8 Reacties
één jaar geleden
Heeft ze hier een negatieve associatie mee?
Want had mijn dochtertje wel.
Zij associeerde het met het wegbrengen naar het kdv.
Toen ik daar achter kwam ben ik juist andere dingen gaan ondernemen op de fiets zoals 1 kleine boodschap doen met haar in de supermarkt of op de fiets haar grote zus van school halen.
Of gewoon een half uurtje fietsen en weer terug naar huis.
Zit ze voorop of achterop?
Het kan ook gewoon zijn dat ze de hoogte eng vindt of dat het voor idee te snel gaat en ze niet goed haar omgeving kan zien.
Ik zou haar eerst gewoon laten wennen door erbij te gaan staan en bijvoorbeeld haar knuffel of een pop erin te zetten.
En zo iedere keer wat langer te doen en langzaam proberen haar erin te zetten
één jaar geleden
Reactie op Debby1122
Heeft ze hier een negatieve associatie mee?
Want had mijn dochtertje wel.
Z ...
Bedankt voor je bericht.
Ik ben inderdaad begonnen om samen met haar pop erin te zetten en het later uit te gaan breiden.
Ik weet niet wat voor associatie ze heeft met het fietsstoeltje want we hebben nog nooit gefietst 🤷♀️.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze het kan associëren met het meten in het ziekenhuis. Als ze in die meetbak ligt krijst ze net zo en raakt ze ook in paniek. Verder is ze altijd vrolijk en op zoek naar uitdagingen.
Ik denk dat het inderdaad het beste is om het langzaam op te bouwen en elke dag even kijken, pop erin en daarna uitbouwen.
één jaar geleden
Reactie op Schildpadje5
Bedankt voor je bericht.
Ik ben inderdaad begonnen om samen met haar pop e ...
Je doet het zoizi goed.
Wat ook helpt is om bijvoorbeeld het fietsstoeltje van je fiets af te halen en op dw gro d eerst oefenen met haar erin zetten.
Misschien kan het ook aan het fietsstoeltje liggen. Bijvoorbeeld dat er niet echt eenzijkant aan zit.
Ik weet niet wat voor 1 je hebt.
Mijn oudste raakte in paniek bij een yepp en deed het heel goed in de bobike.
Mijn jongste vindt inmiddels beide goed.
Ik had eerst een yepp maar vindt die zelf niet fijn dus ben terug gestapt naar een bobike.
Ik weet dat qibbel wel een soort armleuning erop heeft zitten.
En de bobike classic heeft ook een hogere zijleuning.
Hopelijk heb je er wat aan 😊
één jaar geleden
Het fietsstoeltje eraf halen kan ik inderdaad ook nog doen, misschien vindt ze dat wel leuk.
Ik denk niet dat het hoogte is trouwens want ze klimt/staat ook gewoon op tafel🤪 (mag natuurlijk niet).
Ik heb een bobike stoeltje, ik dacht dat ze dat wel zou accepteren omdat wel wat lijkt op een autostoel enzo.
Het is dus niet gek dat ze in paniek raakt, zijn meer kindjes die dat doen helaas.
Pop in het fietsstoeltje zetten gaat oke, ze wil wel snel weer weg maar gaat zonder huilen💪
één jaar geleden
Jeeeej! Het is gelukt, we hebben samen gefietst. Eerst even huilen en protest maar na een paar meter was ze verbaasd en op een gegeven moment zelfs lachen💪
Op naar veel fiets meters!