16 Reacties

4 maanden geleden

Wat een leuk topic 😀 Dan trap ik af! Voorheen sliepen wij altijd lepeltje lepeltje. Toevallig afgelopen nacht ook, maar de meeste nachten tegenwoordig niet. Ons kindje belandt 's ochtends vroeg vaak nog bij ons in bed dus ik koester mijn ruimte. Ik denk dat we gemiddeld 3 a 4 keer per maand seks hebben. Tot afgelopen maand want de kogel is door de kerk: we gaan voor een tweede en doen het nu wat vaker. Wel heel leuk, net wat meer moeite doen om het gezellig te maken samen en dat heeft, los van de seks, toch wel voordelen. Intimiteit is gewoon altijd heel fijn dus hoe vaker we het doen, hoe vaker die geluksstofjes hun werk doen. Maar nee, dat intimiteit niet meer is wat het 'vroeger' was is denk ik heel normaal.

4 maanden geleden

Rot voor je dat je onzeker bent, Knuffeltjeee. Als je er wel iets over wil zeggen dan zijn wij hier. Wij, lotgenoten. Mijn bericht klinkt heel positief en dat is het ook. Maar laat ik toevallig vandaag nou echt een jankdag hebben waarin ik baal van letterlijk alles en geen energie heb. Rozengeur en maneschijn is het lang niet altijd!

4 maanden geleden

Wanneer je kinderen hebt en dagelijks drukke levens hebt, heb je inderdaad niet altijd de energie of behoefte aan sex. Uit eigen ervaring weet ik echter dat het iets is waar je energie in stopt en er meer voor terugkrijgt. Het geeft je ook energie. En na een paar positieve ervaringen onder de lakens of eventueel in de woonkamer of keuken, zal je merken dat het minder moeite gaat kosten om het weer vaker te doen.

4 maanden geleden

Wij zijn ook bezig het rustig aan weer in het normale te laten komen. Zoontje sliep 1,5 jaar tussen ons in en daarbuiten om waren/zijn we erg moe. Dus 1x per week (als dat al was) 😂. Zoontje slaapt op z’n eigen kamer sinds een half jaar, zijn net verhuisd en merken dat er voor ons nu meer ‘ruimte’ is.

4 maanden geleden

Reactie op Quingess

Wanneer je kinderen hebt en dagelijks drukke levens hebt, heb je inderdaad ...
Dat is ook zeker waar. Ik merk dat als het nog wat meer inzakt het wel lastiger wordt om zin te krijgen.

4 maanden geleden

Het is niet raar dat het meer naar de achtergrond raakt, maar het is wel belangrijk dat je er beiden oké mee bent en erover praat. Wij deden het ook wel wat minder, kregen een enorme opleving toen we voor de tweede gingen en sindsdien is het zo sporadisch dat als het gebeurt het ook snel voorbij is. Ik merk nu zelf wel met de drukte die we hebben van de 2 onder 2 het juist goed zou zijn als we elkaar weer vaker opzoeken, maar elke keer als ik in bed lig kies ik toch voor mijn slaap. We hebben het er wel over en weten dat het beter wordt, en in de tussentijd laten we op andere kleine manieren aan elkaar weten dat we elkaar lief vinden.

4 maanden geleden

Reactie op Febbaby1

Het is niet raar dat het meer naar de achtergrond raakt, maar het is wel be ...
En oh ja lepeltje lepeltje in slaap vallen? Nooit. Veel te warm. Of in de ochtend tegen me aan kruipen? Eerst tanden poetsen ha. Maakt het ook allemaal niet makkelijker 😉

4 maanden geleden

Reactie op Febbaby1

En oh ja lepeltje lepeltje in slaap vallen? Nooit. Veel te warm. Of in de o ...
Bij wijs van 😜

4 maanden geleden

Reactie op Febbaby1

Het is niet raar dat het meer naar de achtergrond raakt, maar het is wel be ...
Ja, bed is op die manier al snel aantrekkelijker. 😜 Maar ik heb zelfs gelezen dat als je het niet minimaal eens per week doet je psygische hulp moet zoeken. Uhm? Neehoor, daarom, we knuffelen veel, laten op heel veel andere manieren weten dat we heel veel van elkaar houden. Maar soms komt het er gewoon zelfs een paar weken niets van... Huilende peuter, moe, geen zin, ongesteld... Normaal schroom ik niet, het is hier natuurlijk anoniem, maar toch vind ik het lastig om hier zo over te praten. Het vaakst doen we het tegen het badkamerkastje want van het warme water wordt ik pas echt opgewonden. 😳 En echt wel actieve periode's voor. Misschien ligt het aan de winter. 😜 Je zou zeggen dat je dan meer elkaars warmte opzoekt, maar een winterslaap is aantrekkelijker. 😜

4 maanden geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Ja, bed is op die manier al snel aantrekkelijker. 😜 Maar ik heb zelfs gel ...
Ik hoop dat je dat in een of ander slecht blaadje of random website hebt gelezen, want we weten allemaal dat dat niet waar is. Wel jammer dat het ergens staat, want er zijn mensen wel vatbaar voor waardoor ze sneller seks zullen hebben dan zelf gewenst. Zeker na het krijgen van een kind, bij beiden zeker 3 maanden gewacht. En de winter.. nadeel is toch vroeg donker en daardoor vroeger behoefte om te slapen! Maar de kortste dag is geweest dus wordt vast beter 😉 Overigens praat ik hier wel met vriendinnen over. Dit soort taboes doorbreek je alleen maar door er zelf ook over te praten!

4 maanden geleden

Ik slaap al een ruim een half jaar niet meer in hetzelfde bed. Ik slaap met m’n dochter in 1 bed. Toevallig komt eind deze maand onze nieuwe bed binnen en dan gaan we weer samen slapen en m’n dochter in dr eigen kamer. Zij krijgt dan ons huidige tweepersoonsbed voor dr zelf 😂. Maargoed lepeltje lepeltje zit er dus al een tijd niet in en qua seks misschien 1 x per maand. Ikzelf heb er nooooooit zin in. Hier dus omdat het dan echt weer eens moet.

4 maanden geleden

Hier komen we aan 1-2 x per maand.. voor de zwangerschap was mn libido wat ingezakt en gestopt met de pil om te kijken wat de hormonen deden. Dat heeft wel wat geholpen maar sinds de zwangerschap is mn libido weer hopeloos… ik baal er van, want ik zou best vaker willen maar mn lijf/hoofd ligt dus niet op 1 lijn daarmee. En hoe stom; als ik dan zin heb en initiatief neem, is dat precies het ene moment dat mn man niet wil. 🥹

4 maanden geleden

Reactie op Heusi

Hier komen we aan 1-2 x per maand.. voor de zwangerschap was mn libido wat ...
Precies dat...

één maand geleden

Als je wilt dat mensen eerlijk zijn, moet je ook zelf je verhaal eerlijk delen 😉

één maand geleden

Maar goed; wat maakt het uit hoe vaak andere mensen intiem zijn..? Bij ons is het na de geboorte van mijn kindje ook een stuk gekelderd. Maar ja, zelf heb ik een zwangerschap, een bevalling en een postnatale depressie achter de rug. Mijn man is gelukkig extreem begripvol. Ik denk dat het belangrijkste is dat je samen blijft praten. Zeg waar je mee zit, waar je over twijfelt en dat je het moeilijk vindt dat het intieme minder gebeurd.

één maand geleden

Reactie op Mm1508

Als je wilt dat mensen eerlijk zijn, moet je ook zelf je verhaal eerlijk de ...
Nou dat heb ik in de reacties al beaamd.