163 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Dat is wel lang.. hoe eerder je erbij bent hoe beter is ons verteld (om erg ...
Wij zijn hier ook achteraan gegaan (stonden op 4 weken na de echo..) maar uiteindelijk na heel veel gezeur werd het een week vervroegd.. dus op drie weken na echo. Stom.. geen plek blabla 🤔🧐
2 jaar geleden
Reactie op Lisa2404
Wij hebben vandaag de echo gehad. En dinsdag krijg ze Pavlik 🥺 hoe doen ju ...
Moet het niet eerst beoordeeld worden door de orthopeed? Voordat er al gezegd wordt dat ze een pavlik krijgt?
2 jaar geleden
Reactie op Lisa2404
Nee helemaal niks.. dus misschien dinsdag dat we meer informatie er ook ove ...
Ik verwacht dat jullie dan dinsdag wel meer zullen horen..
Ja dat was zeker schrikken! Ik hoop ook dat ze er gauw aan went, we doen het voor een goed doel maar het is wel erg zielig 🥺
2 jaar geleden
Wij zijn nu ruim een week verder. Ik herken wel wat je zegt @smr93 over het gefrustreerde en de boosheid. Ze ging bij mij ook twee nachten moeilijk slapen. Maar ik moet zeggen dat ze er nu een week later al helemaal aan gewend lijkt te zijn! Valt me echt alles mee! Gisteren naar de orthopeed geweest en die geeft aan te verwachten dat het met 12 weken 23 uur per dag pavlik wel op te lossen moet zijn. Misschien na 7 weken al afbouwen, dat moet de echo tegen die tijd uitwijzen.
Hier past alles gewoon: Maxi-Cosi, kinderwagen en slaapzak (puckababy mini). Ik legde eerst een opgerolde handdoek onder haar beentjes maar orthopeed gaf wel aan dat als het niet nodig is, het beter is om niet te doen dus ik heb dat sinds gisteren niet meer gedaan.
Wij hadden vorige week dinsdag de echo en de dag erna gelijk afspraak bij orthopeed waarbij we ook gelijk de pavlik kregen. De echo-afspraak was twee dagen voor ze drie maanden werd. Dus dat is wel heel fijn.
Ik ga voor jullie duimen dat jullie kindjes er met alleen een (kortdurende) pavlikbandagebehandeling vanaf komen!
2 jaar geleden
Reactie op Tiny1990
Wij zijn nu ruim een week verder. Ik herken wel wat je zegt @smr93 over het ...
Wat fijn om te lezen dat je dochtertje er inmiddels aan gewend is! Ik hoop dat jullie met 12 weken klaar mogen zijn en hopelijk straks mogen afbouwen ☺️
Onze orthopeed heeft inderdaad ook gezegd dat als het niet nodig is om handdoekjes onder de beentjes te leggen het niet te doen en vooral de Pavlik zijn werk te laten doen..
Onze dochter heeft afgelopen nacht goed geslapen (1x wakker geweest) en vandaag overdag ging het ook hartstikke goed! Ze is vrolijk, brabbelt en speelt veel en we hebben ook geen zetpil te hoeven gebruiken. Ze doet haar slaapjes overdag en ligt nu ook al een tijdje lekker te slapen! Ik had het veel erger verwacht dan dat het is, het valt mij ook alles mee! Ik moet alleen nog even mijn draai vinden met luier verschonen haha🤭
2 jaar geleden
Hey meiden, ik hoop dat jullie dit herkennen.
Bij m'n zoontje van 3 maanden zijn er afwijkende plooien gezien op het consultatie bureau.
Over 4 weken kunnen we pas naar de orthopeed.
Nu valt het me de laatste dagen op dat zijn luier alleen maar gevuld is aan de kant waar de afwijking zit. Hij krijgt daar nu ook luier uitslag. Ook voel ik een soort bobbel aan de zijkant van zn bovenbeen. Heeft dit ermee te maken of hebben jullie kindjes dit ook? Of ben ik gewoon een beetje mezelf gek aan het maken?🙄
2 jaar geleden
Reactie op Zwangervande4e
Bij m'n zoontje van 3 maande ...
Ik herken dit niet… is het een optie om deze vraag bij het cb of de orthopeed neer te leggen..?
Er is een Facebook groep, mocht je Facebook hebben genaamd: Heupdysplasie bij jonge kinderen
Je kunt daar eventueel ook vragen of andere ouders dit herkennen, een hele fijne groep met veel informatie en tips!
2 jaar geleden
Wij zijn bij de orthopeed geweest!
De heuphoeken op de röntgen zijn bijna binnen de normaal, grensgeval. Er is wel asymmetrie; zijn heupje is wel wat stugger en een licht verschil in bewegingsuitslag. We moeten dubbel luieren. De orthopeed verwacht eigenlijk geen bijzonderheden. Over zes weken terugkomen ter beoordeling. Echo of röntgen hoeft dan niet, het kan af met lichamelijk onderzoek.
Erg opgelucht! Op basis van de info die we hadden, hadden gedacht dat een spreidbroek idd niet zou hoeven, maar dat moet je nog altijd afwachten natuurlijk.
2 jaar geleden
Reactie op SRM93
Ik herken dit niet… is het een optie om deze vraag bij het cb of de orthope ...
Ja dat is een handige Facebook! En 'hipster kids' is nog zo een Facebookgroep. Merk wel dat ik er niet te vaak op moet kijken want staan wel de meest extreme gevallen op dus ik word er ook een beetje angstig van 😅
2 jaar geleden
Reactie op Zwangervande4e
Bij m'n zoontje van 3 maande ...
Ik herken dit ook niet. Wat ik wel merk bij mijn dochtertje is dat ze het been waar het heupje niet helemaal is zoals het hoort minder soepel beweegt. Dat was me nooit opgevallen maar ben er sinds de diagnose op gaan letten en nu valt het me wel op. Ik zou de vraag inderdaad bij het CB of de orthopeed neerleggen voordat je jezelf heel erg zorgen gaat maken terwijl er misschien niks is. Sterkte in ieder geval!
2 jaar geleden
Reactie op Tiny1990
Ja dat is een handige Facebook! En 'hipster kids' is nog zo een Facebookgro ...
Begrijp ik.. er is mij verteld door iemand van de heupdysplasie verenging dat zo’n groep fijn is voor tips en adviezen maar het je ook onzeker kan maken omdat er zoveel verschillende adviezen zijn qua dragen, operaties, gips etc.. maar dat ieder kindje zijn/haar eigen afwijking heeft en dat het allemaal zo verschillend is dat je eigenlijk geen één kindje met elkaar kan vergelijken. Daar heeft ze zeker een punt dus dat probeer ik maar te onthouden 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Tiny1990
Ik herken dit ook niet. Wat ik wel merk bij mijn dochtertje is dat ze het b ...
Nou idd ik let nu meer op z'n beentjes dan anders.
Ik kijk het gewoon nog even aan want ik denk dat ik me ongerust maak voor niks. Ik kan maandag wel even het cb bellen voor misschien wat meer uitleg. Ik heb op Facebook gekeken en dat is wel een fijne groep zeg! Staan heel veel praktische tips op voor kindjes met heupdysplasie. Bedankt voor de tip! @srm93