7 Reacties
één jaar geleden
Pff hier precies hetzelfde sinds 3 dagen. Niks veranderd ook niet met wie hem naar bed brengt, maar hij krijst alles bij elkaar. Nog nooit problemen gehad met naar bed brengen, het is geen perfecte slaper, overdag gaat het slapen super goed. Hoop inderdaad op een fase, want dit gaat me echt aan het hart. We hebben hem voor nu rustig gemaakt door even op te pakken en te knuffelen, maar daarna maakt hij er ook een spelletje van door te lachen en naar boekjes en knuffels te wijzen. 🙈 Wil hier ook weer niet teveel in mee gaan. Hopelijk is dit snel voorbij, hij ja toevallig nu na 15 min huilen stil. 😅
één jaar geleden
Reactie op simoneromee
Pff hier precies hetzelfde sinds 3 dagen. Niks veranderd ook niet met wie h ...
Lastig he! Zo sneu voor ze, maar je wil idd ook weer niet teveel meegaan. Hier ook spelletjes spelen pff. Hij wil dan m'n hand vasthouden, maar gaat dan met m'n vingers spelen, kletsen, rollen etc. Dat werkt dan wel op m'n zenuwen, want ik wil daar nog best zitten om hem gerust te stellen, maar niet om te spelen. Hopelijk snel voorbij idd!
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft het ook sinds een kleine week. Het is weer een fase denk ik want er is verder niets anders. We proberen alles nog hetzelfde te doen met naar bed brengen en vooral niets nieuws uitproberen zoals in slaap wiegen e.d. Hij krijst dan alles bij elkaar en 9 van de 10 keer valt hij vervolgens binnen 10 min in slaap 🤷♀️🤷♀️ Wat bij ons nog wel eens wil werken is een speelse manier vinden om hem in bed te leggen. Ik speel dan een soort spelletje met zijn slaap knuffeltje en leg die dan naast hem in bed (wat we voorheen ook deden maar dan zonder spel). Dan een kusje en de kamer uit, heb gemerkt dat hij dan toch minder overstuur raakt. Hoop dat dit snel voorbij gaat 🥺
één jaar geleden
Hier ook sinds een paar dagen wat gehuil of soms hysterisch als je weggaat. Wat hier wel opvalt: als je blijft of terug komt blijft het. Ga je na een normaal afscheid resoluut weg, is het al bijna stil als je halverwege de trap bent.
Hier is t overdag ook vaker weer huilen of jammeren als je weggaat of je aandacht op wat anders richt. Lijkt toch een soort verlatingsangst/besef nu ik er zo over na denk?
één jaar geleden
Wij hebben deze fase nu voor de derde keer. Eerst rond 4 maanden, daarna rond een jaar en nu met 15-16 maanden. Het duurt telkens een week of 6. Wij moeten haar dan in slaap wiegen en das behoorlijk zwaar kan ik je zeggen. Ben het soms ook echt zat.
Tussen de fases door valt ze gewoon zelf in slaap. Dat gaat dus prima.
Houd vol!!
één jaar geleden
Ja hier ook 2 weken gehad. Normaal een super goeie slaper, maar bij 15 maanden ineens gillen en krijsen.
Wij gingen iedere 4 minuten even kijken. Even troosten, een aaitje en weer weg. Het werd steeds beter en na 2 weken was het weer oke.
Soms geef ik een boekje dat ze zelf even kan "lezen", dan valt ze daarna meestal vanzelf in slaap.