ikzelf daar goed bij voelt dan is dat een eigen keuze, hoe je de voeding wil gaan geven

4 jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

Ja i know, ik bracht het alleen meer vanuit mijn eigen perspectief en wat d ...
*jezelf

4 jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

Ja i know, ik bracht het alleen meer vanuit mijn eigen perspectief en wat d ...
Waarom word dat afgeraden?

4 jaar geleden

Waarom word dat afgeraden?
Omdat mocht je jezelf nog bedenken de borstvoeding dan niet meer goed op gang kan komen, en het voor het kind beter is om gelijk te wennen aan 1 manier van drinken. Maar goed, ik vind dat als moeder een eigen keuze moet zijn wat je wil geven in het begin, wel of niet overstappen, wel of niet gemengd voeden ( helft van de dag flesvoeding, andere helft van de dag borstvoeding)

4 jaar geleden

Ik wil ook geen borstvoeding geven. Één van de VK van mijn praktijk reageerde heel fel hierop. Toen ik dit later met een andere VK besprak, gaf zij aan dat toch nog een andere optie mee wilde geven, namelijk alleen de eerste melk geven. Dat zou volgens haar de melkproductie niet meteen op gang brengen. Fijn dat zij nog een andere optie had, maar ik verwacht niet dat ik mij nog ga bedenken de komende tijd. Ik ben toch bang dat het de hele ‘fabriek’ in gang zet 😊

4 jaar geleden

Wij kiezen voor combinatievoeden. De eerste 2 weken volledig borstvoeding om eea op gang te brengen en dan steeds meer overstappen op kunstvoeding tot er overdag geen borstvoeding meer nodig is. Mocht de borstvoeding dan teruglopen gaan we over op kunstvoeding, zelfde als het niet wil lukken. We gaan niet alles uit de kast halen voor borstvoeding. Ik heb hiervoor een gesprek gehad met een lactatiekundige en dat was heel fijn en verhelderend!

4 jaar geleden

Je zou je ook kunnen verdiepen in prenataal kolven, dit kan in overleg met je verloskundige vanaf week 37 in de zwangerschap. Zo kun je al een voorraadje colostrum opvangen. Ik heb laatst al onder begeleiding van een lactatiekundige geoefend met hand kolven en direct kwam de colostrum er al uit Hierdoor heb je bij de geboorte al wat afgekolfde melk en hoef je het niet op te starten na de geboorte

4 jaar geleden

Ik ga ook maar 1 week borstvoeding geven. Ik heb reuma en mag mijn medicatie niet nemen zolang ik borstvoeding geef, maar ik vind die begin melk met al die antistoffen wel heel waardevol. Het is op zich geen probleem. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Ik heb salietabletten besteld bij de apotheek die je de dag dat je stopt met geven van borstvoeding inneemt. Elke dag 2 dacht ik. Salie zorgt ervoor dat de productie van de melk sneller afneemt en is natuurlijk product. Je moet idd dan nog wel afkolven om geen borstontsteking te krijgen, eerst 5 keer per dag, dan 4 keer.... en uiteindelijk kolf je niet meer af. Dat duurt toch wel een dag of 10.... Maar ik heb dat er wel voor over.

4 jaar geleden

Reactie op Adriane

Je zou je ook kunnen verdiepen in prenataal kolven, dit kan in overleg met ...
Dat wist ik niet! Is ook interessant!

4 jaar geleden

Reactie op Adriane

Je zou je ook kunnen verdiepen in prenataal kolven, dit kan in overleg met ...
Dit wist ik niet, bedankt. Scheelt dit dan ook met het kolven weer afbouwen en de stuwing?

4 jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Dit wist ik niet, bedankt. Scheelt dit dan ook met het kolven weer afbouwen ...
Graag gedaan! Ik begreep van de lactatiekundige dat stuwing niet te voorkomen is, of je nou wel of niet borstvoeding geeft

4 jaar geleden

Reactie op Heidezicht

Wij kiezen voor combinatievoeden. De eerste 2 weken volledig borstvoeding o ...
Wat ik begreep en mijn ervaring ook is, is dat juist de eerste maanden je borstvoeding ontzettend snel af zult lopen als je niet alle voedingen geeft. Het is vraag en aanbod maar in het begin moeten je borsten totaal instellen op de baby, daarom drinken ze ook zo ontzettend veel.

4 jaar geleden

Wat ik begreep en mijn ervaring ook is, is dat juist de eerste maanden je b ...
Dat klopt, voor mij is het echter niet haalbaar om na mijn verlof overdag te voeden of kolven. Dus vandaar deze keuze. Alles wat ie meekrijgt aan antistoffen is mooi meegenomen.

4 jaar geleden

Reactie op Heidezicht

Dat klopt, voor mij is het echter niet haalbaar om na mijn verlof overdag t ...
Dat heb ik ook qua werk na mijn verlof vandaar mijn keuze om alleen de colostrum te willen geven.

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste zoontje geprobeerd om borstvoeding te geven. Maar ik had zo weinig productie, babytje bleef maar afvallen. Na enkele dagen ben ik dan flesvoeding beginnen geven en het klein beetje melk dat ik nog produceerde, maar na 1,5 week volledig gestopt. Je kan dus zeggen dat hij de colostrum gekregen heeft en dan de borstvoeding gestopt. Ook al was het niet helemaal zo gepland... Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is misschien niet ideaal maar bij ons kon het ook niet anders aangezien de productie maar niet op gang kwam. Het lijkt mij al heel goed dat je de colostrum wilt geven 👍

4 jaar geleden

Reactie op Heidezicht

Dat klopt, voor mij is het echter niet haalbaar om na mijn verlof overdag t ...
Ik heb dat gedaan! Overdag kv en avond/nacht Bv vanaf dat ik weer moest werken. Ging prima, Nooit gekolfd. Op de dagen dat ik vrij was kreeg hij overdag ook bv. Je lichaam en baby kunnen zich overal op aanpassen