14 Reacties

4 jaar geleden

Hier grijpt ze er al naar en brengt het naar haar mond. Ze is nu 3 maand

4 jaar geleden

Reactie op Carolineketje

Hier grijpt ze er al naar en brengt het naar haar mond. Ze is nu 3 maand
Mijn dochter is bijna 4 maanden, ze kan wel grijpen maar pakt zelf nog geen speelgoed aan

4 jaar geleden

Hier vanaf 11 weken speelgoed dat gemakkelijk vast te pakken is, zoals de mushiebal en de skwish. Als het in de buurt ligt pakt ze het zelf, al vermoed ik dat het soms per ongeluk gaat 馃槅

4 jaar geleden

Mijn dochter van 16 weken grijpt nog niet naar speelgoed. Ze opent wel haar handjes en pakt per ongeluk iets en is ook snel weer uit der handjes.

4 jaar geleden

Bij 14 weken ging hij het bewust doen. Nu pakt hij alles wat hij tegen komt en gaat ook gelijk naar zijn mond 馃槄. Als ik kijk in het observatiesysteem van het werk laten ze dit zien tussen 3-6 maanden. Nog alle tijd hoor! Ik deed in het begin het speelgoed gewoon in zijn hand en dan liet ik hem ontdekken. Het viel regelmatig uit zijn hand of hij sloeg zichzelf tegen zijn hoofd. Uiteindelijk greep hij zelf. Maar toen hield ok hem wel echt vlak boven zijn gezicht zodat hij zijn armen niet helemaal hoeft uit te strekken. Nu pakt hij wat binnen bereik ligt op de grond.

4 jaar geleden

Hier begon hij rond een week of 8 met slaan naar speeltjes van de babygym, en met 10 weken pakte hij dingen vast. Waarschijnlijk eerst per ongeluk hoor 鈽猴笍 Vooral de lintenmobiel die ik voor hem heb gemaakt was een groot succes. Nu is hij 15 weken en wordt er echt naar speeltjes gegraaid en houdt hij zichzelf er een tijdje zoet mee. Qua stimuleren, felle kleuren werken goed, en beginnen met iets wat heel makkelijk (per ongeluk) vast te pakken is. Linten dus, maar ook de Oball is een goeie!

4 jaar geleden

De oball rammelaar is hier een groot succes!

4 jaar geleden

Ons dochtertje is 14 weken en gaat dit nu doen. Vooral handig dat ze haar fopspeen kan pakken en die uit haar mond trekt馃槤馃グ Een knuffel kan ze nu goed vasthouden! Een bijtring houdt ze vast als ik hem in haar handen stop. Maar het komt steeds meer! Zo mooi om te zien馃グ

4 jaar geleden

Reactie op Simone4321

Ons dochtertje is 14 weken en gaat dit nu doen. Vooral handig dat ze haar f ...
Oh ja dat van die speen begint mijn dochter nu ook te doen idd, echt heel handig 馃槀

4 jaar geleden

Reactie op Kellogs0306

De oball rammelaar is hier een groot succes!
De O-ball is hier ook een succes, kon ze met 11 weken zelf aanpakken. Door de vorm en hoe licht de rammelaar is, houdt ze hem makkelijk vast. We hebben ook een vlinder van Lamaze, als die aan de speelboog hangt kan ze goed bij de ringen die er aan hangen.

4 jaar geleden

Hier met 3,5 maand kan ze vrij weinig. Als ik het in haar handje duw dan houd ze wel iets vast. Maar dat is volgens mij nog het reflex. Ze sabbelt druk op haar handjes maar kan niks van een voorwerp naar haar mond brengen. Ze is iets te vroeg en veel te klein geboren. Merk wel dat ze met de gecorrigeerde leeftijd gelijk loopt ipv met de tijd dat ze op aarde is. Geen idee hoe je het moet stimuleren. Ik denk dat de tijd wel vanzelf komt.

4 jaar geleden

In zijn wipstoeltje grijpt mn zoontje al ca 2 weken naar de beestjes die voor hem hangen, maar ik wist niet of dit trial and error was of bewust. Vandaag voor het eerst gezien dat hij eerst naar een specifiek speeltje op de grond lag te kijken en m het volgende moment in zn handjes had. Hij is nu 14,5week oud. Merk dat voornamelijk de ringvormige items heel goed gaan dus misschien dat die makkelijk zijn om mee te beginnen

4 jaar geleden

Wij hebben nu van deze ringen, die kan ze heel goed vast pakken: ze vind het geweldig!馃ぉ

4 jaar geleden

Reactie op lisanne992

Wij hebben nu van deze ringen, die kan ze heel goed vast pakken: ze vind he ...
Ze is nu 14 weken!