163 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Herkenbaar.. wij kunnen morgen ook terecht bij de kinder orthopeed. Ons mei ...
Succes morgen. Hopelijk is het maar voor een korte periode en heeft je dochtertje er geen last van. Zo een spreidbroekje kan zo te lezen in ieder geval nog af voor in badje, dat is wel fijn! Hoor graag je ervaring.
2 jaar geleden
Wij zijn vandaag bij de kinder orthopeed geweest. Zoals het ziekenhuis in onze stad aangaf in het verslag heeft zij een heupdysplasie met een hoek van 51 graden. Als dit had geklopt had zij geen broekje hoeven dragen en over 6 weer controle gehad hoe het zich had hersteld. Echter heeft ons ziekenhuis niet goed gekeken en schijnt haar hele heup uit de kom te liggen!!😢 Ze krijgt a.s dinsdag een Pavlik bandage en over 3 weken weer controle of de heup terug in de kom zit.. zo ja, dan verder gaan met spreiden tot alles oké is, zo niet dan zal ze onder narcose moeten zodat ze de heup terug in de kom drukken en zal ze 12 weken een gips broek krijgen… op hoop van zegen dat de heup dus terug in de kom gaat door de Pavlik… dit is erg rauw op ons dak gekomen😞
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Wij zijn vandaag bij de kinder orthopeed geweest. Zoals het ziekenhuis in o ...
Agh jeetje wat een tegenvaller! Erg vervelend dat ze dit niet gelijk goed gezien hadden. Ik ga heel hard duimen dat haar heupje in de kom gaat, arm meisje... Succes aanstaande dinsdag.
Wij zijn vandaag met Abby naar de orthopeed geweest en zij heeft gelijk een pavlikbandage gekregen. Over zes weken een echo om te checken of het verbeterd is, dan wordt besloten of we rustig aan kunnen afbouwen of dat ze nog een periode van 6 weken moet. Ik vind het voor nu nog een behoorlijk onhandig gebeuren maar besef ook wel dat dit iets is waarmee problemen op latere leeftijd voorkomen kunnen worden en dat ik eigenlijk heel dankbaar moet zijn dat de zorg in NL zo geregeld is dat dit mogelijk is. Abby is er vandaag wel behoorlijk van uit haar hum (niet slapen, huilerig). Dit kan ook deels door de spanning komen die ik heb gehad vandaag.
2 jaar geleden
Reactie op Tiny1990
Agh jeetje wat een tegenvaller! Erg vervelend dat ze dit niet gelijk goed g ...
Ja echt heel vervelend.. we zijn nu onder behandeling in een universitair ziekenhuis waar het gelukkig wel is gezien! Wij hopen ook echt dat de Pavlik haar heupje weer in de kom zal zetten..
Ach jeetje, ik hoop dat ze gauw went aan de Pavlik.. het is inderdaad met oog op de toekomst beter voor ze!
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Wij zijn vandaag bij de kinder orthopeed geweest. Zoals het ziekenhuis in o ...
Ooh jeetje dat is idd een zware tegenvaller!
2 jaar geleden
Reactie op Debby1122
Ik volg
mijn dochtertje krijgt maandag de echo omdat ze in het laatste tri ...
Hoe is het gegaan? :)
2 jaar geleden
Onze dochter heeft sinds vanochtend de Pavlik bandage. Na 2.5 uur thuis vonden we haar erg zweten en ze krijste enorm. We besloten haar even andere kleren aan te doen en te verschonen, we schrokken ons rot want haar hele benen en voeten waren dik en blauw 😪 de Pavlik was te strak gezet waardoor er geen bloed meer naar haar onderkant stroomde en alles was aan het afknellen 😢 De Pavlik gelijk af gedaan en gebeld met het ziekenhuis, we moesten de Pavlik losser doen en hebben morgen controle hoe die nu zit. Gelukkig is sinds wij hem losser hebben gedaan haar onder lichaam niet meer gaan afknellen! Nu hopen dat haar heup over 3 weken mooi in de kom zit 🙏🏼
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Onze dochter heeft sinds vanochtend de Pavlik bandage. Na 2.5 uur thuis von ...
Oh wow dat is heftig! Gelukkig dat jullie bedachten in even te verschonen! 🥺
Hopelijk went jullie kleine er snel aan. Ik vind al die plaatjes van kleintjes in de Pavlik zo sneu.. 😟. Hopelijk is het na 3 weken in orde, dat lijkt te overzien!
2 jaar geleden
Reactie op SwanFlower88
Oh wow dat is heftig! Gelukkig dat jullie bedachten in even te verschonen! ...
Nou echt wel… ja het is ook sneu, maar ze doet het nu hartstikke goed! Ze heeft veel geslapen vandaag en tussendoor is ze vrolijk en brabbelt ze er op los🥰 ben benieuwd hoe de nacht gaat.
Ja als die na 3 weken in de kom zit moeten we daarna nog wel verder spreiden, ze heeft luxatie en dysplasie.. maar als die in de kom zit voorkomen we de narcose en gipsbroek in ieder geval!
Staat jullie afspraak al gepland?
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Onze dochter heeft sinds vanochtend de Pavlik bandage. Na 2.5 uur thuis von ...
Whooo jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Wel meteen goed gehandeld zeg! En heel fijn dat ze zich er wel bij neer lijkt te leggen en vrolijk is :) Ik ga voor jullie duimen dat haar heupje na drie weken in de kom zit en er geen gipsbroek nodig is! Hoe is de nacht gegaan?
Hier de pavlik nu een week om. Ons dochtertje lijkt er ook wel al behoorlijk aan gewend te zijn. Alleen wanneer we 'm na t verschonen weer aan moeten trekken gaat ze soms huilen maar dat is al zoveel minder dan de eerste dagen. Straks terug voor controle. Ik heb wel wat vragen voor de arts want het is mij niet duidelijk hoe groot de kans nou is dat alleen de pavlik voldoende is en hoe groot de afwijking nou is. Ook lees ik verschillende verhalen over het wel of niet plaatsen van een opgerolde handdoek onder de beentjes (of het invloed heeft op de behandeling). Dus fijn om straks nog even terug te mogen :)
2 jaar geleden
De nacht is erg goed gegaan, ze heeft geslapen van 23:30 tot 08:00 uur😳 ik kan mij haast niet voorstellen dat de Pavlik nu goed zit, ze lijkt nergens last van te hebben..🙈 we hebben om 14:30 uur controle om te kijken hoe die nu zit, ik ben benieuwd haha!
Wat fijn dat jullie dochtertje er nu redelijk aan gewend is! Ik snap dat je met vragen zit, dat hebben wij ook.. wat betreft de handdoek heeft onze arts gezegd om de Pavlik zoveel mogelijk z’n werk te laten doen, maar ik lees inderdaad ook andere verhalen. Hetzelfde dat veel kindjes de Pavlik 24/7, dus onder de kleding dragen.. ook daarvan heeft onze arts gezegd dat dit niet nodig is, dat 23 uur per dag feitelijk op hetzelfde neerkomt omdat die maar heel kort af is met verschonen..
2 jaar geleden
Reactie op Lisa2404
Wij hebben vandaag de echo gehad. En dinsdag krijg ze Pavlik 🥺 hoe doen ju ...
Ons dochtertje past met de Pavlik nog in de maxi cosi! Wel zonder verkleiner er in.. onze arts heeft ook aangeraden dat ze eventueel op een opgerolde handdoek mag zitten als het niet past (zo lang ze maar veilig zit en de gordels nog goed sluiten). Succes met jullie meisje.. heeft ze dysplasie of ook luxatie? Qua slaapzak past onze puckababy niet meer, we hebben nu 1 van de zeeman die loopt wijd uit en dat past!
2 jaar geleden
Reactie op Roosje724
Hi ladies, bij ons meisje van bijna 4 mnd heeft de fysio opgemerkt dat de b ...
Dat is wel lang.. hoe eerder je erbij bent hoe beter is ons verteld (om erger te voorkomen). Kindjes met een (eventuele) dysplasie/luxatie moeten binnen 2 weken gezien worden door de arts-kinder orthopeed.
Na onze echo kwam er dus dysplasie uit (achteraf verkeerde diagnose en heeft ze ook luxatie) en het ziekenhuis heeft afspraken moeten verplaatsen omdat de wachttijd 8 weken is maar baby’s dus binnen 2 weken gezien moeten worden!
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Ons dochtertje past met de Pavlik nog in de maxi cosi! Wel zonder verkleine ...
Ahh dat is fijn om te horen, dacht al idd misschien dat handdoekjes mag, dat mag dus wel. Nee volgens mij alleen Dysplasie, eerlijk gezegd kregen we vrij weinig informatie erover. Fijn dat je zegt over de slaapzak. Dat was het volgende probleem. Slaap ze bij jou wel goed ondanks het spreidbroekje? Zo sneu he..
2 jaar geleden
Reactie op Lisa2404
Ahh dat is fijn om te horen, dacht al idd misschien dat handdoekjes mag, da ...
Hebben ze nog iets verteld over de hoek/graden qua afwijking?
Ze heeft pas sinds gisteren de Pavlik, gisteren is die eerst verkeerd aangemeten (zie mn bericht hieronder), wij hebben hem toen losser gedaan en ze was naar mijn idee te vrolijk en sliep de hele nacht door 🙈 (ik lees dat de eerste dagen/nachten echt even drama zijn..). Vandaag is hij juist aangemeten en wij hadden hem inderdaad te los. Ze is sinds vanmiddag alleen maar huilerig en boos/gefrustreerd, ook tijdens het drinken.. ze gaat nu op bed dus ik ben erg benieuwd. Voor de eerste nacht rol ik even een XXL hydrofieldoek tegen haar billen aan zodat haar knieën ondersteund worden en eventueel later een zetpil tegen de spierpijn als het te erg wordt..
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Hebben ze nog iets verteld over de hoek/graden qua afwijking?
Ze heeft pas ...
Nee helemaal niks.. dus misschien dinsdag dat we meer informatie er ook over krijgen. Vond beetje raar gaan maar goed haha. Jaa ik las jou berichtje maar dat was wel even heftig dan ook zeg. En vooral schrikken! Hopelijk "wennen" ze er aan, tenminste dat zegt iedereen dat wij als moeders het erger vinden dan hun zelf.. hopelijk gaat de nacht ook goed voor je. Duimen🙏