12 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje werd bij de overgang naar 1 dutje ook na een uur wakker toen hij om 11u erin ging, omdat er daarna de lunch deden. We hebben toen vroeg geluncht (11u) en daarna meteen in bed. Merk dat hij daardoor langer slaapt. Inmiddels schuiven we langzaam naar 12u. Altijd het idee gehad dat hij wakker werd van de honger. Wellicht kun je hier nog mee stoeien

één jaar geleden

Onze zoon ging in die overgangsfase ook rond 11u half uurtje naar bed, maar dan smiddags echt pas 2u, enkele keer half 3. Uiterlijk 4u haalden we hem er dan uit. Je merkt dan vanzelf als ze in 11u nog vrolijk genoeg zijn om naar 1 te kunnen. Onze zoon had dat dus al bij ongeveer 1 naar, maar onze oudste ook pas bij 1.5 ongeveer want die was ook om 6u wakker(de jongste nu gelukkig pas 7u/ half 8). Het blijft beetje proberen, ben vooral bang dat je wakkertijd tussen 1e en 2e dutje de boosdoener momenteel is want verder lijkt alles prima logisch🤷‍♀️. Succes!

één jaar geleden

Het lijkt ons verhaal wel 😆🤭🫣 zo herkenbaar echt identiek! Dochter hier is 17 maanden. Opvang gaf als tip, 1 dutje blijven volhouden het lichaam moet wennen dan komt het wel.

één jaar geleden

Misschien middagdutje wat later en dan 's avonds iets later na bed ons zoontje slaapt rond 11e een uurtje en nog om half 3 3 uur een uurtje en gaat om 7 uur half 8 naar bed

één jaar geleden

Echt blijven aan bieden heb ik als tip. Als ze oververmoeid zijn heb je kans dat ze in de nachten ook gaan spoken. Het zijn hier echt beetje fases. Ze wilde heel lang niet echt of met veel moeite en nu pakt ze t gewoon weer op en slaapt ze weer voorbeeldig terwijl t weken gerommeld heeft.

één jaar geleden

Tot hoe laat probeer je dan het 2e dutje? Wij hebben al een aantal weken 1 dutje, maar toevallig 2 gedaan vandaag Ivm een etentje (en ze later naar bed kon). 2e slaapje is dan echt rond 15:00u pas.

één jaar geleden

Hier hou ik t 3 3 4 ritme. Dat lukt nu dus weer. Zeven uur wakker, 10 tot half 11 naar bed. Half twee tot 15.00 naar bed en dan rond zeven uur weer. Zo ongeveer. Ik werk vanaf haar ochtend start. Vanmorgen was ze half uurtje later dan schuif ik alles half uurtje op.

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Echt blijven aan bieden heb ik als tip. Als ze oververmoeid zijn heb je kan ...
En bedoel je dan 1 of 2 dutjes blijven aanbieden?

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Tot hoe laat probeer je dan het 2e dutje? Wij hebben al een aantal weken 1 ...
Rond 13.30/14.00

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Ons zoontje werd bij de overgang naar 1 dutje ook na een uur wakker toen hi ...
Dank voor de tip, hij krijgt ind om 10.30 1 broodje en dan 11.00 slapen. En de rest van zn lunch als hij weer wakker wordt.

één jaar geleden

Hey, wij doen momenteel rond 9u45, 15 min dutje. Maximum en dan rond 12.30 tot 15u.

één jaar geleden

Reactie op JustElles

En bedoel je dan 1 of 2 dutjes blijven aanbieden?
Twee dutjes proberen.