15 Reacties
één jaar geleden
Ja!! Dit herken ik ontzettend!!
Mijn kindje is nu ook 16 maanden.
Soms word ik er echt even gek van.
Vorige week had ik 5 dagen achter elkaar mamadag. Dat was heel heftig.
Ik probeer steeds af en toe met haar te spelen en dan moet ze het weer zelf doen. Maar dan is het veel huilen of gillen. Hetzelfde als ik naar de wc ga of wat anders ga doen. Of als ze iets niet krijgt of als ik nee zeg. Dan zet ze het op een gillen. Ik vind dit echt de heftigste fase. Tenminste.. ik hoop dat dit een fase is!!
één jaar geleden
Jaaaaaaa zo zwaar. En ook het drama met slapen. Dat je eindelijk denkt: zo ff tijd voor mezelf, nou echt niet dan gaat het nog de hele nacht door. Ook met doorkomende kiezen is het helemaal drama😭 ik probeer er overdag veel op uit te gaan dan heb ik er zelf ook minder last van maar ik herken het helemaal..
één jaar geleden
Jep bij anderen kan ze prima alleen spelen maar bij mamma is het til me op en hou me vast. Ik denk maar straks is ze groot en wil ze niet meer zo vaak knuffelen en ga ik het missen. Deze gedachte helpt me.
Het is echt pittig idd, dus lekker meespelen, gekke spelletjes doen en er lekker op uit of soms 10 min voor een filmpje ( want mamma moet soms plassen en douchen 🤣)
één jaar geleden
Ik heb hier altijd mama dag doordat ik gestopt ben met werken na de bevalling en het is echt pittig soms ja. Ik probeer er van te genieten (ook van haar pittige karakter) en zelf ook m’n rust te pakken als ze slaapt. Maar soms ben ik zo blij als m’n man thuis komt dat ik ze even kan delen en niet alles zelf hoef te doen.
Hier kan ze met tijden wel lief spelen dan zorg ik dat ik echt even niet in het zicht ben en bijv. boven wat ga doen. Zodra ze me ziet is ze meteen afgeleid en wil ze samen dingen doen. Ook prima maar niet heel de dag😉
ook nodig ik soms wat kinderen uit(iets oudere) die dan samen spelen zodat ik m’n handen vrij heb.
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Ik heb hier altijd mama dag doordat ik gestopt ben met werken na de bevalli ...
Ja ik dus ook. Ik ben ook gestopt met werken, omdat ik m'n hormonen niet onder controle kreeg en vaak somber en huilerig was.
Maar ik vind het net zo heftig als een "gewone baan".
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Ja ik dus ook. Ik ben ook gestopt met werken, omdat ik m'n hormonen niet on ...
Merk je nu verschil nu je gestopt ben?
Ik soms nog wel heftiger denk ik😉 en ik had echt een leuke hektische baan. Maar heb er nog geen dag spijt van eigenlijk. Bij mij is het mijn eigen keus geweest. Bij ons is het uitgesloten door artsen dat we zwanger konden worden en toch spontaan een kindje. Dus dacht… dat kan ik wss maar 1 keer doen dus ben ik gestopt.
één jaar geleden
Ja heel herkenbaar, ze was altijd zo'n ontzettend lief en vrolijke dame. Tegenwoordig zit er echt een kop op, ik vind het lastig om mee om te gaan. Niets is goed en soms weet ik het ook echt niet meer 😭
één jaar geleden
Mijn dochter is ook erg pittig nu. Weinig is goed, ja bij mij en dan steeds op me willen klimmen 🥲 op de opvang zeggen ze ook dat ze ineens erg humeurig is daar.... weet echt niet wat ik ermee moet 🥺
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Merk je nu verschil nu je gestopt ben?
Ik soms nog wel heftiger denk ik😉 ...
Ooh wauw wat een mooie keuze van jou! En wat een prachtig wondertje.
Ik ben ook zwanger geworden door een lang IVF traject, dus ik zou het eigenlijk niet zo erg moeten vinden dat ik thuis ben. Maar toch voel ik me soms schuldig naar m'n partner toe.
En ik vind het echt pittiger dan mijn gewone baan. Maar miscn moet ik het echt meer zoals jou benaderen. Miscn is dit wel ons enige kindje. Dit moet ik koesteren.
één jaar geleden
Reactie op Mm1508
Ooh wauw wat een mooie keuze van jou! En wat een prachtig wondertje.
Ik be ...
Haha ja probeer dat maar dan wordt t misschien makkelijker.
En als je niet werkt wil niet zeggen dat je niks inbrengt of de hele dag niks uitvoert. Onze maatschappij onderschat het werk van een moeder echt. Het is vaak 24-7 aanstaan. En zorgen voor een volgende generatie die later weer de maatschappij ingaan.
Wil niet zeggen dat als je geen geld inbrengt tegenover je partner je dus schuldig moet voelen. Je mag juist trots zijn op jezelf en wat je mag betekenen voor je kindje en de basis die je nu mag leggen voor de rest van het leven
één jaar geleden
Ademhalen, dit gaat echt over!! Mijn dochter is nu bijna 17 maand en hangt al een stuk minder aan mijn broek en speelt weer wat alleen