Hallo ladies,
Misschien beetje off topic, maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik zou graag jullie reactie willen hebben op het volgende:
In 2020 heb ik een miskraam gehad. Ik was toen erg verdrietig, de miskraam heeft veel impact gehad op me. Vanwege corona mocht ik niemand meenemen naar het ziekenhuis, dus moest ik er alleen heen voor het gesprek over medicatie en het inleiden van de miskraam. Wat het nog erger maakte, was dat ik in een wachtkamer vol met zwangere dames werd gezet en daar 45 minuten heb zitten wachten, in mn eentje. Het was echt heel naar en ik heb toen een klacht ingediend. Vol begrip heeft het ziekenhuis geantwoord dat dit anders had gemoeten.
Nu, 2,5 jaar later (en ondertussen gelukkig een prachtig zoontje van 14 maanden rijker), heb ik helaas weer een slechte echo gehad, dus moest ik vandaag weer naar het hetzelfde ziekenhuis, om de miskraam en medicatie voor te bespreken. En je raadt het al, weer word ik (deze keer ruim een uur!) in een wachtkamer vol hoogzwangere dames gezet. Wederom zo confronterend en voor mij onbegrijpelijk! Gelukkig ben ik nu veel sterker en kon ik het beter aan, maar ik ben echt boos over het feit dat een ziekenhuis hier niet over nadenkt en geen wachtkamer inricht voor vrouwen die een slechtnieuwsgesprek krijgen.
Zijn er meer dames die hier ervaring mee hebben gehad of zijn er ziekenhuizen waar hier wel rekening mee wordt gehouden? Ik vraag dit omdat ik overweeg weer een klacht in te dienen en het me helpt voor mijn beeldvorming om te weten hoe dit in andere ziekenhuizen gaat.