19 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap je helemaal de zelfde situatie, ik zet de baby zijn naam volledig erop voor en achternaam en wij en de meiden alleen onze voornamen. Zoon en Broertje van ... succes

3 jaar geleden

Reactie op Annmiek

Ik snap je helemaal de zelfde situatie, ik zet de baby zijn naam volledig e ...
Voor mij word dit frummel mijn eerste, maar ik zou het ook zo doen.

3 jaar geleden

Hier 2 kids van mijn partner, dus wel met dezelfde achternaam.. maar toch gewoon alleen voornamen van hun erop gezet met daarvoor “grote broers”

3 jaar geleden

Wij zijn ook een samengesteld gezin. Bij ons eerste kindje samen hebben we het zo gedaan: Trotste ouders: Naam en Naam Trotse grote zus: Naam Dus wij hebben bij ons allemaal geen achternaam. Maar we zijn ook niet getrouwd en wouden niet allemaal verschillende achternamen op het kaartje. En grote zus, ze is gewoon een zus. Half zus, stiefzus, of volle zus. Alle keren is ze een zus. Dit keer doen we het net zo en staan er 2 namen bij trotse zussen.

3 jaar geleden

Reactie op Annmiek

Ik snap je helemaal de zelfde situatie, ik zet de baby zijn naam volledig e ...
Zo doen wij het ook. Moet ook zeggen dat ik het wat rustiger op de kaart vond staan dan al die namen en achternamen.

3 jaar geleden

Wij hadden naam van de baby voluit incl achternaam. En dan dochter van onze voornamen en zusje van....dan de voornamen van de kinderen

3 jaar geleden

Wij doen baby naam voluit, en dan zoon van ons plus achternaam, broertje van en dan gewoon voornaam van de kinderen

3 jaar geleden

Ik zou alleen de voornamen doen... (Mijn vriend heeft al een zoontje) Zelf zit ik met de vraag; Is er een alternatief voor 'grote broer' of 'zusje van' ....... Wij willen ook zeker dat hij de groter broer is, maar ergens vind ik het wel een dingetje zo op het geboortekaartje (want dan lijkt het net míjn 2de kind). Dank!

3 jaar geleden

Reactie op Mar Van

Ik zou alleen de voornamen doen... (Mijn vriend heeft al een zoontje) Zel ...
Wij hebben helemaal geen "grote broers" op de kaart gezet. Enkel de voornamen van ons vieren. Je stuurt de kaart niet naar wildvreemden dus ze weten echt wel wie de ouders en broers/zussen zijn.

3 jaar geleden

Mijn bonuszoontje heeft dezelfde achternaam als ons allemaal, maar zou in jouw geval de baby met achternaam erop zetten en van jullie zelf allemaal alleen voornaam ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Gregoire

Mijn bonuszoontje heeft dezelfde achternaam als ons allemaal, maar zou in j ...
Ik ben zelf ook een ‘bonus’kind en heb nog drie jongere broertjes en zusje gekregen maar mijn naam en de naam van mijn broer stonden in geen van alle gevallen op de geboortekaartjes en heb dat altijd apart gevonden ofzo en jammer dus vandaar ik wij zeker weten de naam van mijn bonuszoontje er op zetten!

3 jaar geleden

Reactie op Gregoire

Ik ben zelf ook een ‘bonus’kind en heb nog drie jongere broertjes en zusje ...
Lijkt mij ook erg vervelend als kind zeinde. Je bent toch grote broer of zus geworden en je hoort bij je vader/moeder. Lijkt mij erg voelen als je er als kind niet bij op komt of anders erbij op komt dat je je buitengesloten voelt of denkt ze maken zonder mij een nieuw gezin. Ik vond het erg belangrijk dat we juist mijn bonusdochter erbij betrekken en ook zeker als een grote trotse zus dat ze is.. Niet dat ze het gevoel kreeg dat ze er maar half bij hoort omdat ik haar moeder niet ben. Ik heb de naam van mijn bio dochter laten tatoeëren en dat vond ze al raar en vroeg ze waarom haar naam niet. Dat heb ik toen uitgelegd en snapte ze het wel alleen vreemd vond ze het wel. Zei is toch ook mijn dochter in haar ogen, ook al hebben we geen bloedband. Ze heeft 2 moeders en 2 vaders zegt ze altijd.

3 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Wij hebben helemaal geen "grote broers" op de kaart gezet. Enkel de voornam ...
Met "grote broers" bedoel ik echt die zinsnede! Want de grote broers staan zeker te weten met naam op de kaart! Lees het nu terug en bedenk me dat het verkeerd kan overkomen.

3 jaar geleden

Reactie op Lin_S

Wij hebben helemaal geen "grote broers" op de kaart gezet. Enkel de voornam ...
Ik begrijp wat je zegt! Ja dat is ook nog een optie idd..

3 jaar geleden

Ik zou de achternaam weglaten. Ook van jullie zelf. Maar dat zou niet perse hoeven. Ik denk dat wij, ookal is het een eerste kindje en geen samengesteld gezin, doen: Naam baby voorop kaart. Volledige naam baby met achternaam aan de binnenkant vd kaart. En dan onze namen er ergens onder. Maar geen achternamen er bij van ons. Dat weten mensen toch wel naar wie je een kaartje stuurt. Houdt de kaart ook lekker rustig en overzichtelijk. Ik kom ook uit een samengesteld gezin en mij had het echt niet opgevallen als er geen achternaam van mij op een evt geboortekaartje zou staan. Had me ook niks uitgemaakt overigens als dat niet zo was :) dus ik zou ‘m skippen.

3 jaar geleden

Ik en mijn vriend zijn niet getrouwd en zelfs dan vond ik ons met allebei een aparte achternaam neerzetten zo gescheiden van elkaar dus heb alleen onze voornamen erbij gezet. En het adres waar ze dan langs kunnen komen op kraamvisite

3 jaar geleden

Bij ons is het ook ons eerste kindje samen, mijn vriend heeft een dochter uit een vorige relatie. We hebben allemaal een andere achternaam. Wij doen het als volgt: Voorkant kaartje alleen voornaam/roepnaam, binnenkant kaartje volledige naam (2 voornamen en achternaam), en onderaan de voornamen van ons; dus vader moeder en trotse zus (hier vermelden we dus geen achternamen) Vooral doen wat voor jullie goed voelt!!

3 jaar geleden

Zelfde situatie hier, twee bonusdochters en een zoon samen onderweg. Op 't kaartje staat zijn naam en achternaam en dan 'zoon en broertje van' en dan onze voornamen en de voornamen van de meiden.

3 jaar geleden

Hier dezelfde situatie. We zijn niet getrouwd dus ik en mijn partner hebben beide een andere achternaam. Ik heb een dochter uit een eerdere relatie. zij heeft de achternaam van vader, dus hebben te maken met 3 verschillende achternamen. Wij gaan het zo doen...voorkant roepnaam baby, binnenkant roepnaam+achternaam baby en daaronder trotse ouders en zus met alleen onze voornamen.