11 Reacties

één jaar geleden

Ik had een ander gezocht... als je zelf al met een knoop in je maag zit en zij zulke opmerkingen maakt ben ik daar al klaar mee... Wat jezelf zegt het gaat om een baby en zeker met tandjes zijn ze nou eenmaal wat lastiger. Een baby kan daar niks aan doen. En de opmerking 'het zit op het randje'. Dikke doei en bedankt. Maar ben daar misschien wat harder in. Wil wel met een fijn gevoel me baby achter laten. Ik zou doen wat je gevoel zegt 😊😊

één jaar geleden

Ik heb 0 ervaring met gastouders, maar dit zou mij ook echt niet lekker zitten. Zowiezo vind ik het heel onprofessioneel om je zo te uitten over een kindje en daar bovenop vind ik dat je dat eigenlijk helemaal niet zou moeten doen ongeacht wie je bent en je relatie tot het kind. Ik begrijp niet dat je gastouder word als je zon moeite hebt met een kindje dat wat extra hulp nodig heeft (maar is dat niet elk kind?).

één jaar geleden

Ik zou een andere onthaalmoeder vragen. Mijn dochtertje gaat ook 2 dagen naar een onthaalmoeder en die voelt zich daar super. Bij de oudste hebben we ook eerst 1 gehad waar we niet zo'n goed gevoel hebben. Sinds dat zij naar een andere ging bloeide ze helemaal open.

één jaar geleden

Mijn dochter gaat lachend naar de gastouder en als we haar ophalen heeft ze haar 9 van de 10x vast en is ze aan het knuffelen ( ook als we random eerder komen ) Ze is lief en ik vertrouw haar 100 procent. Als mijn dochter haar dag niet heeft dan zeg ze dat gewoon. Zelf een goed gevoel hebben bij diegene die op je kind past is onbetaalbaar.

één jaar geleden

Ik zou andere gaan zoeken. Je draag ( onbewust ) jouw gevoelens en emoties naar je kind. Als het zo in je maag zit, zou jouw kindje ook voelen.... Onderschaat je moeder intuïtie niet :)

één jaar geleden

Klinkt niet heel fijn en lijkt me ook niet de bedoeling. Ik heb me best wel eens schuldig gevoeld naar onze gastouder toe, ons zoontje weigerde de fles wat resulteerde in dat ze sochtends en smiddags een uur bezig was met fles geven en heel haar planning in de soep liep ook met de andere kindjes. Maar ze stelde me dan juist gerust en zei dat ze het zag als uitdaging. Inmiddels is zij de enige bij wie hij uit de fles drinkt, verder lukt het niemand. En als ik hem wegbreng en ze opent de deur, dan vliegt hij zowat uit m’n armen naar haar toe. Hij is dol op haar en zij op hem. Nu denk ik wel dat we met haar een lot uit de loterij hebben, ze is zooo lief voor hem. Maar het lijkt me op z’n minst een vereiste dat je je werk met plezier doet en dus ook met plezier voor de kindjes zorgt. Dat ze af en toe een offday heeft, prima want dat hebben wij ouders ook geregeld maar het moet geen standaard zijn!

één jaar geleden

Persoonlijk denk ik dat ik niet eens om een gesprek zou vragen, sommige dingen zijn op gevoel en dat kun je in woorden niet uitleggen. Ik denk dat wij moeders altijd op onze gevoel af zouden moeten gaan. Elk kindje heeft tijd en ruimte nodig om te wennen en zich op zn gemak te voelen. Hij zit daar nu al 3 maanden...

één jaar geleden

Ik zou een ander zoeken. Los van hoe jij je voelt, zou ik vooral bang zijn dat ze haar gevoelt bewust of onbewust ook uitstraalt in haar gedrag naar m’n kind en dat zou ik niet willen voor m’n baby. Misschien is zij ook wel iets chagrijniger naar de baby toe daardoor en voelt die dat weer aan? En nogmaals dat hoeft niet bewust, maar iemand die op je baby past, moet daar ook wel iets van een klik mee hebben.

één jaar geleden

Niet eens in gesprek gaan, gelijk opzoek gaan naar een ander! Ik zit ook bij een gastouder. En ik weet hoe mijn dochter kan zijn met tandjes, nou ik heb nog nooit zoiets te horen gekregen. Wat een ander ook zegt: misschien reageert ze het onbewust op jouw zoontje je af..

één jaar geleden

Ik zou zeker een andere gaan zoeken. Jouw gevoel zegt genoeg. Ik krijg er zelfs een knoop van in mijn maag als ik het lees. Is het mogelijk dat je opvang tijdelijk anders kan regelen voordat je een vaste oplossing hebt. Sterkte! Dit wil je niet voor je baby.

één jaar geleden

Ik krijg buikpijn wanneer ik je openingspost lees... Wat een enorm nare opmerkingen en houding van deze gastouder! Ik zou per direct een andere zoeken en zelfs geen gesprek meer aangaan, behalve wellicht om haar te vertellen waarom ik stopte met haar. Als ze 'chagerijnige' babys lastig vind moet ze lekker wat anders gaan doen. Jouw zoontje & jijzelf verdienen een betere gastouder!