16 Reacties
één jaar geleden
Wij geven voor het slapen gaan nog een flesje met 100 ml warme volle melk.
Wij hebben een ontzettend druk kereltje die nooit stil zit dus dit is deels voor hem even een rust moment voor het slapen gaan en deels voor ons omdat we dan een fijn knuffelmoment met hem hebben.
We willen het wel gaan veranderen naar een beker melk, maar hij heeft net een zusje gekregen dus daar wachten we nog even mee.
één jaar geleden
Onze dochter krijgt bij middag dutje een flesje melk en voor de nacht ook nog. Ze geniet hier echt van en zolang ze het wilt vind ik het prima.
één jaar geleden
Hier nog steeds lekker Nutrilon, 3x per dag. Heeft hij qua voedingsstoffen niet meer nodig, maar hij vindt het nog heerlijk!
één jaar geleden
Wij doen ook ‘s avonds een fles voor het slapen en ‘s ochtends koude melk bij het ontbijt. Het is een beetje een ritueel geworden: pyjama aan, slaapzak aan en dan lekker flesje op schoot. Hij kan zo druk zijn als hij moe is en van zo’n flesje wordt hij rustig. We zingen ook altijd gezellig een liedje. Een vriendin van mij zei dat ze haar dochter nog heel lang ‘s avonds of ‘s nachts een flesje heeft gegeven en dat ze een prima gebit heeft (ze is nu zes). Dus daar hou ik me maar aan vast ☺️
één jaar geleden
Hier ‘s ochtends bij het ontbijt in zijn rietjesbeker of 360 beker koude melk. En ‘s avonds tijdens het avondritueel een fles warme melk van 240cc. We geven een behoorlijk grote fles, maar dit is 1 van de redenen waardoor hij door slaapt! 🙈😅
één jaar geleden
Reactie op Estherlaura
Wij doen ook ‘s avonds een fles voor het slapen en ‘s ochtends koude melk b ...
Volgens mij omdat het geen zuren of suikers heeft?
één jaar geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Volgens mij omdat het geen zuren of suikers heeft?
Volgens mij zit er van nature wel suiker in melk. Van het consultatiebureau moesten we ook stoppen met de fles toen hij 1 werd, maar dat hebben we lekker niet gedaan… Het zijn z’n melktanden, denk ik dan maar.
één jaar geleden
Reactie op Estherlaura
Volgens mij zit er van nature wel suiker in melk. Van het consultatiebureau ...
Dat kan ook een horror worden als er gaatjes in komen in het allerergste geval.
Ook deze vullen ze...
Mijn tandarts adviseerde gewoon niets meer dan water s avonds. En poetsen met tandpasta natuurlijk.
Niet zeurend bedoeld, meer wat ik heb gehoord.
één jaar geleden
Onze dochter krijgt nog 3x per dag een flesje volle melk. Bij het slapen gaan weet ze dat ze na de melk nog tanden moet poetsen en gaat daarna lekker slapen.. het is even aanpassen maar ze zijn er snel aan gewend.
Lekkere frisse tandjes voor de nacht en minder kans op gaatjes.
één jaar geleden
Hier ook een melkmonster! Dat met dat tandenpoetsen vind ik ook zo’n ding.. ik probeer haar echt aan te leren dat na het tandenpoetsen er geen melk meer gedronken mag worden, maar alleen water. Maarja.. leer dat een kind van 1 😅. Zij gaat gewoon echt niet slapen zonder een flesje in bed. Wij gaan alvast beginnen met het overdag poetsen van de tandjes en hopelijk komt de tijd vanzelf dat ze geen melk meer hoeft. Het is en blijft lastig om én verantwoordelijk te zijn voor het gebit én te voldoen aan de behoefte aan een fles warme melk in bed.