Hoi allemaal
Wij hebben twee auto's, een Toyota aygo en een Toyota yaris. Nu we met de kleine wat vaker op pad gaan merken we dat deze toch eigenlijk te klein zijn.
De aygo vind ik sws geen optie met de wandelwagen erbij (en eigenlijk sws niet veilig achterin, zowat geen kreukelzone). Dus die blijft altijd al staan.
De yaris is eigenlijk ook te krap, vooral de kofferbak. De wandelwagen past daar niet niet in dus ndie moet naast de maxicosi op de achterbak. Als de hond dan ook nog mee moet moet die al voor op schoot. Werkt eigenlijk echt niet.
Nu ben ik aan het oriënteren op een grotere auto om de yaris op in te ruilen, maar ik heb er echt geen verstand van. Welk merk/model is nu een fijne gezinsauto die betrouwbaar is maar nog niet extreem groot/duur. Wel voornamelijk wat meer kofferruimte.
Wat rijden jullie of hebben jullie tips?
Wij hebben een Seat Ibiza station en een Opel astra hatchback. De Opel is veel groter dan de Seat🤭 in beide auto’s in ieder geval genoeg kofferbak ruimte voor de kinderwagen.
Kia Picanto en golf 7, de Picanto past wel het onderstel in de kofferbak, dus scheelt al een hoop viezigheid op de achterbank maar die golf 7 is groot genoeg!
Wij hebben een Toyota auris, heerlijke ruime achterbak en isofix op de achterbank. Wij hebben ook een systeem voor de maxi cosi (en straks gewoon kinderzitje) in de auto.
En we zouden ook nog de wagen en hond in de achterbak kunnen hebben als we ergens gaan wandelen :)
Ik rijd een Citroën C3. Nu met 1x een losse maxi cosi op een onderstel in de isofix en 1x een vaste maxi cosi draaibaar voor mijn oudste van 3. Dit past prima. Het onderstel van de kinderwagen past dan in de achterbak (moet wel 1 wiel eraf klikken). De maxi cosi kan dan op het onderstel van de kinderwagen. De kinderwagenbak past er zelf namelijk niet meer bij.
Maar voor mijzelf is dit prima. Gaan we echt op een gezinsuitje, dan nemen we de Tesla van mijn partner. Die is echt heel ruim! 😅
Ik heb een Citroën C4 Cactus en mijn vriend een Skoda Kodiaq. Allebei fijne, ruime auto’s met een grote kofferbak. Wij hebben ook een hond en wilde graag genoeg ruimte zodat zowel de kinderwagen als de hond in de kofferbak zouden passen.