16 Reacties

4 jaar geleden

Met een nagelschaartje knippen

4 jaar geleden

Nagelschaartje?

4 jaar geleden

Oeiii wat lijkt me dit gevaarlijk! Misschien wat ruimte creëren met een tandenstoker en dan knippen? Succes! Laat even weten als het gelukt is

4 jaar geleden

Het zit te vast om er tussen te komen

4 jaar geleden

Nagelschaartje, of een vijltje er onder en dan knippen oid?

4 jaar geleden

Als het om een levenloos voorwerp zit, doe ik het door een aansteker er kort langs te halen, maar dat is uiteraard niet gewenst bij je kindje. Hoop dat het met een nagelschaartje lukt.

4 jaar geleden

Misschien wat je deed met tandenstoker en dan voorzichtig met een klein schaartje? Ik zou niet te lang proberen en anders de huisarts bellen.

4 jaar geleden

Misschien ff met zeep insmeren?

4 jaar geleden

Gelukt! Met een pincet uiteindelijk kapot getrokken.. pff wat een bevalling. Ben er helemaal van aan het zweten hahaha Mevrouw was moe en trok haar hand heletijd weg want ze wou slapen 🥲 Maar bedankt voor de tips!

4 jaar geleden

Wat fijn dat je het eraf hebt gekregen! Lijkt me doodeng…

4 jaar geleden

Ik heb het volgende bij kinder ehbo geleerd: als je kindje een touwtje of haar strak om een vinger of teen heeft, mag je de haar nooit verwijderen. Door het zuurstof gebrek in het vingertje gaan daar giftige afvalstoffen ontwikkelen welke na het verwijderen van het touwtje in de bloedbaan terecht komen. Dus als een ledemaat tien minuten of langer is afgekneld of bij twijfel over de duur van beknelling, het knellende object laten zitten en naar de eerste hulp! Niet zelf verwijderen. Ook kan deze vorm van bloedvergiftiging leiden tot ernstig nier en leverfalen.

4 jaar geleden

Reactie op Vhh91

Ik heb het volgende bij kinder ehbo geleerd: als je kindje een touwtje of ...
Hoe verwijderd een arts dit dan? En wanneer zou ik eventueel symptomen van een bloedvergiftiging zien? Ik heb het namelijk wel zelf verwijderd..

4 jaar geleden

Haar tourniquet syndroom heet het trouwens, voor alle andere mama's. Heb er even over zitten googelen en had gewild dat ik dit eerder had geweten om op te letten (ook de sokjes checken op haar!)

4 jaar geleden

Haar tourniquet syndroom heet het trouwens, voor alle andere mama's. Heb e ...
Ik heb het ook niet gezegd om je bang te maken, maar om te informeren. veel mensen weten niet hoe gevaarlijk het is, opletten voor iedereen!! Ze zeiden dat het kind er al snel op reageerd mocht er iets aan de hand zijn. Mocht je het niet vertrouwen kan je alsnog contact opnemen met de huisarts.

4 jaar geleden

Reactie op Vhh91

Ik heb het ook niet gezegd om je bang te maken, maar om te informeren. veel ...
Nee zo vat ik het ook niet op! Vind echt dat dit verteld moet worden bij het riedeltje wiegendood,schud je baby niet.. had hier nooit van gehoord

4 jaar geleden

Nee zo vat ik het ook niet op! Vind echt dat dit verteld moet worden bij he ...
Ja daar heb je zeker gelijk in! Zo belangrijk om te weten wat je moet doen.