10 Reacties

één jaar geleden

Ik zou even de huisarts bellen hierover. In onze kleuterklassen heerst het ook dus ik was 20x per dag m'n handen om het niet te krijgen en over te dragen. Ik zou even advies inwinnen bij de huisarts, dan weet je zeker dat het juist is. Wat vervelend!

één jaar geleden

Reactie op Truusvdv123

Ik zou even de huisarts bellen hierover. In onze kleuterklassen heerst het ...
Ga sowieso morgen bellen naar de huisarts. Want vindt dit echt niet fijn. Snap dat het voor kan komen op een basisschool maar vindt het kdv nogal erg jong en gevaarlijk

één jaar geleden

Jeetje! Geen tips, maar veel sterkte!

één jaar geleden

Als het de 'standaard' wormpjes zijn, zijn ze in de avond actief en leggen ze dan ook hun eitjes. Ik zou dan 's avonds voordat ik zelf ga slapen nog een schone luier doen en het goed schoonmaken. Eventueel nog een keer midden in de nacht, maar dat lijkt me niet nodig. Zou ik zelf niet doen. Er staat me iets van bij dat er een spijsverteringskanaal nodig is om de eitjes uit te laten komen. Je wil dus voorkomen dat ze in iemands mond komen. Als je kleintje geen romper of slaapzak meer heeft, zou dit een goed moment zijn om die wel weer te gaan gebruiken en de toegang te beperken. En verder handen wassen en deurklinken afnemen alsof we nog in Coronatijd zitten... Wanneer je al pilletjes hebt, is het verder een kwestie van het tijd geven. Het is vervelend, maar is vaak snel voorbij. Ik ben niet medisch onderlegd, maar heb er wel zelf ervaring mee en erover gehoord op meerdere medische YouTube kanalen.

één jaar geleden

De rest van je gezin moet denk ik ook een tabletje. Want t is super besmettelijk. En anders kan je elkaar weer opnieuw besmetten. Balen joh! Hopen dat ze er niet al te veel last van heeft. Wat ook nog ter verlichting kan helpen is vaseline rond de anus smeren rond bed tijd. Dan blijven ze soort van vast zitten en blijkt t minder te jeuken.

één jaar geleden

Reactie op freumpie

De rest van je gezin moet denk ik ook een tabletje. Want t is super besmett ...
Dankjewel. Ja dat heb ik inmiddels ook al gedaan. Dat van de vasiline wist doe ik ook. Ik heb gewoon gefrustreerd. Heb het vandaag ook duidelijk aangegeven bij het kdv dat ik hier gefrustreerd over ben. En dat ik ook niet graag heb dat ze bij de zandbak gaat spelen. Zeker nu niet. omdat die niet goed afgeschermd is. En duidelijk gemaakt dat ze haar handen en nagels goed moeten poetsen als ze wil in de zandbak gespeeld heeft.

één jaar geleden

Ja snap je frustratie ervan. Al ontkom je met kids er niet altijd aan, het is wel gewoon vies en vervelend. Reageerden ze wel beetje okay?

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Ja snap je frustratie ervan. Al ontkom je met kids er niet altijd aan, het ...
Ja ze waren zelfs erg verbaasd

één jaar geleden

Nou de zandbak bij onze opvang is ook gewoon open en ik verbaasde me hier ook al over ivm katten enzo. Nu ik zit lees ga ik het misschien ook nog wel even benoemen

één jaar geleden

Oh bah dat is schrikken zeg. Ik zat mij van de week al zorgen te maken over luizen. Nooit aan wormen gedacht. Mijn dochter speelt op de opvang ook in de zandbak, maar volgens mij dekken ze die wel af ivm de vele buurtkatten. Ik ga het volgende week toch eens navragen hoe de hygiëne is na het buitenspelen. Sterkte met je dreumes, hopelijk gaat het snel beter.