26 Reacties
één jaar geleden
Nee hoor. Met 1 jaar gestopt met fles. Hij krijgt met ontbijt beker melk aangeboden en na avondeten Yoghurt.
één jaar geleden
Vanaf 1 jaar is het niet meer nodig mits ze overdag voldoende melkproducten binnen krijgen
één jaar geleden
Bij ons voor het slapen gaan nog een fles melk. Dan tanden poetsen en daarna alleen nog water bij het voorlezen.
één jaar geleden
Mijn dochter 17maand, drinkt nog 3 flessen melk op een dag🤷♀️(120 per fles).
Wel gewone melk en medische voeding erin.
Ze heeft een tijdje stilgestaan in haar groei, gelukkig nu op deze manier een stijging in haar groei dus we gaan nog even door met flesjes melk💪( 8.3kilo nu).
één jaar geleden
Hier een avondfles én een ochtend fles. Als we dat niet doen is het gillen geblazen 😅 dus zolang ze er nog behoefte aan heeft, laten we het zo. Zien het vanzelf wel
één jaar geleden
Onze dochter (vandaag 1,5 jaar) drinkt bij elk slaapje nog een flesje melk. Verschilt van 50ml tot 150ml. Het is voor haar echt even ontspannen voor het slapen gaan. We hebben geprobeerd zonder maar dan is ze niet blij en zo weet ik ook zeker dat ze genoeg zuivel binnen krijgt 😅 ze krijgt het bij ons op het verschoonkussen, ze drinkt zelf en ik doe ondertussen der luier verschonen
één jaar geleden
Reactie op Luus1988
Wij geven dus juist bij wakker worden altijd nog een fles (enige van de dag ...
Haha hier ook nog ochtend fles en vind het indd heerlijk om zo rustig nog even in bed te liggen. Anders is het ook zo meteen opstaan en naar beneden 😅. Wij maken de fles zelfs klaar op de kamer, dus hoef bij wijze van spreken maar met 1 been m’n bed uit 🤣
één jaar geleden
Ons zoontje krijgt bij de ochtend en middag maaltijd nog een flesje melk van max 150 ml maar voor het naar bed gaan niet meer. We hebben met 14 maanden de avond routine aangepast (geen borst meer) en dit is eigenlijk gelijk heel goed gegaan. Zolang je maar een vaste volgorde aanhoudt en hij precies weet wat hij kan verwachten. Het rustig hangen/knuffelen gebeurt nu tijdens het voorlezen.
Hij drinkt door de dag heen wel thee en water en bij het avondeten krijgt hij ook altijd wat zuivel (yoghurt of kwark). Dat is voldoende zuivel op een dag. Hij slaapt ook de hele nacht door.
één jaar geleden
Voor het slapen gaan een flesje van 180cc en ze vindt het heerlijk. Ook een rustig momentje voor het slapen gaan. Als ze naar de crèche gaat, geef ik haar s ochtends ook een fles vanwege tijdgebrek. Er komt vast wel een moment dat ze het niet meer willen, maar voor nu werkt het prima 🤷♀️