15 Reacties

één jaar geleden

Jeps helemaal herkenbaar, het is me voorop ook nooit gelukt. Ik heb niet genoeg ruimte om te kunnen opstappen en afstappen ondanks dat ik een mama fiets had. Dus toen met de eerste ook gelijk naar een achterstoeltje over gestapt en met 2 kinderen nu een bakfiets

één jaar geleden

Heb hiervoor speciaal n moederfiets aangeschaft zodat er meer ruimte is, dus hier geen last van

één jaar geleden

Zelfde hier! Ooooh die frustratie...Maar m'n wil was heeeeeel vastberaden haha! Dus ik ben even beetje zonder kind gaan oefenen om anders op te stappen (met voet aan de grond zittend op zadel), ik durf nog steeds niet overal heen waar ik onverwachts moet stoppen maar het gaat echt steeds soepeler!m'n zadel iets lager gezet zodat ik dus kan zitten met 1 voet aan de grond. Mijn man vond dat ik me aanstelde ' want iedereen doet dat, jij bent geen uitzondering', nou lekker motiverend.... werd er boos van en daardoor nog gedrevener dat het moest lukken! Ik heb ook flinke billen en decolleté en maar 1.63...

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Ik heb een nieuwe zadelpen bij de fietsenmaker besteld, zonder veer. Nu staat het zadel een stukje lager, en zit er veeeel meer ruimte tussen het fietsstoeltje en mijn zadel waardoor ik heel makkelijk af kan stappen. Wel iets minder vering tijdens fietsen voor mijn billen en het trapt ietsje zwaarder omdat het zadel nu een stukje lager staat, maar het voelt zoveel veiliger!

één jaar geleden

Zelfde hier maar ik zwaai m’n been achterlangs. Zadel moet nog wel lager. M’n man heeft echter de uitdaging dat hij zijn been niet achterlangs kan zwaaien en tussen stoeltje en zadel past hij niet. Dus daar moeten we nog even een oplossing voor verzinnen. Welk achterstoeltje voor kleintjes (1 jaar) hebben jullie?

één jaar geleden

Ik vind het ook enorm krap. Door het zadel lager te zetten moet je tussendoor al niet op en af de fiets, en gaat ook iets gemakkelijker om toch opgestapt te geraken. Tot nu toe zit hij vooral bij mijn vriend op de fiets (ook vooraan), die lijkt meer ruimte te hebben op zijn fiets. Ik ben tegen de zomer geneigd om toch ook een zitje voor achter te nemen, voel me daar zelf toch iets zekerder bij.

één jaar geleden

Reactie op PluisMuis

Zelfde hier maar ik zwaai m’n been achterlangs. Zadel moet nog wel lager. M ...
Urban iki achterstoeltje zou moeten kunnen volgens de fietsenwinkel.

één jaar geleden

Ik heb ook een moederfiets. Zodat er meer ruimte is tussen het stuur en het zadel, maar ook dat de bagagedrager langer is. Dan kan het achterzitje er ook beter op. Ik heb een kindje voorop en een kindje achterop. Er zit een stuurslot op en een brede standaard... ideaal dus! Zitjes van Urban Iki trouwens

één jaar geleden

Ik had een Urban Iki maar kwam niet eens op mijn fiets. Levensgevaarlijk. Heb hem geretourneerd en de fietsmaker heeft een ander zitje erop gezet die wat dichter bij het stuur staat. Nu gaat het goed al blijft het krap. Ik heb maat 40 dus ben niet extreem vol ofzo.

één jaar geleden

Ga ik even kijken naar Urban Iki!

één jaar geleden

Herkenbaar! Ik had hetzelfde probleem een paar weken geleden. Mijn man had onze oude fietsen ingeruild voor een nieuwe fiets voor mij. Lage instap en mooi zitje voorop. Ik ging vol goede moed oefenen zonder mijn dochter. Enthousiast wilde ik opstappen ….maar kwam er niet tussen. Zadel lager gezet, hielp ook niet. Ik ben ook geen held met fietsen (al 2,5 jaar niet gefietst). Teleurstelling was groot. Nu heb ik een achterzitje. Ik heb nog niet echt kunnen oefenen. Onze dochter was de laatste tijd steeds ziek. Hopelijk kunnen we dat binnenkort doen. Ik heb trouwens een Bobike achterzitje gekocht.

één jaar geleden

We hebben hem sinds zondag ook gemonteerd. Klinkt allemaal heel leuk idd! Tis nog wel echt wennen met op en af stappen. Wij hebben het zitje op een damesfiets elektrisch ondersteunend. Maar sinds het zitje voorop zit, doet de ondersteuning het niet meer. Meer mensen last van en tips hoe te voorkomen?

één jaar geleden

Hier ook dat probleem. Maar even geoefend met op en afstappen, er komt wat techniek bij kijken. Urban iki hebben wij ook. Maar als ik het lees kan het de moeite zijn om een andere uit te proberen bij de fietsenmaker.

één jaar geleden

Ik heb het opgegeven en een achterzitje gekocht. 😅 Helaas, helaas! Vind het heel jammer. Maar het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mijn fiets die ertussen niet genoeg ruimte heeft. Maar achter is ook prima.

één jaar geleden

Reactie op SillaKim

Ik heb het opgegeven en een achterzitje gekocht. 😅 Helaas, helaas! Vind he ...
Het belangrijkste is dat je er lekker op uit kan trekken 😁!