8 Reacties

één jaar geleden

Zou het niet een gewoonte kunnen zijn? Ik zou persoonlijk cold turkey ermee stoppen en dan even doorzetten. Als hij al zoveel drinkt geeft hij het water niet nodig zou ik denken.

één jaar geleden

Reactie op Lyske

Zou het niet een gewoonte kunnen zijn? Ik zou persoonlijk cold turkey ermee ...
Dat zou t zeker kunnen zijn. Ben vandaag dan ook coldturkey gestopt.. het was met het na bed gaan even 5 min huilen en toen sliep hij.. na een uur werdt hij weer wakker en is na een uur huilen net weer in slaap gevallen. Heb me nog nooit zo slecht als moeder gevoeld 😥 hopelijk dat dit niet lang gaat duren . Verschrikkelijk dit

één jaar geleden

Reactie op Proudmom💙

Dat zou t zeker kunnen zijn. Ben vandaag dan ook coldturkey gestopt.. het w ...
Huilen omdat iets anders gaat dan anders is niet erg. Zolang je als ouder laat zien dat je te vertrouwen bent en terug komt/helpt om de emotie te reguleren. Maar neem aan dat je hem niet een uur alleen hebt laten huilen 😉 Misschien helpt het om hem uit te leggen dat de fles niet meer in bed komt. Maar dat hij voor en na het slapen wel mag drinken. Misschien op z’n kamer ergens neerzetten: kijk, de fles is hier als je straks wakker wordt. Dat ie nu lekker kan gaan slapen. Desnoods wel een speen aanbieden voor het tutten? Hoewel dat dan een slaapassociatie is die je later misschien weer af moet leren. Een knuffel of iets dergelijks zou kunnen. Hier leggen we ook super veel dingen uit als het (nu) niet kan of mag. En dat werkt echt heel goed. Hij is het er niet altijd mee eens, maar weet wel wat er van hem verwacht wordt/wat hij kan verwachten. Bijv. Hij wil op schoot, terwijl ik nog even m’n ontbijt eet. Dan zeg ik; mama is nog even aan het eten, als mama het op heeft kan je bij mij zitten. Ga nog maar even spelen. “Ja!” Of; We gaan zo naar bed. Dan kan de auto niet mee. Zullen we die even opruimen? Boven heb je vosje in bed. Die ligt al op jou te wachten. Etc.

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Huilen omdat iets anders gaat dan anders is niet erg. Zolang je als ouder l ...
Het uur dat hij huilde lag ik naast hemZ hij was vooral boos.. hopelijk is dit alles niet voor niks. Net met het middag slaapje sliep hij binnen 4 min , in die 4 minuten heeft hij alleen even gezeurd.

één jaar geleden

Reactie op Proudmom💙

Het uur dat hij huilde lag ik naast hemZ hij was vooral boos.. hopelijk is ...
Je moet maar zo denken: wij leren ook niet zonder slag of stoot een nieuwe gewoonte aan of erger nog: een oude af.. En wij bedenken dat vaak zelf, je zoontje krijgt t nu opgelegd. Wat je schrijft klinkt alsof het al een stap vooruit is! Veel liefde en aandacht geven buiten de situatie in bed om, dan komt het vast snel goed 😘

één jaar geleden

Hoeveel is veel? Heb je al gecheckt met de huisarts/ het cb waarom hij misschien zoveel dorst heeft? Als je denkt dag het meer een soort fopspeen voor hem is, zou je idd cold turkey kunnen stoppen. Als dat niet werkt, zou ik dus even nagaan of het niet meer is en hij dus daadwerkelijk zoveel dorst heeft.

één jaar geleden

Reactie op Nizan

Hoeveel is veel? Heb je al gecheckt met de huisarts/ het cb waarom hij miss ...
Hij gebruikt de fles inderdaad als speen. Vandaag is het dag 3 dat ik coldturkey ben gestopt met de fles zowel snachts als overdag. Overdag vraagt hij er helemaal niet om. De eerste avond was het echt een uur huilen. En nu al 2 dagen zonder te huilen in slaap gevallen en 2 nachten doorgeslapen wat hij ook nooit deed omdat hij altijd wakker werdt van om te tutteren aan zijn fles. Dus tot nu toe gaat het harstikke goed !

één jaar geleden

Reactie op Proudmom💙

Hij gebruikt de fles inderdaad als speen. Vandaag is het dag 3 dat ik coldt ...
Wat knap en wat fijn ook voor jullie!