Dear mommy's,
Mijn zoontje van 1 jaar en 10 maandjes is heel lief, maar echt een uitdager. 1 tot 2 keer per dag gooit hij wel spullen naar mn hoofd. En dan rent hij lachend weg. Ik reageer dan ook boos, zeg nee, leg hem uit dat het pijn doet en ik geef hem time out in zijn slaapbox als hij iets doet dat niet mag en ik pak speelgoed van hem af voor een bepaalde tijd. Maar hij blijft het doen. Soms doet hij het ook als hij boos is, maar meestal ziet hij het als een leuk spelletje. Is iemand hier die dit ook meemaakt en wat doe je hier tegen? Of is het gewoon een fase waar we even doorheen moeten? Want ik leg echt wel de grens. Heb ook al het harde speelgoed verstopt. Alleen hij neemt het niet zo heel serieus. Voor de rest luistert hij wel goed. Hij helpt mij met kleine dingetjes, maakt zijn eigen tafel schoon, hij legt iets terug als ik het vraag of als hij iets aan mij moet geven, helpt mij met zijn speelgoed opruimen etc. Maar hij daagt mij wel echt uit. Ik wil het hem afleren, maar tot nu toe lukt het niet helemaal.
Al het advies is welkom! Thank you! 😚