24 Reacties

één jaar geleden

Hier precies het zelfde , geef tegen woordig stukje komkommer / paprika en dat gaat ene keer wel goed andere x niet ..wij leggen er geen druk meer op , hij eet gelukkig heel goed fruit ...

één jaar geleden

Wij doen hier alles om ste beurt geven. Eerst de groente en daarna pas vlees/aardappeltjes etc. En hij eet het best “prakjes”. Zoals pasta, risotto, curry etc. Waarin je de groente dus niet echt ziet 🤣 Als ik een bordje aanbied met alles los, en hij dus keuze heeft, wordt het ook precies niks.

één jaar geleden

Ja hoor. Heb appelmoes want dat lust ze niet. Hier gaat er voornamelijk alleen fruit in. En komkommer. Maar daartegen eet ze wel weer groente op het kdv bij het tussendoortje. Dus ik maak me er niet te druk om. En vanaf januari gaat ze 3 dagen per week op het kdv avondeten omdat ik dan bij een nieuwe baan start.

één jaar geleden

Hier ook moeilijk. Laatst weer geprobeerd met potjes van olvarit, denk gewoon eens proberen. En dan eet hij gewoon een heel potje leeg met groenten🤯

één jaar geleden

Reactie op Wendy08

Hier precies het zelfde , geef tegen woordig stukje komkommer / paprika en ...
Oh ja precies. Hier ook wel goed fruit! Fijn dat het herkenbaar is!

één jaar geleden

Reactie op Teuntje1815

Wij doen hier alles om ste beurt geven. Eerst de groente en daarna pas vlee ...
Helaas gaan prakjes ook niet. En de pastasaus pureren maakt ook niets uit...

één jaar geleden

Hier hetzelfde, eet alleen groente als het ergens in zit zoals een saus of stamppot. Als hij een potje krijgt krijgt hij ook een variant waar veel groenten in zit.

één jaar geleden

Hier ook geen groenten vanaf april ofzo 😅 wij hebben de strijdbijl begraven en er aan toe gegeven dat hij alleen vlees wil savonds. Fruit gaat er wel goed in en soms een stukje paprika. De little rockets knijpzakjes lust hij wel graag, ookal is het aandeel groenten minimaal daarin

één jaar geleden

Wat hier trouwens wel goed gaat is soep. Ze is gek op deze 2 soorten soep 1 broccoli, bloemkool soep met ui, knoflook. 2 pompoen wortel en zoete aardappel soep met ui en knoflook. Dus ik geef sinds kort elke dag soep zodat haar groenten toch binnen krijgt thuis. En dat eet ze zelf vrij goed met een lepel. Ze knoeit en beetje maar niet veel.

één jaar geleden

Lastig hè, je wil zo graag, maar je kan ze niet dwingen. Wat hier nog wel eens werkt, smoothies, zoete aardappel, falafel (denkt dat het vlees is 😂), en soms een gebakken groente rondje (van bonduelle uit de diepvries). Fruit is hier ook lastig. Laatst werd er ook zomaar een stuk mandarijn gegeten na tig keer aanbieden. Dus ik denk nog steeds dat de aanhouder wint ☺️.

één jaar geleden

Hier precies andersom, sinds een tijd geen fruit meer. Terwijl ze er eerder gek op was. Iemand daar tips voor. Banaan zou er wel dagelijks in gaan...

één jaar geleden

Hier lopen we ook tegen hetzelfde aan. Op kdv en oma/opa eet ze alles qua groente. Wat we nu doen is dat ik vaak een snackbox maak met van alles en nog wat. En daar doe ik ook groente bij (komkommer, paprika, courgette, tomaten, gestoomde broccoli). Soms eet ze het geheel op en soms maar paar happen. Choosing my battles 😅

één jaar geleden

Hier gaat het de afgelopen weken ook lastig. Ik maak nu vaak een smoothie van fruit en groente (spinazie, broccoli, wortel, staan veel leuke combinaties op internet) zodat hij toch wat binnen krijgt. Ook doe ik nu wel eens van die pasta met groente er in. Is vooral goed voor mijn gerust moed haha. Hopelijk pikken ze het uiteindelijk wel weer op!

één jaar geleden

Reactie op Sann19

Oh ja precies. Hier ook wel goed fruit! Fijn dat het herkenbaar is!
Ja ik maak me er eigelijk niet meer druk over deed ik wel hoor, maar consultatiebureau zei het komt vanzelf met pushen los je niks op !

één jaar geleden

Wij maken hier ook wel eens banaan avocado pannenkoekjes. Kan je ook nog wat andere groenten in verstoppen als je het idee hebt dat ze wat gemist hebben.

één jaar geleden

Hier wordt met periodes slecht gegeten Hij eet wel snack tomaatjes dus die krijgt hij met regelmaat tussendoor

één jaar geleden

Hier ook een periode geweest. Snoeptomaatjes en komkommer gingen er wel in.

één jaar geleden

Hier ook al een tijdje voorkeur voor vlees/vegastukjes, terwijl ze voorheen alles altijd met smaak opat... Aardappels in welke vorm dan ook zijn geen succes. Groente inmiddels ook niet meer. Rijst wordt soms korreltje voor korreltje ergens uitgepluisd en opgegeten, terwijl ze die andere dagen juist links laat liggen... We hebben het "opgegeven": we zetten gewoon voor wat wij ook eten, met appelmoes/komkommer als backup. Als ze echt niks heeft gehad, prakken we nog wel eens een banaan door de yoghurt (dat eet ze altijd wel). Gelukkig eet ze goed fruit en 2-3 boterhammen tussendemiddag 😅. Oja, stamppot zuurkool met ananas of stamppot rode kool met gehakt gaat er wel in zonder klagen. Schiet mij maar lek, het komt vast wel weer goed 🤷‍♀️

één jaar geleden

Fijn hier dezelfde verhalen te lezen. Het begon met af en toe niets eten naar, ik wil alleen fruit s avonds. Beniewd hoe dat gaat met alles wat niet standaardgroente is zoals macaroni en alles. Hij groeit momenteel als kool dus blijkbaar komt hij niets tekort. Geeft na die banaan of appel met soms yogurt ook niet aan of hij daarna nog honger heeft. Uit! Maar hij mag pas uit de kinderstoel als wij ook klaar zijn met eten. Terwijl hij eerst echt goed kon eten. Vorige week nog, at hij zijn augurk met smaak op na zijn bord macaroni wat ook met smaak werd gegeten.

één jaar geleden

Hier ook opeens minder. Wat wel soms werkt hier is eerste alleen de groenten aan te bieden op een moment waar ze het meest honger heeft (als ze net thuis is van de opvang bijvoorbeeld) - het zit dan in een bakje op haar tafeltje en daar pakt ze afentoe wat van. Maar als het niet lukt geven we een knijpzakje waar er groenten in zit. Pasta vind ze heerlijk, dus dan pureer ik de groente saus dus dat er iig wat binnen gaat. Pizza vind ze heerlijk en wij gebruiken altijd bodems met courgette in, en als ik heel goed voorbereid ben maak ik pizza saus van alleen groenten. Maar het is veel werk allemaal, en er zitten zeker dagen tussen waar ze geen groenten opheeft