24 Reacties

3 jaar geleden

Niet eerder van gehoord. Ik volg.

3 jaar geleden

Ik had jouw reacties al vaker gelezen in meerdere topics. 😊 Daardoor frambozenzalf en de sheabutter gehaald voor onze dochter met eczeem. Helaas heeft het hier niet geholpen. We hadden toch een sterkere hormoonzalf nodig. Maar wellicht kunnen we het later nogmaals proberen, als het wat beter onder controle is.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Reactie op eLeMVeAa

Ik had jouw reacties al vaker gelezen in meerdere topics. 😊 Daardoor fram ...
Oh wat vervelend. Het helpt niet altijd dat klopt. Was het wel wat rustiger? Hopelijk gaat het verder wel goed?

3 jaar geleden

Dankzij jou heb ik sheabutter aangeschaft! Werkt heel goed. Ik moet het wel (bijna) dagelijks smeren, anders toch weer droge en schrale plekken. Maar had hiervoor van alles geprobeerd. Verschillende oliën, zalf en crème van de huisarts gekregen, vaseline, maar niks hielp. Dus bij deze bedankt voor je tip op t forum!

3 jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Dankzij jou heb ik sheabutter aangeschaft! Werkt heel goed. Ik moet het wel ...
Wat fijn om te horen het goed werkt. Ik blijf het ook iedere dag gebruiken, mijn dochtertje kijkt er echt naar uit. Maar beter dit dan hormonenzalf als het kan 😊

3 jaar geleden

Reactie op Debby1122

Oh wat vervelend. Het helpt niet altijd dat klopt. Was het wel wat rustiger ...
Nee.. het werd helaas ook niet een klein beetje rustiger. Maar ze had dan ook echt een onrustige en zeer droge huid. Als je haar romper uit deed, zag je de schilfers eruit dwarrelen.. 😕 Het gaat nu gelukkig een stuk beter. Ik wil het binnenkort dus weer gaan proberen. Heb ook liever 100% natuurlijk dan hormoonzalf.

3 jaar geleden

Gebruiken het beide. De frambozenzalf ook als 'zonnebrand' vanwege de natuurlijke spf die erin zit (En voor er reacties daarop komen, uiteraard liet ik niet mijn kind in de volle zon. Maar als we wandelen ontkom je soms niet aan zon en dan was het fijn om te smeren) Tegen ecceemachtigr uitslag hebben we het gebruikt. Had wel de combo met sheabuttrr nodig. En 3x per dag smeren. Zelf gebruik ik het als creme. En heb de sheabutter ook als kloofzalf gebruikt op mijn voet. En eigenlijk heb ik 2x het gesmeerd en toen was het weg. Terwijl mijn man officieel spul gebruikte en die had er heel lang last van 🤷‍♀️ Vrienden van mij gebruikten de frambozenzalf bij babyacne. Was eigenlijk na 1x smeren al weg. Bij de billetjes gebruiken zij het. (Hier geen luieruitslag gehad, waarschijnlijk door wasbaar luieren) Dus ja gebruik het voor van alles.

3 jaar geleden

Hey! Ik heb het ook naar aanleiding van jouw reactie onder mijn topic aangekocht. Mijn zoontje is zo goed als eczeem vrij! Ik denk dat dit zeker een effect heeft gehad, ik ben zeer tevreden. Bij ons heeft het wel even geduurd voor dat we verschil zagen. Maar al bij al zeker tevreden.

3 jaar geleden

Wij hebben het nu ook besteld. Ik ben zo benieuwd. Onze dochter staat onder behandeling van een dermatoloog. Ze heeft allerlei soorten crèmes en zalfjes. Ik wil toch uitproberen of we met deze combinatie van frambozenzalf en shea butter haar huid rustig kunnen houden. Ik laat het zeker even weten hier.

3 jaar geleden

Dit is onze before en after foto, bij ons heeft het wel even geduurd maar ik ben zeker tevreden.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op BusraO

Dit is onze before en after foto, bij ons heeft het wel even geduurd maar i ...
Ik ben vandaag begonnen. Hoe lang heeft het ongeveer geduurd voordat je resultaat zag? Ik heb haar beentjes ingesmeerd met frambozenzalf. Ik wacht nog even met haar gezichtje. Ze heeft nu echt een vurig gezicht, dus gebruik even zalf van de dermatoloog.

3 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ik ben vandaag begonnen. Hoe lang heeft het ongeveer geduurd voordat je res ...
Bij ons heeft een een tweetal tot drie weken zeker geduurd voordat hij volledig genezen was, maar ik zag zeker na een paar dagen al een verschil

3 jaar geleden

Reactie op BusraO

Hey! Ik heb het ook naar aanleiding van jouw reactie onder mijn topic aange ...
Heej, had je ook hormoonzalf gekregen? Mijn dochter heeft hormoonzalf en koelzalf gekregen het helpt jammer genoeg niet ben elke dag aant smeren maar het is nooit weg wordt wel minder maar gaat niet weg. Hoevaak hebt je die frambooszalf gesmeerd etc?

3 jaar geleden

Reactie op BusraO

Bij ons heeft een een tweetal tot drie weken zeker geduurd voordat hij voll ...
Oh wat goed zeg. Ik ben zo benieuwd.

2 jaar geleden

Zoontje heeft weer heftigere eczeem. Zag dit meerdere malen voorbijkomen, dus heb het ook besteld. Hoe gaat dit precies? Smeer ik beide achter elkaar? Of is het juist de bedoeling dat er tijd tussenzit?

2 jaar geleden

Reactie op Syts7

Zoontje heeft weer heftigere eczeem. Zag dit meerdere malen voorbijkomen, d ...
Ik gebruik de sheabutter meest voor de nachten en voor de billetjes en de frambozenzalf overdag. Gebruik nu in de winter de mangozalf voor als ik naar buiten ga. Je mag het zo vaak smeren als nodig is. Ik gebruikte het in het begin toen ze een hele droge huid had 4 x per dag. 3x overdag de frambozenzalf on dat die sneller intrekt en voor het naar bed gaan masseer ik haar met de sheabutter. Nu haar huid rustig is gebruik ik de sheabutter alleen voor de billetjes en de hardnekkige droge plekjes en gebruik ik de frambozenzalf 2x per dag in de ochtend masseer ik haar in een voor het naar bed gaan. Hopelijk helpt het een bored het wat verlichting 😊

2 jaar geleden

Reactie op BusraO

Dit is onze before en after foto, bij ons heeft het wel even geduurd maar i ...
Wow ziet er goed uit.

2 jaar geleden

Reactie op Debby1122

Ik gebruik de sheabutter meest voor de nachten en voor de billetjes en de f ...
Dank je wel! Fijn dat het bij je dochter zo goed werkt! Insmeren is niet z'n favoriete moment van de dag haha, maar we gaan het gewoon doen. Ik hoop het ook! Wil niet weer aan de hormoonzalf en heb verder alle andere middeltjes waarvan ik hoorde dat het werkte al gebruikt. Het is minder erg dan het was, maar er zijn een paar plekken die steeds weer op komen zetten en het ziet er nu weer heel rauw uit. 🤞🏻

2 jaar geleden

Vandaag de butters binnen gekregen, dus net gebruikt na het douchen. Ik had gelezen dat je 't soort van moet smelten tussen je vingers, maar ik heb moeite om het überhaupt uit dat potje te krijgen. Sta als een bezetene met m'n vinger te roeren 🤭 mijn zoon heeft nou niet echt engelengeduld, dus zijn er tips om het sneller dat potje uit te krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op Syts7

Vandaag de butters binnen gekregen, dus net gebruikt na het douchen. Ik had ...
Op kamertemperatuur laten worden dan wordt ze wat zachter en makkelijker te smeren 😊