9 Reacties
茅茅n jaar geleden
Gewoon een boterham als avondeten geven. Is een fase joh heeft mijn zoon ook gehad. Zodra ik merkte dat hij overdag beter ging eten biedde ik hem weer avond eten aan en dat ging eigenlijk wel goed. Ik geef standaard een toetje (yoghurt) aan na de avondmaal. Goed gegeten of niet.
茅茅n jaar geleden
Ja hier zat ik ook in. Wanhopig werd ik er van. Hij kreeg wel en papfles savonds dus wat ik deed:
Een zak spinazie, tros bananen, een paar passievruchten, peren en een zak wortelen. Sap gemaakt van spinazie banaan peer, en van wortel peer passievrucht. Ik goot het in ijsblokvormpjes en na een dramatische maaltijd gooide ik e van die blokjes in z'n papflesje. Toch een beetje groente binnen gekregen..
茅茅n jaar geleden
Mijn dochter wilt niks uit een lepel eten geen yogurt soep of rijst ofzo. En ze heeft moeite met ontlasting omdat ze weinig gepureerde dingen binnen krijgt. Ontbijt doet ze goed fruit groente in stukjes eet ze maar soep enz niet. Smorgens als ze wakker is krijgt ze fles en voor slapen ook fles dat drinkt ze wel. Overdag water/sap drinkt ze ook heel weinig. Ze is meer van cracker brood fruit stukjes enz. Weet ook niet meer wat ik ermee moet doen. Dit gaat al bijna 2 maanden. Ze is bijna 16maanden oud. Iemand tips?
茅茅n jaar geleden
Als onze dochter geen avond eten wil dan krijgt ze alleen de yoghurt die ze altijd krijgt als toetje
茅茅n jaar geleden
Reactie op Nesi38
Mijn dochter wilt niks uit een lepel eten geen yogurt soep of rijst ofzo. E ...
Onze zoon eet niks gepureerd (wilt alles zelf met zijn handen in zijn mond stoppen) en heeft geen last van ontlasting. Dus wellicht kijken of dat wel goed gaat allemaal?
Als hij echt even moeilijk is met eten geef ik hem iets wat hij sowieso op eet, avocado bijvoorbeeld. Eerst at hij boterhammen super makkelijk, toen weer niet, nu weer wel dus we blijven ook flink afwisselen met wat we aanbieden. Reageert elke keer anders.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Nesi38
Mijn dochter wilt niks uit een lepel eten geen yogurt soep of rijst ofzo. E ...
Hier eet ze ook amper puree hoor, dat hoeft toch ook niet? Heeft ze pijn bij ontlasting? Dan kan je een beetje olijf olie door haar eten roeren of wat extra boter op haar brood. Hier wil de kleine wel drinken als het uit een bekertje is - dit gaat nog regelmatig fout, maar ach het is maar water. Mijn dochter wil overigens alleen zelf eten... dit vinden we wel prima, lekker met d'r handjes maar soms oefent ze wel met lepel of vork. De ene keer vind ze iets heerlijk en als ik dan een week later hetzelfde aanbiedt zegt ze bah en wil ze het niet. Oh en ze eet hier ook veel meer brood en crackers dan warm eten... soms proberen we het warm eten op brood te smeren als ze het niet wilt eten. Als ze weinig heeft gegeten krijgt ze een extra grote fles voor dat ze gaat slapen. Als je dochter verder vrolijk is en wel regelmatig een natte luier, zou ik zeggen laat haar lekker op haar manier ontdekken en proberen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op nada8
Elke dag
Ik heb ook eem moeilijke eter.
Bij ons (in mexico) zeiden ze.
Blijven aanbieden, verschillende opties geven, maar dus steeds iets nieuws erbij.
Dus misschien in de avond ook een stukje brood erbij leggen.
En vooral dus niet opgeven.
En het eetmoment iets van het gezin maken.
Eten doet eten.