4 Reacties
één jaar geleden
Ja herken het wel.
Helaas is het niet makkelijk om het af te leren.
Wij zijn nu bezig met tegen onze dochter te zeggen dat ze boos of verdrietig is maar dat het niet zo hard hoeft.
Dus probeer zoveel mogelijk te benoemen wat hij of zij voelt of wat vraag als hij of zij het kan aangeven.
Wij zijn nu sinds een paar c dagen begonnen. Sinds gaat het al een stukje beter soms niet.
Het kost veel tijd.
Heel veel succes
één jaar geleden
Zooooo irritant ja! Hier ook een baby van 11 weken en als die huilt, gilt de dreumes gezellig mee. Echt een boze, gillende heks is het af en toe. Als ik weet waar het aan gelinkt is, probeer ik het wel voor hem te verwoorden. Afleiden en negeren werkt soms ook. Maar soms verlies ik ook m'n geduld hoor, gillen is echt een trigger voor mij. Zeker als ze allebei zo'n gil dag hebben pff. Hij stopt in elk geval niet als ik dat van hem vraag, helaas 💀
Vermoeiende skill die ze daar hebben geleerd 😑
één jaar geleden
Reactie op Syts7
Zooooo irritant ja! Hier ook een baby van 11 weken en als die huilt, gilt d ...
Oh ja hier ook een baby van 7 wkn. Die went al vroeg aan herrie om haar heen.
Het is vooral zo lastig afleren omdat hij die stem altijd bij zich heeft. Een voorwerp kan je verstoppen, maar dit is heel lastig.
Ik ga de aanpak proberen om het te benoemen, kijken hoe dat gaat!
één jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Oh ja hier ook een baby van 7 wkn. Die went al vroeg aan herrie om haar hee ...
Leuk, ook een kleintje erbij! Ja het is heel lastig. Ik heb hier wel gemerkt dat het erger is geworden sinds de baby er is. Weet niet of dat bij jullie ook zo is?
De eerste weken gilde de baby echt, bijv door krampen. Het is een pittige baby, huilt nog steeds best veel en snel ontevreden. De dreumes reageerde daar in het begin best wel op en nog steeds. Ik "corrigeer" de baby dus ook door te zeggen dat hij niet hoeft te gillen, dat mama zo komt. Of ik leg uit dat hij verdrietig/boos is, omdat hij honger heeft. Ik zie de dreumes dan ook wel kijken als ik die dingen zeg tegen de baby.
Maar goed, meestal is het gegil omdat meneer z'n zin niet krijgt of dat hij niet meer weet wat ie met zichzelf moet (bijv wel op z'n fiets willen maar toch eigenlijk ook niet maar ook niet willen lopen en al helemaal niet in de buggy dus echt wel op de fiets maar toch ook echt zeker niet.... Die dingen 😂). Denk dat uitleggen uiteindelijk het meeste effect zal hebben op de lange termijn. Succes!