23 Reacties

één jaar geleden

Wij geven avocado, komkommer, snoep paprika's en vers fruit erbij. Als we friet eten. En heel soms in een luie bui, knijpfruit/ groente van ella's kitchen😊

één jaar geleden

Ik geef dan in de middag wat rauwkost of ik warm een pot doperwtjes met worteltjes op. Soms ook gewoon niet. 1 dag gee groente is in mijn ogen niet erg

één jaar geleden

Hier zijn mais en edamame boontjes ook favoriet! Gewoon even als tussendoortje of net voordat jullie frietjes gaan eten

één jaar geleden

Wij geven dan wat cherry tomaatjes erbij. En wat fruit als toetje.

één jaar geleden

Ik geef mijn dochter zoete aardappel frietjes als wij friet eten. Ik snij zelf de zoete aardappel en bak deze in kokosolie. Ze vindt het heerlijk 😁

één jaar geleden

Ik geef ons meisje bij de lunch vaak al wat groente. Vandaag naast d'r broodje pindakaas wat koude bruine bonen. En vanavond bij de aardappeltjes kreeg ze de rest van de bruine bonen + nog wat wortels en doperwten. Dit keer alles uit zo'n glazen verpakking waarin het geconserveerd bewaard wordt, soms ook vers. Misschien stelt het jou ook wel gerust om ook wat groente bij de lunch of als tussendoortje te geven 😀

één jaar geleden

Dankjewel allen allemaal super ideeën!

één jaar geleden

Reactie op joanne46

Ik geef mijn dochter zoete aardappel frietjes als wij friet eten. Ik snij z ...
Mijn zoontje van nu 4, zegt nu al 1,5 expliciet dat hij 'gele patat' wil, omdat die van zoete aardappel hem niet bevielen 🙃

één jaar geleden

Reactie op Quingess

Mijn zoontje van nu 4, zegt nu al 1,5 expliciet dat hij 'gele patat' wil, o ...
Haha tja dan wordt het lastig… mijn dochter trapt er gelukkig nog in. Ik zorg vaak ook dat zij eerst heeft gegeten, want als ze onze friet ziet wilt ze die natuurlijk 😂

één jaar geleden

Of met het koken erbij zetten in de stoel en dan laten ‘helpen’ en komkommer en paprika (hier favoriet) in een bakje doen. Kan ze lekker snacken voor het eten en heeft ze alvast groenten binnen :)

één jaar geleden

Ik kook dan vaak iets wat in dezelfde pan kan. Witlof of potjes met erwtjes ofzo. Of ik kijk in de vriezer waar ik zakjes eenbordsmaaltijden nog heb liggen, zoals hutspot wat over is.

één jaar geleden

Eten jullie kindjes dus al patat? Of ben ik nu in de war en is het Belgisch en gaat het om gekookte aardappelen?

één jaar geleden

Als wij frietjes eten, koken we voor onze dochter gewoon wat apart. Wat pasta, een paar aardappeltjes.. en als groenten vaak wat boontjes/broccoli/bloemkool.

één jaar geleden

Mijn kind eet al 2 maanden geen normale groenten of prak...😮🙈 Om moedeloos van te worden. Maar volgens alle artikelen die ik erover lees moet ik het loslaten, de maaltijd moet vooral leuk blijven, niks forceren. Dus blijven aanbieden (en daarna weggooien🥲) Meer mensen die hier last van hebben?!? Maaar, schijfjes komkommer gaan wel goed en dat eet ie ook bij zn patatjes. Met appelmoes uiteraard😋

één jaar geleden

Reactie op Sann19

Mijn kind eet al 2 maanden geen normale groenten of prak...😮🙈 Om moedeloo ...
Hier ook hoor.. drama iedere keer. We laten het gaan. Hij krijgt het iedere keer aangeboden en alles wat hij binnenkrijgt is mooi meegenomen.

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Eten jullie kindjes dus al patat? Of ben ik nu in de war en is het Belgisc ...
Hier eet onze dochter ook frieten uit de airfrayer. (Dunne patat) Ze is 20 maanden.

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Die van mij wel, maar altijd zonder zout en saus. (Zie er zelf niet zo veel kwaad dan in). Bijna altijd van zo'n tent die zelf aardappelen snijd. Ik zou wel apart kunnen gaan komen, maar dan zou fijn zoontje alsnog geen groente eten en wel patat.😅

één jaar geleden

Reactie op Sann19

Dat is ook mijn visie, het gezellig houden... Kan mijn zoontje niet dwingen om iets te eten. Maar ik moet zeggen dat hij wel wat groente eet, maar zeker niet altijd.

één jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Onze dochter wordt woest als wij iets anders eten dan dat zij doet. We geven haar een paar patatjes en koken er wat groente bij 🥰

één jaar geleden

Reactie op Sann19

Nou hier dus ook al weken bijna geen fatsoenlijke warme maaltijd. Extreem kieskeurig. Schuift bord als het haar niet aan staat aan de kant en eet soms geen hap. Monkey platters eet en proeft ze muizen hapjes. Een pizza gaat er dan wel zonder problemen in…. Om gek van te worden! Inmiddels tips om dit te verdragen?