11 Reacties

3 jaar geleden

Brood, bananenbrood, pannenkoeken, pap. Zie dat je fruit en warm eten al aanbiedt, maar je zou ook bijv wat reepjes pompoen of zoete aardappel in de oven kunnen doen (alleen beetje olie er overheen) en dat geven als snack. Dat wordt zacht en kunnen ze pletten in hun mond. Mijn zoontje wil ook graag proppen dus ik probeer hem daarin te begeleiden. Lukt het een dagje niet, dan geef ik hem wat kleinere stukjes ipv zelf afhappen. Fruit en avondeten pureer ik vaak nog, niet glad maar met stukjes, tenzij hij zachte dingen krijgt.

3 jaar geleden

Ze hoeven geen tandjes te hebben voor vaste voeding馃き. Als kan gewoon gepureerd daar slikken ze makkelijk weg, en met de kaakjes leren ze fijn te malen zonder tandjes al. Dus je kunt al heel veel gemixt en gepureerd geven! Keuze is reuze

3 jaar geleden

Reactie op FML

Ze hoeven geen tandjes te hebben voor vaste voeding馃き. Als kan gewoon gepur ...
Ik bedoel behalve gepureerd eten en fruit. Iets anders wat goed vult. Ik geef al 1x pap 1x iets van fruit en 1x groentehap maar niet in hele grote porties tussendoor krijgt ze overdag nog 2x 90ml flesje soms 3. Blijkbaar zit ze niet vol genoeg omdat ze snachts flesjes wil en het ook leegdrinkt.

3 jaar geleden

En brood lust ze niet ? Dit ging bij ons prima tandloos namelijk馃き

3 jaar geleden

Het maakt niet uit of ze tandjes hebben. Yara heeft hier alles, maar ze kauwt niet met tanden. Hooguit afhappen. Ze stopt het toch meer achter in haar mond en kauwt met haar kaken. Want kiezen heeft ze daar nog niet

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook nog geen tanden. Ik geef naast avondmaal en fruit o.a. maisfingers, brood, kleine stukjes korst, soepstengels. Je moet voor de gein je pink eens tussen haar kaken in haar mond stoppen en voelen hoe stevig haar beet is ;-) Je kunt prima voedsel wat zacht is, of makkelijk brokkelt aan haar geven. Crackers en rijstwafels kan ook bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Hier was brood wel echt een aanvulling. Dat vond ik erg spannend in het begin, maar na een weekje oefenen eet ze nu soms wel 2 broodjes op een dag. Ik knip het brood in hele kleine stukjes en wacht echt tot dr mondje leeg is. Dus misschien werkt dit ook voor jullie?

3 jaar geleden

Die van mij is ook 10 maanden en tandloos en ik vind stukken ook eng. Brood, soepstengels, maissticks gaan heel goed. Fruit en groente bied ik grof gemalen aan. Hij krijgt daardoor alsnog veel vaste voeding binnen: 3 broodjes per dag, 茅茅n stuk fruit, groente + aardappels of rijst of pasta en tussendoor dan soepstengel of maisstick. Daarnaast ook nog 3 flessen van 180+6 en water/thee. Hoeveel flessen krijgt jullie meisje overdag nog? Misschien ophogen zodat ze 's nachts meer verzadigd is?

3 jaar geleden

Je hebt geen tanden nodig om te kauwen. Bovendien kauw je met de kiezen en die komen pas meestal rond de anderhalf a 2 jaar. Met die mini ondertandjes en boventandjes kunnen ze toch niks wbt kauwen. Alles wat je redelijk makkelijk kan indrukken met je vingers kan je geven. Proppen, kokhalzen en hoesten is geen probleem. Leren ze alleen maar van
Ik zou proberen de flesjes s nachts elke keer minder te geven. Beginnen met het laatste flesje: na bijv 4 nachten haal je er weer 30 ml vanaf. Die 30 ml zal dan (hopelijk) overdag gegeten of gedronken gaan worden, zodat het grootste deel van de voeding die ze per 24 uur binnen krijgt overdag is. Zodra ze het derde flesje over gaat slaan doe je hetzelfde maar dan met de tweede nachtfles. Bij ons hebben we vanaf een maand of 7,5 dit ook zo aangepakt, zaten toen ook op 3 flessen s nachts. Nu op 1 kleine of zelfs 0 馃コ. Hopelijk werkt dit bij jullie ook en zal ze ook overdag meer gaan eten. Gepureerd eten kan natuurlijk sowieso, linzen, zoete aardappel, pompoen, wortel. En daar een mix van bijv.

3 jaar geleden

Die van ons is ook 10 maanden en nog geen tand te bekennen. Ik geef eigenlijk alles wel wat zacht wordt. Maar zelfs (platgedrukte) olijven gaat erin. En cracotjes vindt ze heerlijk als tussendoortje. Eigenlijk kan heel veel wel als je het kookt. Op de app Solid Starts staan super veel tips! 馃