Ons zoontje is geen bijzonder beste slaper, maar we hadden wel het geluk dat we hem in de avond in bed konden leggen en dat hij rustig in slaap viel. Meestal doet z'n vader dit, maar het kwam een keer zo uit dat ik het deed: gillllllen, gelijk zitten en staan. Enige wat hem rustig hield, was ernaast zitten en hand vasthouden. Volgende dag deed z'n vader het weer: geen probleem. Dus oké, kennelijk werkt het anders met mij 😂
Maar nu.. Doet hij het dus ook als z'n vader hem brengt. Er is niets veranderd in het ritueel, gaat allemaal exact hetzelfde. Er is overdag qua slaapritme ook niets veranderd. Hij slaapt max 1.5 uur en dat is in zijn geval al echt bijzonder lang. Maakt ook niet uit of het een drukke of rustige dag was. We moeten er echt bij blijven tot hij slaapt. Normaliter valt hij snel in slaap, nu zat ik daar gister 40 minuten. Hij houdt zichzelf echt wakker. Als hij eenmaal slaapt, dan gaat het zoals altijd. Hoewel hij wel onrustiger lijkt te slapen, vaak gillen in z'n slaap (denk dromen).
Is dit herkenbaar? Zal wel weer 1 of andere fase zijn, maar met 34 weken zwanger ben ik aan het eind van de dag he-le-maal kapot en is dit wel even een vervelende afsluiter van de dag voor ons allemaal...