16 Reacties
3 maanden geleden
Hier nog altijd ledikantje.
Ik vermoed tussen 2,5-3 jaar , zolang ze er nog lekker in slaapt en er in past, zie ik het niet in om het te veranderen.
Persoonlijk zou ik het mooier en leuker vinden om een groot bed te kopen 🥰maar lees veel gedoe erover van uitkruipen en weer slechter slapen dus ik stel het uit zo lang ze er in wilt liggen en goede nachten heeft 😄
3 maanden geleden
Ikhad een ledikantje van de IKEA en die heb ik al enkele maanden nu van de zijkant opengemaakt. Ik ben momenteel zwanger. Als de baby geboren is en uit de co-sleeper is gegroeid, dan zet ik mijn kleine over op een bed van bopita. En de baby kan dan in de ledikant. Dus rons 3,5 jaar overstap naar een groter bedje van het merk bopita.
3 maanden geleden
Onze dochter was 2 en toen een nieuw bed gegeven. Even voordat ik ging bevallen, zodat niet alles tegelijk kwam voor haar. Ook meteen met deken en ‘dun kussen’. Toen nog wel met slaapzak om het uit bed kruipen te voorkomen. Ging prima, nu sinds een maand of wat ook zonder slaapzak. Te warm en dat begreep ze na 3 nachten gelukkig ook. Iets met routines haha.
3 maanden geleden
Wij vorige week toevallig, zodat zijn zusje van 8 maanden in z'n ledikant kan. We hebben de Kura van Ikea en dan de lattenbodem niet gemonteerd maar het matras op de grond, zodat er toch nog een soort van afscheiding zit om het bed heen.
Hij klimt er elke avond uit om uit het raam te gaan staren, dus we hebben er een hele kluif aan. Maar we houden vol, gaan elk halfuur naar hem toe om hem weer in bed te leggen. De aanhouder wint.
Z'n zusje slaapt overigens wèl als een roosje in haar nieuwe bedje. 😂😂
3 maanden geleden
Wij hebben meteen een 200 bij 90 bed gedaan incl nieuwe kamer. Haar meegenomen in de veranderingen en klaarmaken van nieuwe kamer. Eerste nacht 2 uur bezig geweest met weer terug in bed leiden, daarna langzaam steeds beter. Middagslaapje was moeilijker (ook door de hitte) maar gaat nu ook goed.
Meenemen in voorbereiding, niet té groot/spannend maken en bij overgang begripvol blijven heeft bij ons geholpen.
Succes!
3 maanden geleden
Hier bleven we oom twijfelen. Tot je dit dan terugziet. Wij maakten ons drukker als ons kind. De eerste week vond hij natuurlijk heel spannend. Duidelijk aangegeven dat hij nìet zijn kamer uit mag, want dat was het enigste wat eerst moeilijk was.
We hebben hem betrokken bij het bed en beddengoed kopen. Het nog eens op de tel laten zien het bed v tevoren. Eerst ledikant ernaast. Nou mooi niet dat hij er nog in terug wilde!
3 maanden geleden
Ons kind slaapt lekker druk. Veel draaien, diagonaal liggen.
Hij wilden op een gegeven moment ook niet meer in een slaapzak.
Dekbed was eerst ook spannend, maar dat wende ook snel.
3 maanden geleden
Hier sinds december ‘23 over gegaan naar een meegroei bed van de ikea. Die is uiteindelijk 200x90 maar nu 130x90. Was eerst even spannend, maar zijn expres vroeg ermee begonnen, omdat we hoorde dat ze bij de opvang wanneer ze 2 zou worden op de peuter groep zou komen en daar slapen ze op stretchers.
Dus wij vonden het verstandig om haar alvast te laten wennen aan een ‘groot’ bed. Meteen met kussen en dekbed. Dekbed is 140x200 gewoon een eenpersoons dekbed die voor een groot deel onder het matras zit. Ze bleef eigenlijk vanaf het begin al wel in bed liggen. Wel streng geweest meteen met in bed blijven liggen en gaan slapen. Voor haar kamer deur hebben we een traphekje. Meer om de kat uit haar kamer te houden overdag. Maar werkt ook prima om een peuter in haar kamer te houden😁
3 maanden geleden
Reactie op Dalesia
Hier sinds december ‘23 over gegaan naar een meegroei bed van de ikea. Die ...
Ohja! Ons zoontje slaapt op de opvang ook op een stretcher. Al mogen ze er daar wel uit als ze niet willen slapen. Ga eens vragen hoe het daar gaat.
Meegroeibed had ik nog niet bedacht, even bekijken
3 maanden geleden
Het kinderdekbed van de Leen Bakker.
Een speciaal peuterkussen bij geen idee waar.
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Het kinderdekbed van de Leen Bakker.
Een speciaal peuterkussen bij geen id ...
Een kinderdekbed kwam ik achter, is lichter dus niet te zwaar op je kindje, makkelijk wasbaar en of hij niet te dun is zien we van de winter wel.
Onze peuter heeft het snel te warm.
Ons bed komt bij Juniorland. Erg prijzig maar na hele fijne uitleg wel het beste matras voor hem gekocht.
3 maanden geleden
Wij zijn met 2 jaar overgestapt. Ging heel goed.
Pinguïn van luvion gebruikt zodat ze weet wanneer ze uit bed mag.
Ze kan er niet uitrollen en we hebben de klamboe er boven hangen voor gezelligheid. Ze is zo trots op haar ‘grote meiden bed’