11 Reacties

9 maanden geleden

Hoe gaat de avond verder? Slaapt ze uiteindelijk wel en is het sinds kort? Mijn dochter van bijna 2 had een periode van 2 weken dat ze ineens bleef huilen. Het was ff pittig maar niet toegeven heeft geholpen.

9 maanden geleden

Reactie op Nicky1411

Hoe gaat de avond verder? Slaapt ze uiteindelijk wel en is het sinds kort? ...
Na een uur pakken we haar maar even beneden, of naast ons.. dan een half uur later brengen we haar weer naar bed en dan gaat ze slapen. Soms wordt ze snachts wakker en gaat ze veel roepen en krijsen, dan neem ik haar ook eventjes naast me en daarna weer naar bed, maar dat is niet iedere nacht zo soms slaapt ze gewoon door. Dit speelt denk ik al welen, maar nu is het extremer en kan ik er gewoon niet meer tegen. Voor heen ging ze wel akkoord met 20:30 naar bed, nu is het pas na 22:00 dat ik een beetje kans maak 😅😣

9 maanden geleden

hoi, klinkt heel lastig! Misschien heb ik wel dé tip voor je. onze zoon ging ook nooit graag slapen. We moesten echt elke avond bij hem blijven tot hij weg was en dan stiekem weg wandelen. Maakten we teveel geluid, dan hoorde hij het en moesten we weer helemaal opnieuw beginnen met hem te pakken, in slaap te krijgen en weg te leggen. Ik hou enorm van onze knuffelmomentjes en ik heb tot hiertoe ook altijd toegegeven aan zijn nood aan nabijheid maar diit was niet houdbaar, zeker niet omdat ik in oktober ben bevallen van onze tweede zoon. Nu heeft mijn man in de babyfoon het volgende ingesproken als 'liedje': 'Odin, leg je neer, het is tijd om te slapen, shhhh shhhh shhhh'. En dat speelt dan af in een loop. En effectief: zodra dit opstaat, legt hij zich gewoon neer en gaat hij zonder één traan liggen en slaapt hij vlotjes de hele nacht door! Een hele verademing! Misschien de moeite waard om eens te proberen?

9 maanden geleden

Middagdutje van een uur is wel kort hoor. Zou best wat oververmoeidheid kunnen zijn, dat werkt weer niet slapen in de hand. Ons werd 1,5 a 2 uur geadviseerd

9 maanden geleden

Hier moeten we er ook bijblijven tot madame slaapt. Word er gek van…

9 maanden geleden

Reactie op Estrellas

Middagdutje van een uur is wel kort hoor. Zou best wat oververmoeidheid kun ...
Heb ik ook al geprobeerd, ze sliep altijd 2uur bij het middag dutje en toen was het ook drama savonds, sinds een week laat ik haar maar een uur slapen dus dat is het ook niet. 😞

9 maanden geleden

is echt een fase ik lees het nu zoooooo veel op de uitgerekend in februari groep. wij hebben er zelf ook last van. wij hebben ookal alles geprobeerd maar het beste wat hier werkt is om hem maat max 1 uur te laten slapen en tussen het dutje en echt slapen een wekkertijd aan 't houden van minimaal 5 en half uur. hier gaat hij om 7 uur naar bed dus hij slaapt meestal in de periode van half 12 tot max 1 uur en dan dus een uurtje. maar hij slaap inmiddels ook tussen ons in. het eerste deel van de nacht slaapt hij in zijn eigen bedje. (waar hij eerst altijd makkelijk zelf insliep en ik nu ook bij moet blijven zitten anders paniek) en dan word hij vaak rond 2 uur 's nachts wakker en kan dan alleen nog maar slapen als hij bij ons mag liggen.

9 maanden geleden

Klinkt zwaar!! Het is al genoemd maar misschien oververmoeid? De mijne is ook net 2 en super moe omdat ze super veel leert ( ook qua woorden) Ons ritme is als volgt 06.30 wakker 12.30 - 15.00 dutje 19.00 in bed ( ze klets tot 19.45) Komen er misschien ook kiezen door? Dan doet het liggen zeer en is het ook een drama. En als mijn kleintje dat krijsen heeft was het vaak oorontsteking ( wat ze soms hebben als ze verkouden zijn en of tandjes doorkomen) Interval tijdens het huilen? Dus 5 min laten huilen 1 min troosten ( niet tillen) en zo voort Wat ik wel een tijdje heb gehad paar weken terug dat ze knetter overstuur was, toen ben ik naast haar bedje gaan zitten totdat ze half in slaap viel… Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik had het met je te doen. Het is zo pittig s avonds als slapen niet lukt…

9 maanden geleden

Geen idee of je er iets aan hebt, maar zag op Instagram de tip voorbij komen om naast het bedje te gaan liggen ipv te zitten of te staan als je ze probeert te kalmeren. Dan zullen zij waarschijnlijk ook sneller laag komen en komen ze makkeljjker/sneller tot rust. Klonk wel logisch. zelf stond ik ook altijd naast het bed dus zal het een volgende keer proberen. Hier slaapt onze kleine van 19:00 (met ook een hoop kletsen voordat ie in slaap valt), tot 6/7 uur en altijd wel een middagdutje van 2 uur.

9 maanden geleden

Hier ook sinds krap een week niet naar bed willen en de hele tijd gaan staan. Hier werkt het nu ook om naast zijn bedje te gaan zitten of in de deuropening en dan de deur op een kier te laten.

9 maanden geleden

Reactie op lieksd

Hier ook sinds krap een week niet naar bed willen en de hele tijd gaan staa ...
Dat werkt hier ook, maar drama is dus dat hij dondersgoed door had dat we dat deden en hij t dus vervolgens afdwingt. We zijn nu dik 2 weken verder en sinds gisteren dus bezig om het weer af te leren. Je merkte namelijk dat t aan de ene kant hielp om snel in slaap te vallen, aan de andere kant zorgde het voor extra paniek. We waren immers zomaar weg als hij weer wakker werd, terwijl we er nog waren toen hij ging slapen. Op advies van de slaapoefentherapeute doen we nu dus elke 3 minuten naar binnen. Zeggen dat ie lekker mag gaan slapen en dat we zo terug komen. Gisteravond en vannacht duurde t ongeveer 3 kwartier. Zit nu ook bij zn kamertje sinds 12:55 (nu 13:10). Benieuwd hoe lang t duurt