6 Reacties

9 maanden geleden

de oudste heeft hier tot twee jaar ook 'te veel' gewogen voor haar grote. Daarna heeft ze lang haar gewicht behouden en blijven groeien. Nu staat ze rond het gemiddelde. De jongste weegt 'te weinig' voor haar grote en daar liggen we veel sneller mee in het ziekenhuis omdat ze geen overschot heeft. Dus ik zou mij geen zorgen maken

9 maanden geleden

Wat zei het cjg ervan? En beweegt je kindje veel? Mijn kindje weegt 13.5kg en is 90cm, eet enorm veel, maar beweegt ook heel veel (1 a 2x per dag 1.5 uur buitenspelen, en is binnen ook altijd druk bezig).

9 maanden geleden

Reactie op nina1085

Wat zei het cjg ervan? En beweegt je kindje veel? Mijn kindje weegt 13.5kg ...
Mijn kindje is van feb 22 maar ik kan/mag pas ergens april heen. Ook die van ons is altijd in de weer, zit alleen stil met knutselen. En hoe wild papa met hem stoeit zal vast ook een hoop energie verbruiken. Echt dus geen idee waar het vandaan komt. Ik ben zelf juist haast geobsedeerd bezig om zo gezond mogelijk eten aan te bieden. Maar mijn man is ook altijd al stevig gebouwd geweest. Ik darmproblemen en daarom een opgezette buik, hoewel nooit te zwaar. Daar wel onwijs om gepest. Blij dat we geen meisje hebben want dan was ik denk ik daar helemaal obsessief mee bezig geweest.

9 maanden geleden

Ik moet 28ste weer na de cb maar weeg hem ook wel is thuis en hij weegt 13,5 kg en is ongeveer 90cm. Maar jou zoontje is gezonder dan de mijne hoor. Die van mij krijgt af en toe een koekje, snoep, lolly, rozijntjes etc. Hij is niet dol op groente moet ik echt door z’n eten heen verwerken wilt die het op eten. Hij is wel echt een super druk kind dus zit nooit stil. Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor. Ik had een vriendin haar dochter woog 19 kg met 2 jaar die is ook door groei en meer beweging weer op een “normaal” gewicht zonder iets te hebben veranderd. Ik zou denk ik pas zorgen maken als di

9 maanden geleden

Reactie op Babyfeb15

Ik moet 28ste weer na de cb maar weeg hem ook wel is thuis en hij weegt 13, ...
Laatste zin niet afgetypt zie ik, ik zou me pas zorgen maken als het zo doorzet hoor en hij ineens nog vele kgs bij komt maar dat zal wel niet en bij cb heb je al snel overgewicht vind ik

9 maanden geleden

Je zoontje eet absoluut niet teveel dus daar zou ik me zeker geen zorgen om maken. Als die ook nog genoeg beweging binnen & buiten krijgt. Waar ze bij CB naar kijken of die een beetje in zijn eigen groeicurve zit, of dat het allemaal goed in verhouding is etc. Op deze leeftijd kan je nog niet van overgewicht praten vind ik (tenzij je echt alleen ongezond eten aanbied). Iedereen verliest op een ander moment zijn babyvetjes. Wel vervelend dat je er onzeker over bent en even moet afwachten. Komt wel goed. Klinkt alsof je goed voor je zoontje zorgt!